Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karbonové jednostopé stíhačky: stojí miliony a umí vymáčknout i 220 koní

  14:53aktualizováno  14:53
Teprve před pár lety se objevily první motorky s vyšším počtem koní, než byla jejich suchá hmotnost v kilech. A od té doby přijíždějí stále lehčí a výkonnější stroje. V Itálii se představila motorka Superleggera, které díky karbonové konstrukci dokáže vymáčknout neuvěřitelných 220 koní z pouhých 156 kg suché váhy.

Ducati Superleggera | foto: Ducati

Jen pro srovnání, aby takový poměr výkonu a hmotnosti dosáhlo třeba takové Bugatti Veyron o váze 1888 kg, muselo by místo stávajících 1001 koní pořádně posílit na více než 2500 koní. A podobným směrem se vydávají i další značky, koncept předvedlo například BMW.

Ducati 1299 Superleggera komplet v karbonu

V sériovém provedení má motocykl superleggera 215 koní, s racing kitem dokonce 220 koní. A přitom splňuje normu Euro 4. Karbonová Superlegerra posouvá laťku nejen na v oblasti poměru výkonu a hmotnosti, ale i nových možností elektroniky a techniky. Všechny nosné komponenty jsou z karbonových kompozitů. Rám o hmotnosti 2,6 kg opravdu zní jako zázrak, kola váží 4 kg, zadní kyvka 4 kg, to už jsou naprosto šílená čísla. Snížení hmotnosti umožnila i malá Li-Ion baterie, výsledná hodnota na váze je pak 167 kg provozní hmotnosti, ale s prázdnou nádrží.

Karbonová Ducati Superlegerra posouvá laťku nejen v oblasti poměru výkonu a...

Karbonová Ducati Superlegerra posouvá laťku nejen v oblasti poměru výkonu a hmotnosti, ale i nových možností elekroniky a techniky.

Maximální výkon dosahuje véčkový dvouválec při 11 tisících otáčkách za minutu, taková hodnota přitom dřív byla doménou výhradně čtyřválců. Nová elektronika umožní třeba nastavení požadované úrovně prokluzu zadního kola v zatáčce stejně jako v MotoGP, navolit si ale můžete i míru zvedání předního kola při prudké akceleraci po výjezdu ze zatáček. Superleggera bude v nabídce v počtu pouhých 500 kusů za cenu blížící se k hranici dvou milionů korun.

Fotogalerie

BMW HP4 RACE

Stejným směrem jako Superleggera se vydala i německá značka BMW a na italské půdě představila HP4 Race. Tento prototyp karbonového speciálu, který se ve finální verzi ukáže už na jaře, také využívá karbonový hlavní rám a karbonové ráfky. Finální výkon litrového čtyřválce výrobce zatím neupřesnil, ze závodů je ale známé, že není problém ho vyladit hodně přes dvě stě koní. I zde se bude jednat o limitovanou sérii 500 kusů, které HP4 umožní startovat v řadě kategorií vyhrazených pro sériové mašiny jen s omezenými úpravami.

Německá značka BMW na italské půdě představila HP4 Race. Tento prototyp...

Německá značka BMW na italské půdě představila HP4 Race. Tento prototyp karbonového speciálu využívá karbonový hlavní rám a karbonové ráfky

Yamaha XSR900 ABARTH

Abarth je uznávaným pojmem ve světě úpravců aut, nyní ve spolupráci s Yamahou přispěl ke vzniku nové limitované edice modelu XSR900. Tahle mašina převezme štafetu café racerů od polokapotované verze XJR, která se s námi kvůli emisním limitům letos bohužel rozloučila. Hlavními lákadly kromě prestižního označení Abarth jsou snížená řídítka typu, karbonová polokapotáž a výfuky Akrapovič. Srdcem tohoto motocyklu je vodou chlazený řadový tříválec 850 ccm, který už ve standardu nabídne ABS nebo systém kontroly trakce.

Abarth je uznávaným pojmem ve světě úpravců aut, nyní ve spolupráci s Yamahou...

Abarth je uznávaným pojmem ve světě úpravců aut, nyní ve spolupráci s Yamahou přispěl ke vzniku nové limitované edice modelu XSR900.

Autoři:




Nejčtenější

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Další z rubriky

Honda CMX 500 REBEL
Rebel je hodný jako beránek. Ideál pro slečny i motorkářský potěr

Rebelem je obvykle nazýván jedinec, který si neláme hlavu se zákony a pravidla mu mnoho neříkají. Prostě někdo, kdo umí tak trochu zlobit. Je tohle ale...  celý článek

Harley-Davidson 2018
Harleye budou jezdit líp. Změny pro novou éru nejsou jen kosmetické

Ikonická americká značka vždy těžila z tradice a své dlouhé historie a k modernizacím přistupuje hodně opatrně. Pod označením Next Custom Revolution...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.