Hogo-fogo citroeny mění plán: DS nabídne SUV s kamerou hledající díry

Stávající počínání značky DS, což je luxusní divize Citroënu, po impozantním startu zásadní úspěchy nepřineslo. Francouzi proto mění směr a velí: SUV do každého segmentu!
DS 7 Crossback

DS 7 Crossback | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Příchod Citroënu DS3 (dnes jednoduše DS 3, bez uvedení mateřské značky) v roce 2009 byl chytrým tahem - na technickém základu konvenčního malého hatchbacku C3 se podařilo vytvořit stylový vůz, který byl francouzskou odpovědí na Mini. Další modely ale již takové úspěchy nepřinesly, extravagantní DS 4 a DS 5 se minuly s preferencemi veřejnosti. Zákazníci si dnes raději připlatí za SUV než za výrazný vzhled a nádech luxusu.

První šanci na zvrat navíc Francouzi promeškali. V roce 2014 představili kompaktní SUV DS 6, které ale bylo zkonstruováno přímo pro čínský trh. Myšlenka nabídnout jej i v Evropě přišla příliš pozdě a náklady na dodatečnou adaptaci zdejším legislativním požadavkům by byly neúměrně vysoké. Nyní však přichází reparát, o pár milimetrů větší a díky modulární platformě o generaci modernější DS 7 Crossback.

Zpočátku jen pohon předních, čtyřkolka přijde za dva roky

Přívlastek Crossback se objevil již předloni na nezvykle pojaté zvýšené verzi modelu DS 4, který si už ve své výchozí formě hraje vzhledem tak trochu na crossover. Nový crossback se sedmičkou v názvu je ale opravdovým crossoverem a na mušku si bere především Audi Q5. Musí si však, alespoň prozatím, vystačit jen s pohonem předních kol.

Nabídka motorů skrývá nejedno překvapení. Tím prvním je už samotný fakt, že i do modelu s tak vysokými ambicemi DS nasadí jako základ přeplňovaný benzinový tříválec 1,2 l/96 kW. Čtyřválcová 1,6 se představí v posílené verzi o výkonu 133 kW, vrcholem bude tentýž motor nadopovaný na 165 kW. Nabídku dieselů obstará oblíbený dvoulitr se 110 kW, doplněný o novou patnáctistovku s výkonem 96 kW. Mimo základní benzin a diesel bude standardem nový osmistupňový automat.

Čtyřkolka časem přece jen dorazí, bude tomu ale až v roce 2019 a zadní kola bude pohánět elektromotor. Nová generace hybridního 4x4 spojí benzinovou 1,6 o výkonu 200 koní (147 kW) se dvěma elektromotory, celkový výkon bude 300 koní (221 kW). Auto jich docílí společným působením spalovacího motoru a dvou elektromotorů o výkonu 80 kW - jeden z nich bude pohánět zadní kola, druhý se zabydlí na přední nápravě vedle převodovky. Systém s obchodním označením E-Tense bude plug-in hybridní (to znamená možnost dobíjení ze zásuvky), při plném nabití baterií má v čistě elektrickém režimu zvládnout ujet až 60 km.

Ohromit má nová generace světel

Pohonné jednotky ale nejsou tím, co má konkurenci vytřít zrak a oslnit zákazníky. O obojí se podle představitelů automobilky postará nová generace světelné techniky – přední LED světlomety s adaptivním přepínáním mezi sedmi jízdními režimy, které budou součástí standardní výbavy, esteticky propracovaná zadní světla složená ze 42 diod a systém nočního vidění založený na infračervené kameře.

Pro citroëny dříve tak charakteristické hydropneumatické odpružení nahradí nový adaptivní podvozek. Kamera pod čelním sklem sleduje kvalitu povrchu silnice a nastavení adaptivních tlumičů upraví v předstihu. Něco podobného nabízí již dnes Mercedes-Benz v systému Magic Body Control, ten ale získáte až k osmi- a dvanáctiválcové třídě S.

První Crossback bude k mání na konci roku

DS 7 Crossback se bude vyrábět ve francouzské továrně v Mylhúzách a také v Číně, do prodeje se dostane na konci roku. Základní cena by se měla udržet výrazně pod milionem korun, aby podpořila přechod potenciálních zákazníků od Audi Q5 a BMW X3.

V brzké době by se měl představit také malý crossover, který nahradí nebo doplní model DS 3. A pokud bude vstup do segmentu SUV úspěšný, plánují Francouzi doplnit nabídku též o velké SUV DS9 Crossback. Příklon ke crossoverům by měl být vyvážen konzervativnějším pojetím zbývajících modelů. Nová DS 5 by proto měla být klasickým sedanem, který nahradí jak až příliš experimentální stávající DS 5, tak dožívající Citroën C5.

Autoři:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...