Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Hogo-fogo citroeny mění plán: DS nabídne SUV s kamerou hledající díry

aktualizováno 
Stávající počínání značky DS, což je luxusní divize Citroënu, po impozantním startu zásadní úspěchy nepřineslo. Francouzi proto mění směr a velí: SUV do každého segmentu!

DS 7 Crossback | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Příchod Citroënu DS3 (dnes jednoduše DS 3, bez uvedení mateřské značky) v roce 2009 byl chytrým tahem - na technickém základu konvenčního malého hatchbacku C3 se podařilo vytvořit stylový vůz, který byl francouzskou odpovědí na Mini. Další modely ale již takové úspěchy nepřinesly, extravagantní DS 4 a DS 5 se minuly s preferencemi veřejnosti. Zákazníci si dnes raději připlatí za SUV než za výrazný vzhled a nádech luxusu.

První šanci na zvrat navíc Francouzi promeškali. V roce 2014 představili kompaktní SUV DS 6, které ale bylo zkonstruováno přímo pro čínský trh. Myšlenka nabídnout jej i v Evropě přišla příliš pozdě a náklady na dodatečnou adaptaci zdejším legislativním požadavkům by byly neúměrně vysoké. Nyní však přichází reparát, o pár milimetrů větší a díky modulární platformě o generaci modernější DS 7 Crossback.

Zpočátku jen pohon předních, čtyřkolka přijde za dva roky

Přívlastek Crossback se objevil již předloni na nezvykle pojaté zvýšené verzi modelu DS 4, který si už ve své výchozí formě hraje vzhledem tak trochu na crossover. Nový crossback se sedmičkou v názvu je ale opravdovým crossoverem a na mušku si bere především Audi Q5. Musí si však, alespoň prozatím, vystačit jen s pohonem předních kol.

Fotogalerie

Nabídka motorů skrývá nejedno překvapení. Tím prvním je už samotný fakt, že i do modelu s tak vysokými ambicemi DS nasadí jako základ přeplňovaný benzinový tříválec 1,2 l/96 kW. Čtyřválcová 1,6 se představí v posílené verzi o výkonu 133 kW, vrcholem bude tentýž motor nadopovaný na 165 kW. Nabídku dieselů obstará oblíbený dvoulitr se 110 kW, doplněný o novou patnáctistovku s výkonem 96 kW. Mimo základní benzin a diesel bude standardem nový osmistupňový automat.

Čtyřkolka časem přece jen dorazí, bude tomu ale až v roce 2019 a zadní kola bude pohánět elektromotor. Nová generace hybridního 4x4 spojí benzinovou 1,6 o výkonu 200 koní (147 kW) se dvěma elektromotory, celkový výkon bude 300 koní (221 kW). Auto jich docílí společným působením spalovacího motoru a dvou elektromotorů o výkonu 80 kW - jeden z nich bude pohánět zadní kola, druhý se zabydlí na přední nápravě vedle převodovky. Systém s obchodním označením E-Tense bude plug-in hybridní (to znamená možnost dobíjení ze zásuvky), při plném nabití baterií má v čistě elektrickém režimu zvládnout ujet až 60 km.

Ohromit má nová generace světel

Pohonné jednotky ale nejsou tím, co má konkurenci vytřít zrak a oslnit zákazníky. O obojí se podle představitelů automobilky postará nová generace světelné techniky – přední LED světlomety s adaptivním přepínáním mezi sedmi jízdními režimy, které budou součástí standardní výbavy, esteticky propracovaná zadní světla složená ze 42 diod a systém nočního vidění založený na infračervené kameře.

Pro citroëny dříve tak charakteristické hydropneumatické odpružení nahradí nový adaptivní podvozek. Kamera pod čelním sklem sleduje kvalitu povrchu silnice a nastavení adaptivních tlumičů upraví v předstihu. Něco podobného nabízí již dnes Mercedes-Benz v systému Magic Body Control, ten ale získáte až k osmi- a dvanáctiválcové třídě S.

První Crossback bude k mání na konci roku

DS 7 Crossback se bude vyrábět ve francouzské továrně v Mylhúzách a také v Číně, do prodeje se dostane na konci roku. Základní cena by se měla udržet výrazně pod milionem korun, aby podpořila přechod potenciálních zákazníků od Audi Q5 a BMW X3.

V brzké době by se měl představit také malý crossover, který nahradí nebo doplní model DS 3. A pokud bude vstup do segmentu SUV úspěšný, plánují Francouzi doplnit nabídku též o velké SUV DS9 Crossback. Příklon ke crossoverům by měl být vyvážen konzervativnějším pojetím zbývajících modelů. Nová DS 5 by proto měla být klasickým sedanem, který nahradí jak až příliš experimentální stávající DS 5, tak dožívající Citroën C5.

Autoři:


Nejčtenější

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...



Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...

Úřad odhalil švindl, němečtí majitelé vozů Tesla musí vracet dotace

Tesla Model S 85D

Zhruba 1 050 majitelů automobilů Tesla Model S se bude muset vzdát subvence čtyř tisíc eur, tedy 103 400 korun, kterou...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Další z rubriky

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Německo zavede mýtné po roce 2019, český ministr dopravy ho schvaluje

Německo, dálnice (ilustrační snímek)

Český ministr dopravy Dan Ťok má pochopení pro německé plány zavést dálniční mýtné pro osobní auta. Nepovažuje ho totiž...

Najdete na iDNES.cz