Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Držte si helmy! Bestie vyrazí na silnici

  11:15aktualizováno  11:15
Radikální koncept MV Agusta Bestiale byl jedním z magnetů loňského říjnového veletrhu motocyklů v Paříži. Jeho tvůrce nyní definitivně potvrdil, že se bude vyrábět.

Exkluzivní italská značka MV Agusta nepatří k těm, které překvapují na motocyklových salonech záplavou novinek. V podstatě se dá říci, že za posledních deset let představila jen dva modely – supersport F4 a z něj odvozenou nekapotovanou Brutale, jejichž verze s různými motorizacemi, kamuflážemi a doplňky tvoří celý sortiment.

Oba stroje však patří k tomu nejkrásnějšímu, co ve světě motocyklů vůbec kdy vzniklo. Model F4 lze nalézt v učebnicích průmyslového designu a také na výstavách – jeden exemplář je třeba v Guggenheimově muzeu v Bilbau.

Studie Bestiale vznikla na základu naháče Brutale 910. Od něj se liší odklonem od jemné a vyvážené podoby s přiměřenou dávkou agresivity a sází na přímočaré, ostré linie. Krátké video z prvního představení na pařížském salonu Mondial du Deux Roues je zde:

Tento koncept však nevznikl v mateřské manufaktuře a ani nepochází z pera dvorního designéra značky MV Agusta, pana Massima Tamburiniho, který se v minulosti proslavil také designem mnoha dnes již legendárních dukatek, namátkou 851, 888 a zejména ikonické 916.

Za projektem Bestiale stojí 30letý francouzský designér nigerijského původu Yacouba Galle. Ten se také po kladných až nadšených reakcích veřejnosti nyní rozhodl realizovat omezenou sérii, vedle které hodlá nabízet i přestavbový kit pro stávající majitele.

Yacouba není ve světě motocyklů úplný nováček. Už ve dvaceti letech mu byla otištěna první ilustrace v magazínu Moto & Motards, později zde byl angažován jako testovací pilot (z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že na mezinárodních prezentacích novinek patřil k těm nejdivočejším -  oběma koly na zemi je jen málokdy a prakticky neustále vyhazuje předním nebo zadním). Dále se jako jezdec zúčastnil závodu 24h Le Mans, vytvořil kolekci oblečení nebo natočil razantní videoklip pro KTM.

Z uvedeného je patrné, že Yacouba nepatří k salonním designérům, ale že je to renesanční a vyhraněná osobnost, která se nebojí do věci říznout. Jeho styl se také promítl do radikální podoby Bestiale.

Yacouba ve svém návrhu ponechal původní techniku: motor, rám, odpružení, kyvnou vidlici a ráfky. Kompletně nové jsou zato kapotáže, při jejich výrobě došel uplatnění také oblíbený materiál každého úpravce  - karbon.

Nyní představil finální podobu, která se od té představené v Paříži liší konvenčnějším předním světlometem (původně xenon obklopený LED diodami) a výfukovou koncovkou. Jednou ze záhad této novostavby je umístění ukazatelů směru – tuto funkci by možná mohly splňovat ony dírky v bocích kapotáže.

Charakteristické rysy, jako je úzké sedlo, zkrácená nádrž a ostré tvary, zůstaly - Bestiale by tak měla podle Yacoubových představ být ergonomicky vhodnější k provádění rošťáren. Výsledkem práce ambiciózního designéra s dready je ušlechtilý a extrémní streetfighter. Této vizi padla za oběť také zpětná zrcátka.

Vedle stylistických změn tvůrce oznámil posun k lepšímu ještě u dvou zásadních parametrů: hodnota maximálního výkonu vzrostla ze 139 na 151 koní při 11 000 otáčkách, hmotnost stroje bez náplní se snížila ze 185 na 178 kg. Jaký to bude mít vliv na beztak (pro nekapotovaný stroj) vysokou maximální rychlost 262 km/h originálu, už můžeme jen odhadovat.

Autoři:






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Obrácená přední vidlice upside-down a ostřejší úhel řízení, který spolu s...
Extravagantní divoch se změnil. Drsňák Fat Bob má novou techniku i sílu

Zachoval si svoji charakteristickou siluetu a pořádně tlustou přední pneumatiku. Jinak ale s předchozím modelem nemá prakticky nic společného.  celý článek

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.