Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dva noví sourozenci Peugeotu 307 přichází

  8:38aktualizováno  8:38
Téměř rok po oficiálním uvedení Peugeotu 307 na českém trhu se představí dva nové modely kombi vycházející z populárního hatchbacku. První novinkou je klasické kombi, které Francouzi nazývají Break a druhou model s označením SW. Tento automobil je v podstatě upraveným kombíkem s prosklenou střechou a variabilním uspořádáním interiéru určeným pro volný čas.

Oproti pětidvéřové verzi obě dvě novinky povyrostly o 22 centimetrů do délky, přičemž více prostoru uvnitř získali konstruktéři také prodloužením rozvoru o deset centimentů. Právě prostornost a variabilita interiéru by měly být hlavní výhodou jak kombíku, tak hlavně varianty SW (Station Wagon). Ta má mimo jiné zaujmout zákazníky až sedmimístným uspořádáním interiéru a průhlednou střechou s 1,33 m2 prosklené plochy. 

Dovozce očekává, že Break i SW se utkají o odlišné zákaznické skupiny. Hlavním konkurentem první verze se bezesporu stane Škoda Octavia Combi, ale například i Ford Focus Kombi či VW Golf Variant. Model SW se naopak střetne s Citroenem Picasso.

Obě novinky využijí různorodé palety motorů i výbav. Peugeot 307 Break vyjede s označením XR a XR Présence a pěti motory známými z hatchbacku. Varianta SW bude k mání s benzínovými motory 1,6 a 2,0 a dvěma modifikovanými dieselovými dvoulitry. Jízdní charakteristiky uvádí následující tabulka.

Motor 1,6 16V 2,0 16V 2,0 HDI 90k 2,0 HDI 110k
Největší výkon kW/k

81/110

101/138

66/90

81/110

Největší točivý moment Nm

147

190

205

250

Zrychlení 0-100 km/h

11,9

9,8

13,7

12,7

Největší rychlost km/h

182

200

174

183

Kombinovaná spotřeba

7,7

8,3

5,4

5,4

A jaké mají oba vozy ambice? Cílem je úspěšně navázat na svého menšího bratra, který je držitelem titulu auto roku 2002 a zároveň i nejprodávanějším importovaným modelem v silně obsazené nižší střední třídě.

Cena novinek, jež se na českém trhu objeví již zanedlouho - v druhé polovině května, zatím nebyla stanovena. Očekává se, že nejlevnější varianty budou stát necelých půl miliónu korun, přičemž SW bude nepochybně dražší.

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.