Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější letošní dvoukolová premiéra: italský floutek od Ducati

  13:27aktualizováno  13:27
Tato ducati s vizáží drzého floutka navazuje na dlouhé tradice rodiny italských scramblerů. Dokazují to nedbale elegantní vzhled, vysoký zdvih tlumičů, jeden budík na širokých řídítkách a zubaté gumy. A na bocích nádrže v retro stylu nesou panely v barvě zašlého hliníku původní logo z roku 1962.

Kořeny mašin s tímto zvláštním jménem sahají do Anglie konce 20. let minulého století. V té době vznikly motocyklové závody nazývané scramble, ve kterých bylo jediným cílem i pravidlem zároveň přepravit se z bodu A do bodu B v co nejkratším čase. Základem úspěchu tedy bylo jet co nejrychleji cestou necestou. Přirozenou potřebou se samozřejmě různé terénní úpravy motorek.

Ducati Scrambler na autosalonu v Paříži

Dnešní terminologií „městská endura“ se později v šedesátých letech stala symbolem nespoutané svobody, kterou nelze nalézt nikde jinde, než v sedle motorky. 

Ducati Scrambler v číslech

  • motor: dvouválec, 803 ccm, desmodromický rozvod, dva ventily na válec, chlazení vzduchem
  • max. výkon: 55 kW (75 k) při 8 250 ot/min
  • max. točivý moment: 68 Nm při 5,750 ot/min
  • přední/zadní pneu: Pirelli MT 60 RS 110/80 ZR18 / 180/55 ZR17
  • přední brzda: 330 mm, čtyřpístkový brzdič
  • zadní brzda: 245 mm jednopístkový plovoucí brzdič
  • rozvor: 1 445 mm
  • objem nádrže: 13.5 l 
  • suchá hmotnost: 170 kg
  • výška sedla: 790 mm, za příplatek nižší sedlo 770 mm
  • délka/šířka/výška: 2100/845/1150 mm

Scramblery poskytovaly možnost divoké jízdy městem i příležitost vybít adrenalin v písečných dunách na pobřeží oceánu nebo travnatých pastvinách na venkově. V tom čase vznikly v zámoří první uzavřené okruhy v kalifornské poušti a scramble se pomalu začal měnit v motokros.

Soudě podle vzhledu se Ducati návrat ztraceného syna podařil ve velkém stylu. Základem je výkonný motor. Vše ostatní je omezeno na nezbytné minimum. 

V trubkovém rámu je zavěšen dvouválcový vzduchem a olejem chlazený motor o obsahu 803 kubických centimetrů. Odvod výfukových plynů je svěřen stylovým svodům zakončeným tučnou, krátkou a šikmo seseknutou koncovkou.

Fotogalerie

Nádrž s objemem 13,5 litru navazuje na ploché retro sedlo s příčným žebrováním. Přední část motorky zdobí kromě upside down vidlice osmnáctipalcové kolo s masivním 330mm brzdovým kotoučem, do kterého se zakusuje radiální čtyřpístové Brembo, ve standardu vybavené systémem ABS.

Na levém boku zdobí scramblera zadní nastavitelná pružící jednotka Kayaba, která se opírá do banánové hliníkové vidlice. Závanem moderní doby jsou LED koncové světlo, do jednoduchého budíku zastavěný LCD palubní štít, úložný prostor vybavený USB zásuvkou pod sedlem nebo ledkový kruh lemující přední světlomet se skleněnou optikou. Motorka bude dostupná v retro designu „žlutá 62“ a samozřejmě Ducati rudá.

Nezajímavé rozhodně nejsou ani další varianty scramblera. Za zmínku stojí zejména hodně vydařená drátěná kola u verzí Classic a Urban Enduro. Klasika zdobí hliníkové nelakované retro blatníky, světlomet endura si pak svítí na cestu přes jemnou drátěnou mřížku. Obě verze mají sedlo vyvedeno v hodně stylové hnědé kožence.

Autoři:


Témata: Anglie, Retro, USB


Nejčtenější

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Tatrabus
Tatrabus: z rallyového speciálu je terénní autobus a hvězda Islandu

Tohle auto je v současnosti asi nejdivočejší verze nákladního vozu Tatra, na jakou lze v Evropě narazit. Je to něco mezi ultimátním off-roadem, obytným autem a...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Některé motory vypouštějí zplodiny skoro jako celá továrna
VIDEO: Měřili jsme jedy ve vzduchu. V tunelu zapněte vnitřní cirkulaci

Dražší auta to dělají automaticky, u těch obyčejnějších se vyplatí na to myslet: když vjíždíte do tunelu, přepněte ventilaci v autě na vnitřní cirkulaci. Jinak...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Další z rubriky

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Miroslav Čada
Otec Masarykova okruhu málem přilákal do Brna formuli 1

Nejprve závodník, který bez tovární podpory porážel Frantu Šťastného. Potom tajemník Velké ceny. Ale především otec novodobého Masarykova okruhu. To je málo...  celý článek

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Arctic Cat M8000 153
Arctic Cat M8000 153

r.v. 2016, naj. 0 km
423 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.