Hogo-fogo citroeny mění plán: DS nabídne SUV s kamerou hledající díry

aktualizováno 
Stávající počínání značky DS, což je luxusní divize Citroënu, po impozantním startu zásadní úspěchy nepřineslo. Francouzi proto mění směr a velí: SUV do každého segmentu!

DS 7 Crossback | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Příchod Citroënu DS3 (dnes jednoduše DS 3, bez uvedení mateřské značky) v roce 2009 byl chytrým tahem - na technickém základu konvenčního malého hatchbacku C3 se podařilo vytvořit stylový vůz, který byl francouzskou odpovědí na Mini. Další modely ale již takové úspěchy nepřinesly, extravagantní DS 4 a DS 5 se minuly s preferencemi veřejnosti. Zákazníci si dnes raději připlatí za SUV než za výrazný vzhled a nádech luxusu.

První šanci na zvrat navíc Francouzi promeškali. V roce 2014 představili kompaktní SUV DS 6, které ale bylo zkonstruováno přímo pro čínský trh. Myšlenka nabídnout jej i v Evropě přišla příliš pozdě a náklady na dodatečnou adaptaci zdejším legislativním požadavkům by byly neúměrně vysoké. Nyní však přichází reparát, o pár milimetrů větší a díky modulární platformě o generaci modernější DS 7 Crossback.

Zpočátku jen pohon předních, čtyřkolka přijde za dva roky

Přívlastek Crossback se objevil již předloni na nezvykle pojaté zvýšené verzi modelu DS 4, který si už ve své výchozí formě hraje vzhledem tak trochu na crossover. Nový crossback se sedmičkou v názvu je ale opravdovým crossoverem a na mušku si bere především Audi Q5. Musí si však, alespoň prozatím, vystačit jen s pohonem předních kol.

Fotogalerie

Nabídka motorů skrývá nejedno překvapení. Tím prvním je už samotný fakt, že i do modelu s tak vysokými ambicemi DS nasadí jako základ přeplňovaný benzinový tříválec 1,2 l/96 kW. Čtyřválcová 1,6 se představí v posílené verzi o výkonu 133 kW, vrcholem bude tentýž motor nadopovaný na 165 kW. Nabídku dieselů obstará oblíbený dvoulitr se 110 kW, doplněný o novou patnáctistovku s výkonem 96 kW. Mimo základní benzin a diesel bude standardem nový osmistupňový automat.

Čtyřkolka časem přece jen dorazí, bude tomu ale až v roce 2019 a zadní kola bude pohánět elektromotor. Nová generace hybridního 4x4 spojí benzinovou 1,6 o výkonu 200 koní (147 kW) se dvěma elektromotory, celkový výkon bude 300 koní (221 kW). Auto jich docílí společným působením spalovacího motoru a dvou elektromotorů o výkonu 80 kW - jeden z nich bude pohánět zadní kola, druhý se zabydlí na přední nápravě vedle převodovky. Systém s obchodním označením E-Tense bude plug-in hybridní (to znamená možnost dobíjení ze zásuvky), při plném nabití baterií má v čistě elektrickém režimu zvládnout ujet až 60 km.

Ohromit má nová generace světel

Pohonné jednotky ale nejsou tím, co má konkurenci vytřít zrak a oslnit zákazníky. O obojí se podle představitelů automobilky postará nová generace světelné techniky – přední LED světlomety s adaptivním přepínáním mezi sedmi jízdními režimy, které budou součástí standardní výbavy, esteticky propracovaná zadní světla složená ze 42 diod a systém nočního vidění založený na infračervené kameře.

Pro citroëny dříve tak charakteristické hydropneumatické odpružení nahradí nový adaptivní podvozek. Kamera pod čelním sklem sleduje kvalitu povrchu silnice a nastavení adaptivních tlumičů upraví v předstihu. Něco podobného nabízí již dnes Mercedes-Benz v systému Magic Body Control, ten ale získáte až k osmi- a dvanáctiválcové třídě S.

První Crossback bude k mání na konci roku

DS 7 Crossback se bude vyrábět ve francouzské továrně v Mylhúzách a také v Číně, do prodeje se dostane na konci roku. Základní cena by se měla udržet výrazně pod milionem korun, aby podpořila přechod potenciálních zákazníků od Audi Q5 a BMW X3.

V brzké době by se měl představit také malý crossover, který nahradí nebo doplní model DS 3. A pokud bude vstup do segmentu SUV úspěšný, plánují Francouzi doplnit nabídku též o velké SUV DS9 Crossback. Příklon ke crossoverům by měl být vyvážen konzervativnějším pojetím zbývajících modelů. Nová DS 5 by proto měla být klasickým sedanem, který nahradí jak až příliš experimentální stávající DS 5, tak dožívající Citroën C5.

Autoři:

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Další z rubriky

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

EU se dohodla na emisích, do roku 2030 se musí snížit o 37,5 procenta

Ilustrační foto

Evropská unie dosáhla kompromisu v otázce, jak výrazně snížit emise oxidu uhličitého u aut. Do roku 2030 tak škodlivé...

Najdete na iDNES.cz