Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Důchodci nejsou nebezpeční řidiči, říká britská studie

aktualizováno 
V poslední době jsme se několikrát věnovali tématu řidičů v důchodovém věku. Britská studie nyní ukazuje, že starší řidiči nejsou na silnicích zdaleka takovou hrozbou, jak se všeobecně předpokládá.

Řidiči v důchodovém věku neřídí tak špatně, jak se předpokládá. | foto: Profimedia.cz

V Británii je každý řidič starší sedmdesáti let povinen obnovovat si každé tři roky svůj řidičský průkaz. Tamní vláda dokonce uvažuje o zavedení povinných testů vidění a schopnosti řídit pro řidiče starší 75 let.

Studie sdružení Institute of Advanced Motorists však dokládá, že jsou tyto požadavky prakticky nepotřebné. Řidiči starší sedmdesáti let totiž řídí výrazně bezpečněji než řidiči do 30 let věku a jsou naprosto srovnatelní s řidiči středního věku. Starší řidiči se méně dostávají do automobilových nehod, a tak jim hrozí menší riziko zranění. Faktem ovšem je, že pokud už ke zranění dojde, má většinou daleko závažnější rozsah a dopad než u mladších řidičů.

Studie je tak v přímém rozporu se závěry tokijské policie, která vyzývá starší řidiče k odevzdání oprávnění k řízení motorového vozidla a nabízí jim za to jisté benefity. V Japonsku totiž starší řidiči bourají více. Zdá se, že evropští řidiči-důchodci jsou schopni lépe využít svých dlouhodobých řidičských zkušeností. A pokud se na řízení vozidla necítí, prostě za volant nesedají. Řidičského průkazu se tak sice nevzdávají, ale k regulaci zde dochází samovolně.



Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

VIDEO: Betonové bloky umí zastavit tank, rallyspeciály se jich moc bojí

Hinkelstein – hrozivý nepřítel rally speciálů

Slovo „hinkelstein“ patří do slovníku všech jezdců, kteří někdy zavítali na německou rallye. Betonové bloky...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Najdete na iDNES.cz