Ducati představuje novinky, Panigale uhrane ječákem Formule 1

  • 15
Italská motocyklová špička Ducati ještě před hlavní světovou motocyklovou výstavou EICMA v Miláně názorně předvedla, že se růst ekonomiky a zájem o luxusnější stroje konečně plně projevil i v motocyklové oblasti.

Přijíždí retro laděný Scrambler se vzduchem chlazeným motorem 1100 ccm, obří cestovní enduro Multistrada s variabilním časováním ventilů, ale hlavně nový superbike Ducati Panigale s motorem V4. Zaposlouchejte se na videu do řevu véčkového čtyřválce vytočeného na 13 000 otáček. Tak nějak kdysi zněly formule 1.

Italských 226 koní na 164 kg

Italové přecházejí na nedávno představený vidlicový čtyřválec Desmosedici Stradale o zdvihovém objemu 1103 ccm se zkrácenou verzí na 999 ccm (pro účely homologace do WSBK). Ten je odvozený od závodního motoru Desmosedici z MotoGP a v útrobách Ducati Panigale V4 dokáže nabídnout maximální výkon 214 koní při 13 000 ot/min, maximální točivý moment je přitom 124 Nm při 10 000 ot/min.

Ovšem to není všechno. V nabídce bude i verze Panigale V4 Speciale se závodním kitem, která má na motoru rovnou 226 koní, navíc při hmotnosti jen 164 kilogramů díky využití dílů z karbonu a frézovaného hliníku. Panigale V4 Speciale ovšem půjde do výroby jen jako číslovaná edice o 1 500 kusech. Její cíl je jasný: vyhrát naprosto všechno v šampionátu WSBK. A s tímto poměrem výkonu a hmotnosti by to opravdu neměl být problém.

Oproti současné dvouválcové verzi Panigale se podstatně zkrátil i odlehčil i celý rám a podvozek, samozřejmostí je použití toho nejlepšího, co současná nabídka komponent nabízí – přední vidlice Öhlins NIX30 a zadní odpružení Öhlins TTX36 s radiálním brzdovým systémem Brembo Monobloc Stylema. Odpružení je elektronicky nastavitelné a řadu nastavení nabízejí i další asistenční systémy, například specialita Ducati – elektronicky asistované brzdění motorem. Celkový design zůstal věrný předchozí řadě Panigale, která se řadila k nejkrásnějším modelům všech dob.

Ducati Multistrada 1260

Jako další na pódium přijíždí Multistrada 1260, a to rovnou ve třech verzích, kromě standardu i ve verzi S a nejluxusnější Pikes Peak s charakteristickým lakováním. Multistrada od sezony 2018 dostane nový motor Testastretta DVT o objemu 1262 ccm, který si Ducati už loni úspěšně vyzkoušela v modelu X-Diavel. Motor s variabilním časováním ventilů je v základní verzi naladěný na výkon 147 koní, ve verzi S potom dokonce 158 koní.

Současná dvanáctistovka Multistrada sice měla i tak úctyhodnou porci 152 koní, ale nový agregát by měl nabídnout nesrovnatelně lepší průběh a točivý moment. Maximální hodnotu 129 Nm totiž nová Mulitstrada nabízí v širším rozsahu otáček. 

K novému motoru patří i nový rám, ten bude mít stabilnější geometrii a zajistí lepší stabilitu ve vysokých rychlostech. LED osvětlení, barevný digitální displej TFT či bezklíčové zapalování Ducati u svých nejlepších modelů měla už dříve, nyní přibylo třeba oboustranné rychlořazení Ducati Quick Shift či nová generace ABS s možností brzdění i v náklonu v zatáčkách.

Ducati Scrambler 1100

První osmistovková řada Ducati Scrambler byl prodejní hit, protože konečně dokázal dát zájemcům o prémiovou značku také nějaký jednodušší model za neprémiovou cenu. Nyní však přišel čas nabídnout zase něco luxusnějšího a silnějšího, proto Ducati od jara posílá na trh vyšší řadu Scramblerů 1100, kromě standardní verze také 1100 Special a 1100 Sport. Zmíněný Special se liší drátěnými koly a dalšími designovými úpravami, verze Sport zase navíc nabídne s nastavitelný podvozek Öhlins.

Ducati Scrambler

Nový větší bratr scrambleří rodiny je celkově o něco větší a do prodlouženého rámu si posadil vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1079 ccm. Ten už zažil svoji největší slávu před několika lety v modelu Monster 1100, nyní je ale přepracovaný pro plnění norem Euro 4 a je naladěný na výkon 86 koní a točivý moment 88 Nm.

Návaznost na řadu Monsterů ukazují i mohutné výfuky posazené těsně pod sedlo. Přední část jako by z oka vypadla předchozí osmistovkové řadě, ale z pohledu jezdce bude kromě velikosti a výkonu rozdíl také v odvážném digitálním budíku složeném ze dvou částí.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž