Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dva roky je málo, záruky na auta se prodlužují

aktualizováno 
Slevy už často nestačí, prodejci hledají, čím přilákat další zájemce o nové auto. Prodloužení dvouleté záruky je jedním z možných způsobů.

Asi nejdelší - sedmiletou - záruku na českém trhu nabízí Kia | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Tři roky po koupi a auto najednou přestane jet, třeba kvůli poruše motoru nebo převodovky. Jestli jezdíte třeba v Seatu Altea s dvouletou zárukou, čeká vás oprava v servisu, kterou budete muset draze zaplatit. Pokud máte Hyundai i30 s pětiletou garancí, můžete být v klidu.

Auto vám opraví zadarmo, můžete ušetřit i desítky tisíc korun. Nadstandardní záruky začala nabízet spousta výrobců i prodejců. Někde jsou zadarmo, jinde si garanci za pár tisíc můžete o další roky prodloužit.

Základ jsou dva roky, nadstandard až sedm

Dvouletá záruka bez omezení počtu najetých kilometrů je základ, který je stanoven zákonem. Pokud se v této době na autě objeví jakýkoliv problém, za nějž nemůže jeho majitel, nebo nejde o běžné opotřebení, musí se prodejce postarat o bezplatnou opravu.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily můžete koupit na www.automodul.cz

Samozřejmě se to netýká případů, když majitel vozu nenechá například doplnit olej a motor se zadře. Některé značky – jako Honda, Toyota, Suzuki či Chevrolet – natahují základní záruku na tři až pět let, s omezením na sto tisíc najetých kilometrů. Je důležité vědět, že i když během prvních dvou let ujedete víc než oněch 100 tisíc kilometrů, zákonná dvouletá záruka tím nekončí.

Odbytová krize nutí stále další výrobce garance prodlužovat. Pětiletou tak nabízí třeba Hyundai, šestiletou Opel a sedmiletou Kia – poslední dva roky však ručí jen za motor a převodovku. Jen pro zajímavost, v USA začal od ledna korejský Hyundai nabízet desetiletou záruku omezenou ujetím asi 250 tisíc kilometrů. To je zatím světový rekord.

Velkou výhodou je, že delší záruky bývají přenositelné na nového majitele, což se dá zohlednit vyšší cenou při dalším prodeji. Za pár let tak budeme vídat inzeráty nabízející „čtyři roky starý vůz v záruce“.

I s prací zdarma

Zajímavou nabídku mají prodejci značek Mercedes-Benz, Jeep, Dodge a Chrysler. Majitelé všech aut koupených v Česku od ledna loňského roku ušetří desítky tisíc korun za práci v servisu. Kromě záruky totiž dostali i službu, v jejímž rámci mají na šest let veškeré předepsané servisní práce zdarma.

Nemusí tak platit za výměnu filtrů, olejů, brzdové kapaliny a samu práci, která s tím souvisí. Například
u Mercedesu třídy B to znamená, že v průměru ušetří 60 tisíc korun.

Záruku lze prodloužit

Tam, kde je základní záruka pouze dvouletá, prodejci nabízejí její prodloužení o další roky. Někde automaticky, někde to stojí trochu smlouvání a téměř vždy to jde za příplatek.

Jako zájemci o nový vůz jsme se zeptali v prodejně Ford Charouz v Kladně a prodejce nám prodlouženou
tříletou záruku za 3 825 korun na Ford Focus nabídl zadarmo jako bonus. Kdybychom chtěli ještě delší, už bychom museli platit. Až na sedm let nebo 150 tisíc kilometrů by nás to stálo 14 000 korun.

Investice na první pohled možná vysoká, ale v případě zásadnějších problémů vzhledem k cenám práce v servisech a hlavně náhradních dílů se velmi rychle vrátí.

Rez: jen zevnitř ven

Dalším poměrně častým bonusem výrobců a prodejců aut bývá tříletá záruka na vady laku. Jakmile tedy objevíte kaz, o němž se dá předpokládat, že vznikl chybou při výrobě, auto reklamujte. V tomto případě jde nejčastěji o takzvané puchýřky nebo strupy, které mohou způsobit, že se lak časem odchlípne a plech pak začne reznout.

Nejdelší garance bývá poskytována právě na prorezivění karoserie. Ta u nových aut obvykle trvá 12 let.

Vypadá to sice lákavě, ale prodejci ve smlouvě mají poznámku, že se vztahuje jen na reznutí směrem zevnitř ven. Tím se brání tomu, aby auto kvůli korozi karoserie nereklamoval někdo, kdo s autem boural, odřel ho a ťuknuté místo pak začalo rezivět. Při korozi zevnitř ven je téměř jisté, že jde o chybu automobilky při výrobě.

Čtěte podmínky smlouvy

Délka základní záruky nemusí být tak dlouhá, jak se na první pohled zdá z reklamních prospektů. Příkladem je Kia cee’d, pyšnící se sedmiletou zárukou. Ta však platí jen na motor a převodovku; na ostatní části vozu prodejce nabízí záruku pětiletou. Ale i to je velmi dobré. Podobně je na tom například Opel, který u většiny modelů nově zavedl záruku na šest let nebo 120 tisíc ujetých kilometrů. Její prodloužení se však vztahuje pouze na nejdražší části auta, tedy motor, převodovku a rozvodové ústrojí.

Častou podmínkou pro platnost garance také bývá fakt, že na autě nesmějí být provedeny žádné zásahy, které by vadu mohly způsobit. To se týká hlavně zasahování do motoru při chiptuningu, kdy se dodatečně zvyšuje jeho výkon. U některých značek prodejce platnost prodloužené záruky podmiňuje servisními prohlídkami.

Majitelé nových mercedesů dostanou garanci na prorezivění karoserie sice na 30 let, ale po celou dobu musí každé čtyři roky do značkového servisu. Součástí záruky obvykle bývá ještě jeden bonus. A to asistenční služba pro situace, že se auto porouchá.

Stačí pak zavolat na nonstop infolinku a její pracovníci zajistí opravu na silnici, případně odtah
k nejbližšímu servisu a někdy i poskytnutí náhradního vozu nebo nocleh v hotelu zdarma.

Záruky
Audi – Záruka trvá 2 roky, na lak 3 a 12 let na prorezivění karoserie.

BMW – Záruka trvá 2 roky, na lak 3 roky, na prorezivění 12 let.

Citroën – Záruka trvá 2 roky. Na lak 3, na prorezivění 12 let.

Dacia – Záruka trvá 3 roky, při leasingu 5 let nebo 120 000 km.

Fiat, Alfa Romeo, Lancia – Záruka trvá 2 roky, na lak 3, na prorezivění karoserie 8 let.

Ford – Celková záruka i záruka na lak na většinu modelů trvá 2 roky. Na prorezivění 12 let.

Honda – Záruka trvá 3 roky nebo do ujetí 100 000 km. Záruka na lak je 3 roky. Na prorezivění
karoserie je 12 let.

Hyundai – Modely i10, i20, i30 a i30CW mají záruku 5 let. Ostatní 3 roky.

Chevrolet – Záruka trvá 5 let nebo 120 000 km.

Kia – Záruka na modely c’eed a Sportage je 5 let nebo 150 000 km. Na motor a převodovku je záruka 7 let nebo 150 000. Záruky na ostatní vozy se liší.

Mitsubishi – U modelů Colt a Outlander záruka trvá 5 let nebo 150 000 km. U ostatních modelů 3 roky nebo 100 000.

Opel – Záruka trvá 6 let nebo 120 000 km (modely GT, Vectra mají záruku 2 roky).

Peugeot – Záruka trvá 2 roky. Na lak 3 a na prorezivění 12 let.

Renault – Záruka trvá 2 roky, na lak 3 a na prorezivění 12 let.

Seat – Záruka trvá 2 roky, na lak 3 a 12 let na prorezivění.

Subaru – Záruka trvá 3 roky nebo do ujetí 100 000 km. Na prorezivění je záruka 12 let.

Suzuki – Záruka trvá 3 roky nebo do ujetí 100 000 km. Záruka na lak jsou 3 roky, záruka na prorezivění je 12 let.

Škoda – Záruka trvá 2 roky, na lak 3 roky a na prorezivění 12 let (10 let u modelu Octavia Tour).

Toyota – Záruka trvá 3 roky nebo do ujetí 100 000 km. Záruka na lak jsou 3 roky, na prorezivění karoserie 12 let.

VW – Záruka trvá 2 roky (modely Passat 3 roky), záruka na lak je 3 roky.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.