Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dva noví sourozenci Peugeotu 307 přichází

  8:38aktualizováno  8:38
Téměř rok po oficiálním uvedení Peugeotu 307 na českém trhu se představí dva nové modely kombi vycházející z populárního hatchbacku. První novinkou je klasické kombi, které Francouzi nazývají Break a druhou model s označením SW. Tento automobil je v podstatě upraveným kombíkem s prosklenou střechou a variabilním uspořádáním interiéru určeným pro volný čas.

Oproti pětidvéřové verzi obě dvě novinky povyrostly o 22 centimetrů do délky, přičemž více prostoru uvnitř získali konstruktéři také prodloužením rozvoru o deset centimentů. Právě prostornost a variabilita interiéru by měly být hlavní výhodou jak kombíku, tak hlavně varianty SW (Station Wagon). Ta má mimo jiné zaujmout zákazníky až sedmimístným uspořádáním interiéru a průhlednou střechou s 1,33 m2 prosklené plochy. 

Dovozce očekává, že Break i SW se utkají o odlišné zákaznické skupiny. Hlavním konkurentem první verze se bezesporu stane Škoda Octavia Combi, ale například i Ford Focus Kombi či VW Golf Variant. Model SW se naopak střetne s Citroenem Picasso.

Obě novinky využijí různorodé palety motorů i výbav. Peugeot 307 Break vyjede s označením XR a XR Présence a pěti motory známými z hatchbacku. Varianta SW bude k mání s benzínovými motory 1,6 a 2,0 a dvěma modifikovanými dieselovými dvoulitry. Jízdní charakteristiky uvádí následující tabulka.

Motor 1,6 16V 2,0 16V 2,0 HDI 90k 2,0 HDI 110k
Největší výkon kW/k

81/110

101/138

66/90

81/110

Největší točivý moment Nm

147

190

205

250

Zrychlení 0-100 km/h

11,9

9,8

13,7

12,7

Největší rychlost km/h

182

200

174

183

Kombinovaná spotřeba

7,7

8,3

5,4

5,4

A jaké mají oba vozy ambice? Cílem je úspěšně navázat na svého menšího bratra, který je držitelem titulu auto roku 2002 a zároveň i nejprodávanějším importovaným modelem v silně obsazené nižší střední třídě.

Cena novinek, jež se na českém trhu objeví již zanedlouho - v druhé polovině května, zatím nebyla stanovena. Očekává se, že nejlevnější varianty budou stát necelých půl miliónu korun, přičemž SW bude nepochybně dražší.

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

I v roce 2040 bude v Německu většina aut na spalovací motor

(Ilustrační snímek)

Ještě v roce 2040 budou v Německu navzdory současnému boomu alternativních pohonů jezdit dvě třetiny aut na spalovací...

Čína zruší povinnou účast domácích značek na výrobě cizích aut

Výroba octavií v čínském Ningbo nedaleko Šanghaje. Zbrusu nová továrna otevřela...

Čína do roku 2022 zruší limity pro podíl zahraničních investorů ve firmách v automobilovém sektoru a umožní jim tak...

Řidiči hybridů v Praze zaparkují v modrých zónách za stovku ročně

Hyundai Ioniq

Majitelé hybridních aut budou moci v Praze parkovat v placených zónách za 100 korun ročně, stejně jako nyní platí...

Najdete na iDNES.cz