Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dva noví sourozenci Peugeotu 307 přichází

  8:38aktualizováno  8:38
Téměř rok po oficiálním uvedení Peugeotu 307 na českém trhu se představí dva nové modely kombi vycházející z populárního hatchbacku. První novinkou je klasické kombi, které Francouzi nazývají Break a druhou model s označením SW. Tento automobil je v podstatě upraveným kombíkem s prosklenou střechou a variabilním uspořádáním interiéru určeným pro volný čas.

Oproti pětidvéřové verzi obě dvě novinky povyrostly o 22 centimetrů do délky, přičemž více prostoru uvnitř získali konstruktéři také prodloužením rozvoru o deset centimentů. Právě prostornost a variabilita interiéru by měly být hlavní výhodou jak kombíku, tak hlavně varianty SW (Station Wagon). Ta má mimo jiné zaujmout zákazníky až sedmimístným uspořádáním interiéru a průhlednou střechou s 1,33 m2 prosklené plochy. 

Dovozce očekává, že Break i SW se utkají o odlišné zákaznické skupiny. Hlavním konkurentem první verze se bezesporu stane Škoda Octavia Combi, ale například i Ford Focus Kombi či VW Golf Variant. Model SW se naopak střetne s Citroenem Picasso.

Obě novinky využijí různorodé palety motorů i výbav. Peugeot 307 Break vyjede s označením XR a XR Présence a pěti motory známými z hatchbacku. Varianta SW bude k mání s benzínovými motory 1,6 a 2,0 a dvěma modifikovanými dieselovými dvoulitry. Jízdní charakteristiky uvádí následující tabulka.

Motor 1,6 16V 2,0 16V 2,0 HDI 90k 2,0 HDI 110k
Největší výkon kW/k

81/110

101/138

66/90

81/110

Největší točivý moment Nm

147

190

205

250

Zrychlení 0-100 km/h

11,9

9,8

13,7

12,7

Největší rychlost km/h

182

200

174

183

Kombinovaná spotřeba

7,7

8,3

5,4

5,4

A jaké mají oba vozy ambice? Cílem je úspěšně navázat na svého menšího bratra, který je držitelem titulu auto roku 2002 a zároveň i nejprodávanějším importovaným modelem v silně obsazené nižší střední třídě.

Cena novinek, jež se na českém trhu objeví již zanedlouho - v druhé polovině května, zatím nebyla stanovena. Očekává se, že nejlevnější varianty budou stát necelých půl miliónu korun, přičemž SW bude nepochybně dražší.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

OBRAZEM: Designérský kousek na kolech. Karavan, který lze jen závidět

Vizualizace designového karavanu Romotow od novozélandského studia W2.

Zapomeňte na klasické hranaté karavany bez nápadu. Romotow je přívěs v unikátním designu. Stačí zmáčknout jediné...

Najdete na iDNES.cz