Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dva nové Saaby: 9-7X a 9-2X

  16:59aktualizováno  16:59
Modelová řada švédského výrobce kultovních automobilů se utěšeně rozrůstá. Premiéra dynamického hatchbacku nižší střední třídy 9-2X, je už na spadnutí a ze skicáků designérů se derou na světlo světa první obrázky středně velkého SUV označeného 9-7X.

Saab 9-7X

"Devět-sedmičkou" seveřani, stejně jako v případě 9-2X, vstupují na neprobádané území - protentokrát je to stále více posilující segment "SUVéček". Vůz ukáže svou pravou tvář poprvé na autosalonu v New Yorku v dubnu 2004, do bitvy o zákazníka vstoupí o rok později.

Saab 9-7X dostane dvě pohonné jednotky, prozatím neznámých parametrů, které budou pohánět kola obou náprav. Těšit se z něj (alespoň pro začátek) budou pouze severoameričtí motoristé.  Vyrábět se bude v továrně GM ve městě Moriane v americkém Ohiu. První řidiči se z nového Saabu budou radovat v první čtvrtině roku 2005.

Saab 9-2X

Trollhättanská automobilka po období skic, prototypů a následných dohadů konečně představuje finální verzi malého hatchbacku pojmenovaného 9-2X. Stejně jako u SUV velké "X" v označení poukazuje na pohon 4x4. Ten si nejmenší Saab vypůjčil od Subaru. Malý troll, zase tak malý není (míry odpovídají spíše americkým představám o malém voze): délka vozu je 4,46 metru - o 17,5 cm méně, než má Saab 9-3 , rozvor je 2,53 m.

Automobilka předpokládá, že si malého vikinga pořídí řidiči-sportovci, kteří s sebou na víkend povezou hromadu sportovního harampádí. Proto "devět-dvojka" dostala velkorysý kufr o základním objemu 790 litrů (to bude Saab naložený až po střechu). Při sklopených zadních sedadlech, která jsou asymetricky dělená, se celkový objem zavazadelníku zvětší až na 1744 litrů.

Vůz dostane dvě pohonné jednotky, obě benzinové. Na rozhýbání 1400 kg těžkého automobilu bude mít sil na rozdávání. Umírněnější verze Linear dostane 121 kilowattový (165 koní) dvouapůllitr s 225 Nm maximálního kroutícího momentu při 4000 otáčkách. Do "nadupaného" Aera zase přijde přeplňovaný dvoulitr 167 kW (227 koní), vybavený mezichladičem stlačeného vzduchu (intercoolerem), ten nabídne maximální točivý moment 294 Nm (při 4000 ot/min). Na vybranou bude ze dvou převodovek: pětistupňového manuálu a čtyřstupňového automatu.

Zahájení prodeje 9-2X u Saabu naplánovali na 1. června roku 2004. K pořízení bude za ceny od 25 000 dolarů (přibližně 680 000 Kč). Radovat se z něj budou opět pouze motoristé za "velkou louží", o prodeji na ostatních trzích automobilka rozhodne později.

Švédové tak pokračují v plnění předsevzetí uvést nový model, nebo studii, každý rok po dobu pěti let.

Na vybranou bude ze dvou převodovek: pětistupňového manuálu a čtyřstupňového automatu.

Do kolébky "Saabík" dostane dvě pohonné jednotky, obě benzinové. Na rozhýbání 1400 kg těžkého vozu bude mít auto sil na rozdávání.

"Devět-dvojka" dostala velkorysý kufr o základním objemu 790 litrů

Malý troll, zase tak malý není (míry odpovídají spíše americkým představám o malém voze): délka vozu je 4,46 metru - o 17,5 cm méně, než má Saab 9-3 , rozvor je 2,53 m.

Při sklopených zadních sedadlech, která jsou asymetricky dělená, se celkový objem zavazadelníku zvětší až na 1744 litrů.

Do "nadupaného" Aera přijde přeplňovaný dvoulitr 167 kW (227 koní), vybavený mezichladičem stlačeného vzduchu (intercoolerem), ten nabídne maximální točivý moment 294 Nm (při 4000 ot/min).

Zahájení prodeje 9-2X u Saabu naplánovali na 1. června roku 2004.

K pořízení bude za ceny od 25 000 dolarů (přibližně 680 000 Kč).

Saab 9-7X dostane dvě pohonné jednotky prozatím neznámých parametrů, které budou pohánět kola obou náprav, těšit se z něj (alespoň pro začátek) budou pouze severoameričtí motoristé.

"Devět-sedmičkou" seveřani, stejně jako v případě 9-2X, vstupují na neprobádané území - protentokrát je to stále více posilující segment SUVček.

Autoři:


Témata: Ohio, Dolar, New York, Saab, Saab, Subaru


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.