Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Důvodem k odstoupení od smlouvy je pozdní dodání zboží

aktualizováno 
Vladimír Tichý z Dobříše se zúčastnil prezentační akce, na které byla předváděna zdravotní matrace s ochrannou vložkou proti patogenním zónám a elektrickému vyzařování.
Vladimír Tichý z Dobříše se zúčastnil prezentační akce, na které byla předváděna zdravotní matrace s ochrannou vložkou proti patogenním zónám a elektrickému vyzařování. Zákazník zde podepsal smlouvu na dodání dvou matrací s dodací lhůtou jeden až dva týdny. Zástupce firmy přijel však až za šestnáct dní a přivezl místo matrace s ochrannými prvky matraci relaxační. Zásilku proto zákazník odmítl převzít, ale firma požadovala zaplacení smluvní pokuty, která byla ve smlouvě. Vladimír Tichý ji nezaplatil s tím, že zboží nebylo dodáno v dohodnuté lhůtě, a dostal jiné, než které si objednal. Firma ale stále trvá na zaplacení smluvní pokuty.

Z kupní smlouvy vyplývá, že zákazník si objednal relaxační matraci. Z důvodu dodávky jiného než objednaného zboží by tedy od smlouvy odstoupit nemohl. Prezentace výrobků jsou ve většině případech vedeny takovým způsobem, že by se mu zřejmě nepodařilo nabídku jiného zboží prokázat. Důvod pro odstoupení od smlouvy bez povinnosti zaplatit smluvní pokutu však přesto Vladimír Tichý má, neboť firma nedodržela dohodnutou lhůtu pro dodávku zboží.

Občanský zákoník, § 613: Věci lze prodávat i na objednávku. Prodávající je povinen obstarat objednané zboží v dohodnuté lhůtě, a není-li lhůta dohodnuta, ve lhůtě přiměřené okolnostem. Nestane-li se tak, objednatel je oprávněn od smlouvy odstoupit. Odstoupením od smlouvy není dotčeno jeho právo na náhradu škody.

Autor:


Témata: Škoda


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.