Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvě nové hračky pro britskou šlechtu

aktualizováno 
Tradiční britský automobilový průmysl se díky letité hrdé izolaci obrátil v prach. Jednotlivé slavné značky sice vzkvétají, ovšem mnoho britského na nich už nezůstalo; nové Bentleye nosí pod tvídovými saky emblémy Volkswagenu, o bytí či nebytí slavného Aston Martinu rozhodují šéfové amerického Fordu.

Bentley Continental GTC | foto: Bentley

Bentley Continental GTC
Vyznavači větrem rozcuchaných vlasů nechybí samozřejmě ani mezi nejbohatšími z bohatých, proto střechyprosté verze již nejsou výsadou laciných malých barevných autíček.

Tak téměř všechny automobilky ze zóny, pro kterou je i trojlístek Mercedes/Audi/BMW příliš obyčejný, už pár desítek let nějaký ten Convertible nabízejí.

Již tradiční Bentley Corniche/Continental z roku 1971 si našel nevelkou, ale věrnou skupinu obdivovatelů, kteří jej udrželi při životě s drobnými obměnami dnes už jen těžko zopakovatelných 25 let.

Ve srovnání s tím se poslední klasický Bentley, Azure z let 1995 - 2003, historií jen mihnul. Pak nastalo dvouleté kabrioletuprosté období, které svým fanouškům Bentley vynahrazuje bezprecedentní nabídkou rovnou dvou nových "dropheadů“.

Continental GTC je již třetím členem vanbraeckelovské rodiny, vzniklé již kompletně na koncernovém technickém základě. Tak tedy kabriolet, stejně jako předtím kupé a limuzínu, pohání šestilitr W12 biturbo, roztáčející přes samočinnou šestistupňovou převodovku ZF všechna kola prostřednictvím diferenciálu Torsen.

Modifikované nápravy spolu s dalšími mechanickými skupinami poskytla luxusní limuzína Volkswagen Phaeton, výsledných 411 kW a 650 Nm rozjede 2,5 tuny těžký vůz na stovku za 5,1 s, nejvyšší rychlost činí 312, resp. 306 km/h (se staženou plátěnou střechou).

Řada výztuh ve střední a zadní části podlahy a kolem čelního skla sice navýšila hmotnost o 110 kg proti kupé, ovšem výsledkem jsou srovnatelné jízdní vlastnosti a především nezmenšená bezpečnost, zajištěná také vystřelovacími zadními ochrannými oblouky. Třívrstvá plátěná střecha podle výrobce izoluje jako žádná jiná, nechybí v ní vyhřívané skleněné zadní okno a čtecí lampičky. Její samočinné stažení/natažení trvá elektromotorům 25 sekund a je možné do rychlosti 30 km/h.

Aston Martin DBS
Další bondovku "Casino Royale“ má jako salón pro svůj nový supersport DBS předplacený Aston Martin, o tom se již nějakou dobu ví. Donedávna však byla oficiální podoba umně střeženým tajemstvím a agent Jejího Veličenstva s právem zabíjet usedl za volant prachobyčejného Fordu Mondeo.

Nedočkaví fanouškové se proto museli spokojit s fotkami malého modelu "DéBéeSa", nalezenými na Internetu. V těchto dnech se odehrálo další dějství a s marketingově přesně spočteným předstihem se představuje oficiální podoba dalšího britského gentlemana.


Komu se zdá výkonný Continental GTC přeci jen příliš sportovní, může zvolit čirý superluxus v podobě druhého kabrioletu - Azure. Ten se v roce 2005 představil původně jako Arnage Drophead Coupé, avšak do prodeje přichází jako Azure II. Proti předchůdci je nový Azure nižší, širší a delší, poskytuje více vnitřního prostoru a modernější techniku. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec tradičního objemu 6,75 l ze základního modelu Arnage vyvíjí 336 kW a 875 Nm.

Další klenot nezpochybnitelně astonmartinovského vzhledu se ve výrobním programu zařadí mezi výkonné dvanáctiválcové kupé DB9 a okruhový speciál DBR9, bude se tedy jednat o dosud nejostřejší velkorážní silniční Aston Martin. Dost možná se dočkáme nového firemního rekordu v jízdních výkonech.

Ovšem to jsou zatím jen a pouze dohady, protože zástupci automobilky kromě definitivní podoby nic dalšího neprozradili a zvyšují napětí, které se zmocňuje každého vyznavače nádherné klasiky.

Ovšem chtělo by to už nějakou inovaci, nyní od sebe jednotlivé současné Aston Martiny rozezná už jen na slovo vzatý odborník...

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz