Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvě německé hvězdy v Paříži

  17:38aktualizováno  17:38
Ani Ferrari F430, ani omlazené porsche, dokonce ani Dacia Logan nebudí v Paříži takovou pozornost, jako nové Mercedesy B a R. Důvod je zřejmý. Stuttgartská automobilka dvěma jednoprostorovými posilami svého modelového parku dává zřetelně najevo, že definitivně opouští svou konzervativní minulost.
Mercedes-Benz B  a R

Mercedes-Benz B a R - Stuttgartská automobilka dvěma jednoprostorovými posilami svého modelového parku dává zřetelně najevo, že definitivně opouští svou konzervativní minulost. | foto: Mercedes-Benz

A ještě jedno poselství je možné v pařížské premiéře vystopovat: tříprostorové sedany pomalu, ale jistě, odcházejí ze scény.

Třída S má v hierarchii stuttgartské značky už desítky let pozici nejdražšího, nejluxusnějšího, a také nejprestižnějšího modelu.

Zatím. Příští rok totiž může být všechno jinak.

Průvan do ustálených zvyklostí se chystá udělat nová třída R, která následuje příkladu francouzského Renaultu.

Nadělí limuzínám více prostoru a také páté dveře.

Nový mercedes třídy B půjde do výroby už na jaře, třída R bude následovat na podzim 2005.

Třída R – odvážnému štěstí přeje

Když se před třemi roky objevil na ženevském autosalónu renaultův Vel Satis, reakce ostatních automobilek byla rozporuplná. „To nemůže fungovat,“ nechal se slyšet tehdejší šéf Volkswagenu Ferdinand Piëch. „Představte si státníka, kterému jeho šofér otevře za krkem dveře. Pak mu bude kapat voda ze střechy přímo na límec.“

Mercedes byl ve svých reakcích zdrženlivější. „Je to dobré, co dělají. Pomáhá to i nám,“ řekl tehdy Jürgen Hubbert, který byl zodpovědný i za vývoj třídy A. O budoucí velkoprostorové limuzíně s třícípou hvězdou na chladiči  bylo pravděpodobně už rozhodnuto.
 
Koncept s názvem Vision GST vozí automobilka po výstavách už dva roky. Příští podzim se dočká sériové výroby a nového názvu. Třída R v sobě podle automobilky  spojuje výhody čtyř aut různých koncepcí: limuzíny, kombi, vanu a SUV.

Mercedes R skutečně vypadá jako přerostlý kombík s vyšší stavbou karosérie, který s pohonem všech kol zvládá i lehčí terény. Jeho předností je skoro třímetrový rozvor náprav, který nabízí místa šesti cestujícím ve třech řadách za sebou. Automobilka však vůz představuje jako 4+2 místný. Zadní dvě sedadla budou vyjímatelná, aby uvolnila místo ve prospěch kufru.

Pro novou koncepci stuttgartských limuzín je připraven i zcela nový motor. Jde o naftový šestiválec s výkonem 160 kW / 218 koní, s maximem točivého momentu 510 Nm už v 1800 otáčkách. Podle údajů automobilky by jeho spotřeba v kombinaci se sedmistupňovou automatickou převodovkou neměla být vyšší, než devět litrů nafty na sto kilometrů.
 

Třída B –  konkurentka pro VW Golf

Na první pohled je třída B jen o něco vzrostlejší A-třída, ve skutečnosti mají obě auta jen  málo společného. Mercedes B má o poznání strmější linii předních sloupků, celkově je o 43 centimetrů delší a jeho rozvor se prodloužil o 21 centimetrů.

Patří tak do kategorie aut nižší střední třídy, kde bude na domácí půdě soupeřit hlavně s bestsellerem Volkswagenem Golfem. Toho snadno pokoří velikostí kufru, který se svým objemem 525 litrů přiblížil i tradičnímu „náklaďáku“ této třídy, Škodě Octavii. Karosérie „béčka“ je pětimístná, s vyjímatelnými zadními sedadly a nastavením výšky podlahy zavazadlového prostoru.

Také pro třídu B automobilka přichystala nový turbodiesel. Tentokrát čtyřválec s výkonem 103 kW/140 k a maximálním točivým momentem 300 Nm. Průměrná spotřeba by měla zůstat pod hranicí šesti litrů na sto kilometrů.

Novinka by se měla objevit v prodeji začátkem příštího roku. Základní model B 170 (116 koní) bude v Německu k mání za 22 100 eur, zatím nejdražší nabízený B 200 CDI  (140 koní) bude stát 27 300 eur.

Mercedes třídy A: v Paříži premiérově

Jedno z nejzajímavějších a "nejchytřejších" aut poslední dekády - "áčko" od Mercedesu, už je na trhu sedmým rokem, nadešel tedy čas ke změně. Co přináší? Největší novinkou je třídveřová verze. V kombinaci s dvoulitrovým turbomotorem a sedmistupňovou automatickou převodovkou, bude z krotkého MPV zajímavé sportovní náčiní... více ZDE

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Najdete na iDNES.cz