Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvě německé hvězdy v Paříži

  17:38aktualizováno  17:38
Ani Ferrari F430, ani omlazené porsche, dokonce ani Dacia Logan nebudí v Paříži takovou pozornost, jako nové Mercedesy B a R. Důvod je zřejmý. Stuttgartská automobilka dvěma jednoprostorovými posilami svého modelového parku dává zřetelně najevo, že definitivně opouští svou konzervativní minulost.
Mercedes-Benz B  a R

Mercedes-Benz B a R - Stuttgartská automobilka dvěma jednoprostorovými posilami svého modelového parku dává zřetelně najevo, že definitivně opouští svou konzervativní minulost. | foto: Mercedes-Benz

A ještě jedno poselství je možné v pařížské premiéře vystopovat: tříprostorové sedany pomalu, ale jistě, odcházejí ze scény.

Třída S má v hierarchii stuttgartské značky už desítky let pozici nejdražšího, nejluxusnějšího, a také nejprestižnějšího modelu.

Zatím. Příští rok totiž může být všechno jinak.

Průvan do ustálených zvyklostí se chystá udělat nová třída R, která následuje příkladu francouzského Renaultu.

Nadělí limuzínám více prostoru a také páté dveře.

Nový mercedes třídy B půjde do výroby už na jaře, třída R bude následovat na podzim 2005.

Třída R – odvážnému štěstí přeje

Když se před třemi roky objevil na ženevském autosalónu renaultův Vel Satis, reakce ostatních automobilek byla rozporuplná. „To nemůže fungovat,“ nechal se slyšet tehdejší šéf Volkswagenu Ferdinand Piëch. „Představte si státníka, kterému jeho šofér otevře za krkem dveře. Pak mu bude kapat voda ze střechy přímo na límec.“

Mercedes byl ve svých reakcích zdrženlivější. „Je to dobré, co dělají. Pomáhá to i nám,“ řekl tehdy Jürgen Hubbert, který byl zodpovědný i za vývoj třídy A. O budoucí velkoprostorové limuzíně s třícípou hvězdou na chladiči  bylo pravděpodobně už rozhodnuto.
 
Koncept s názvem Vision GST vozí automobilka po výstavách už dva roky. Příští podzim se dočká sériové výroby a nového názvu. Třída R v sobě podle automobilky  spojuje výhody čtyř aut různých koncepcí: limuzíny, kombi, vanu a SUV.

Mercedes R skutečně vypadá jako přerostlý kombík s vyšší stavbou karosérie, který s pohonem všech kol zvládá i lehčí terény. Jeho předností je skoro třímetrový rozvor náprav, který nabízí místa šesti cestujícím ve třech řadách za sebou. Automobilka však vůz představuje jako 4+2 místný. Zadní dvě sedadla budou vyjímatelná, aby uvolnila místo ve prospěch kufru.

Pro novou koncepci stuttgartských limuzín je připraven i zcela nový motor. Jde o naftový šestiválec s výkonem 160 kW / 218 koní, s maximem točivého momentu 510 Nm už v 1800 otáčkách. Podle údajů automobilky by jeho spotřeba v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou neměla být vyšší, než devět litrů nafty na sto kilometrů.
 

Třída B –  konkurentka pro VW Golf

Na první pohled je třída B jen o něco vzrostlejší A-třída, ve skutečnosti mají obě auta jen  málo společného. Mercedes B má o poznání strmější linii předních sloupků, celkově je o 43 centimetrů delší a jeho rozvor se prodloužil o 21 centimetrů.

Patří tak do kategorie aut nižší střední třídy, kde bude na domácí půdě soupeřit hlavně s bestsellerem Volkswagenem Golfem. Toho snadno pokoří velikostí kufru, který se svým objemem 525 litrů přiblížil i tradičnímu „náklaďáku“ této třídy, Škodě Octavii. Karosérie „béčka“ je pětimístná, s vyjímatelnými zadními sedadly a nastavením výšky podlahy zavazadlového prostoru.

Také pro třídu B automobilka přichystala nový turbodiesel. Tentokrát čtyřválec s výkonem 103 kW/140 k a maximálním točivým momentem 300 Nm. Průměrná spotřeba by měla zůstat pod hranicí šesti litrů na sto kilometrů.

Novinka by se měla objevit v prodeji začátkem příštího roku. Základní model B 170 (116 koní) bude v Německu k mání za 22 100 eur, zatím nejdražší nabízený B 200 CDI  (140 koní) bude stát 27 300 eur.

Mercedes třídy A: v Paříži premiérově

Jedno z nejzajímavějších a "nejchytřejších" aut poslední dekády - "áčko" od Mercedesu, už je na trhu sedmým rokem, nadešel tedy čas ke změně. Co přináší? Největší novinkou je třídveřová verze. V kombinaci s dvoulitrovým turbomotorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou, bude z krotkého MPV zajímavé sportovní náčiní... více ZDE

Autoři:




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.