Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Ďábel v brnění tankuje benzin, i když je to Diesel

aktualizováno 
Asi se shodneme na tom, že Ducati Diavel nepatří mezi tuctové stroje v jakékoli své podobě. Odvážní italští designéři však usoudili, že extravagance není nikdy dost a ďábla zasnoubili se světoznámou módní značkou Diesel.

Ducati Diavel Diesel | foto: Ducati

Výsledkem tohoto svazku je limitovaná série mašin tradiční italské značky v hodně netradičním pojetí. Kapotáže nádrže, větrného štítku a krovky sedla spolujezdce jsou nahrazeny ručně svařeným ocelovým brněním s přiznanými sváry a nýty.

Ducati Diavel Diesel

Jezdec spočine na ručně čalouněném sedle z hnědé kůže. Na bocích nádrže jsou vsazeny tabulky s rudým logem Diesel. Stejnou barvou je nabarveno pět článků řetězu a radiální brzdové třmeny Brembo. Rudou barvou se také rozzáří palubní deska. Dalším malým uměleckým dílem je výfukový systém. Trubky svodů jsou pokryty matně černým keramickým nástřikem Zircotec a mohutné koncovky jsou zakončeny víčky s logy ve tvaru pyramid.

Ducati Diavel Diesel v číslech

  • motor:Testastretta 11°DS, kapalinou chlazený dvouválec do L, 4 ventil Desmodromic, 1198,4 ccm, 162 k/119kW při 9250 ot./min, 130,5 Nm při 8000 ot./min
  • převodovka: 6stupňová
  • rám: příhradový z ocelových trubek
  • rozvor: 1580 mm
  • pneumatiky: přední 120/70 ZR 17, zadní 240/45 ZR 17
  • palivová nádrž: 17 l
  • suchá hmotnost: 210 kg
  • výška sedla: 770 mm
  • cena: 615 000 Kč

Srdcem mašiny je motor Ducati Testastretta s úhlem válců 11° a dvěma svíčkami na válec vyvinutý stejným způsobem jako motory závodních speciálů. To dává motoru Diavelu parametry superbiku. K dispozici je 162 koní a šílených 130Nm krouticího momentu ovládaných elektronicky řízeným plynem ride-by-wire.

Tenhle arzenál nelze spojit se silnicí jinak než za pomoci 240mm široké zadní gumy, kterou vyvinula firma Pirelli speciálně pro Diavel. Kromě zadní pneumatiky hodně úctyhodných rozměrů pomáhá jezdci posla z pekel krotit i systém DSP (Ducati Safety Pack), který má na starosti ovládání brzdového systému ABS a DTC ( Ducati Traction Control ) hlídající kontrolu trakce. Systém je nastavitelný v osmi úrovních.

Italský individualista má ambice stát se sběratelským kusem. Do výroby je připravena omezená série 666 kusů. Číslo je symbolikou kombinace tří slov, každé po šesti písmenech: Ducati Diavel Diesel. Každá mašina ponese na svém rámu štítek s vygravírovaným výrobním číslem.

Ducati Diavel Diesel
Ducati Diavel Diesel

Claudio Domenicali, výkonný ředitel holdingu Ducati Motor k tomu říká: „Detaily, které jsou charakteristické pro Diavel Diesel, nezaujmou pouze znalce zvláštních motocyklů, ale i lidi z naprosto odlišných společenských vrstev. Například ze světa módy. Je pro nás velmi stimulující posunout se mimo motocyklový svět a rozšířit tak oblasti zájmu naší značky.“

Fotogalerie

Každý majitel navíc ke svému limitovanému kusu obdrží servisní stojan a designovou krycí plachtu.

Navzdory senzací zavánějícímu názvu tedy Ducati Diavel Diesel tankuje benzin. Pohon páchnoucí mastnou tekutinou nadále téměř výhradně zůstává doménou archaického Enfieldu Bullet nebo Kawasaki KLR 670, se kterou do této slepé uličky vjela americká armáda (přehled naftových motorek najdete zde). Díky svému jedinečnému vzhledu na sebe charismatický Ital spolehlivě upoutá pozornost i bez černého oblaku za výfukem. A jaká je cena za jedinečnost? U Ducati ji ohodnotili na 615 000 korun včetně DPH. První kusy mají být vyrobeny počátkem dubna 2017.

Autoři:


Témata: diesel

Nejčtenější

Nohu z plynu! Policie bude ve středu měřit na každém rohu, víme kde

(Ilustrační snímek)

Policisté budou ve středu 18. dubna měřit rychlost na stovkách míst v celé České republice, která vybrali občané....

Všichni dealeři Opelu dostanou výpověď, jsou málo produktivní

Opel Grandland X

Opel chystá v Evropě rozsáhlou úpravu prodejní sítě. Všichni dealeři dostanou výpověď, týkat se to bude i České...



Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

První Demon je v Česku: 852 koní ho staví na zadní, stovka za 2,3 sekundy

Dodge Challenger Demon

Nejšílenější muscle car současnosti dorazil do České republiky. První tuzemský exemplář osmisetkoňové bestie Dodge...

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Další z rubriky

VIDEO: Sezona začíná, připravte motorku na první vyjížďku

Příprava motorky před sezonou

Teploty stoupají a motorkáři oživují své stroje po zimním spánku. Připravte se na sezonu tak, aby první kilometry byly...

Adaptivní tempomaty někdy nevidí motocykly

Ducati Multistrada 1260

V době, kdy se řeší rizika a přínosy autonomních nebo plně roboticky řízených automobilů, zveřejnil nizozemský...

Motodetektivka: v Brně vystavují stroj, na kterém závodil tajemný fantom

Plakát letošního Motosalonu v Brně

Z plakátu na letošní Motosalon sice kouká Pepa Sršeň s duem Pavel Liška a Jan Révai, skutečnou celebritou je však...

Kawasaki VN 1500 Drifter
Kawasaki VN 1500 Drifter

r.v. 1999, naj. 35 000 km, 1. majitel
139 500 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz