Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Ďábel v brnění tankuje benzin, i když je to Diesel

aktualizováno 
Asi se shodneme na tom, že Ducati Diavel nepatří mezi tuctové stroje v jakékoli své podobě. Odvážní italští designéři však usoudili, že extravagance není nikdy dost a ďábla zasnoubili se světoznámou módní značkou Diesel.

Ducati Diavel Diesel | foto: Ducati

Výsledkem tohoto svazku je limitovaná série mašin tradiční italské značky v hodně netradičním pojetí. Kapotáže nádrže, větrného štítku a krovky sedla spolujezdce jsou nahrazeny ručně svařeným ocelovým brněním s přiznanými sváry a nýty.

Ducati Diavel Diesel

Jezdec spočine na ručně čalouněném sedle z hnědé kůže. Na bocích nádrže jsou vsazeny tabulky s rudým logem Diesel. Stejnou barvou je nabarveno pět článků řetězu a radiální brzdové třmeny Brembo. Rudou barvou se také rozzáří palubní deska. Dalším malým uměleckým dílem je výfukový systém. Trubky svodů jsou pokryty matně černým keramickým nástřikem Zircotec a mohutné koncovky jsou zakončeny víčky s logy ve tvaru pyramid.

Ducati Diavel Diesel v číslech

  • motor:Testastretta 11°DS, kapalinou chlazený dvouválec do L, 4 ventil Desmodromic, 1198,4 ccm, 162 k/119kW při 9250 ot./min, 130,5 Nm při 8000 ot./min
  • převodovka: 6stupňová
  • rám: příhradový z ocelových trubek
  • rozvor: 1580 mm
  • pneumatiky: přední 120/70 ZR 17, zadní 240/45 ZR 17
  • palivová nádrž: 17 l
  • suchá hmotnost: 210 kg
  • výška sedla: 770 mm
  • cena: 615 000 Kč

Srdcem mašiny je motor Ducati Testastretta s úhlem válců 11° a dvěma svíčkami na válec vyvinutý stejným způsobem jako motory závodních speciálů. To dává motoru Diavelu parametry superbiku. K dispozici je 162 koní a šílených 130Nm krouticího momentu ovládaných elektronicky řízeným plynem ride-by-wire.

Tenhle arzenál nelze spojit se silnicí jinak než za pomoci 240mm široké zadní gumy, kterou vyvinula firma Pirelli speciálně pro Diavel. Kromě zadní pneumatiky hodně úctyhodných rozměrů pomáhá jezdci posla z pekel krotit i systém DSP (Ducati Safety Pack), který má na starosti ovládání brzdového systému ABS a DTC ( Ducati Traction Control ) hlídající kontrolu trakce. Systém je nastavitelný v osmi úrovních.

Italský individualista má ambice stát se sběratelským kusem. Do výroby je připravena omezená série 666 kusů. Číslo je symbolikou kombinace tří slov, každé po šesti písmenech: Ducati Diavel Diesel. Každá mašina ponese na svém rámu štítek s vygravírovaným výrobním číslem.

Ducati Diavel Diesel
Ducati Diavel Diesel

Claudio Domenicali, výkonný ředitel holdingu Ducati Motor k tomu říká: „Detaily, které jsou charakteristické pro Diavel Diesel, nezaujmou pouze znalce zvláštních motocyklů, ale i lidi z naprosto odlišných společenských vrstev. Například ze světa módy. Je pro nás velmi stimulující posunout se mimo motocyklový svět a rozšířit tak oblasti zájmu naší značky.“

Fotogalerie

Každý majitel navíc ke svému limitovanému kusu obdrží servisní stojan a designovou krycí plachtu.

Navzdory senzací zavánějícímu názvu tedy Ducati Diavel Diesel tankuje benzin. Pohon páchnoucí mastnou tekutinou nadále téměř výhradně zůstává doménou archaického Enfieldu Bullet nebo Kawasaki KLR 670, se kterou do této slepé uličky vjela americká armáda (přehled naftových motorek najdete zde). Díky svému jedinečnému vzhledu na sebe charismatický Ital spolehlivě upoutá pozornost i bez černého oblaku za výfukem. A jaká je cena za jedinečnost? U Ducati ji ohodnotili na 615 000 korun včetně DPH. První kusy mají být vyrobeny počátkem dubna 2017.

Autoři:


Témata: diesel


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Triumph Bonneville Bobber Black
Temný rytíř a hot rod: prozkoumali jsme novinky Triumphu na příští rok

Tradiční britský výrobce motocyklů Triumph usoudil, že klasiky není prostě nikdy dost a na silnice posílá další dva přírůstky do rodiny Bonneville. Svou...  celý článek

Prague Harley Days 2017
VIDEO: Harleyáři obsadili Prahu

Centrem Prahy dnes projela kolona motocyklů značky Harley-Davidson. Jejich majitelé se do metropole sjeli na akce Prague Harley Days, která se letos koná...  celý článek

Chýnovský kopec
Kotrmelce v bahně a pády z kopce, to byl extrémní závod v Chýnově

Motocykly a jezdci létají nekontrolovaně vzduchem a nebývá nouze o dramatické situace. Takový byl závod do strmého vrchu v jihočeském Chýnově. Letos se konal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.