Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dvorský, Habera i Nagy jezdí džípem

  16:48aktualizováno  16:48
Slovenské pěvecké hvězdy důsledně pečují nejen o své hlasivky, ale také o svou bezpečnost na silnicích. S oblibou proto usedají za volant velkých terénních vozů, za něž neváhají ze svých účtů vytáhnout statisíce, či spíše miliony korun.

V garáži operního pěvce Petra Dvorského parkuje vedle osobního vozu Mercedes také terénní jeep. V silném automobilu se hvězda světové opery prohání zejména v zimních měsících: "Jezdím s ním i do přírody, kde jsou kopce. Oba vozy mám už pět let a pořád jsou v dobrém technickém stavu," řekl slavný tenor týdeníku Plus 7 dní.

Přiznává, že do koupě automobilů vložil nemalé peníze, a proto si je chrání jako oko v hlavě. Jezdí prý opatrně a šetrně. Na mimořádnou výbavu si dvaapadesátiletý Dvorský nepotrpí.

Při koupi nového vozu se však řídí několika zásadami, které jasně svědčí o jeho profesi: "Motor musí tiše šeptat. Ve voze musí být výborné rádio a kvalitní reproduktory."

Svou zálibou v motorismu se netají ani stálice slovenské populární hudby Peter Nagy. Už pět let jezdí v terénním nissanu, s nímž je mimořádně spokojen. Na přední masku si dal namontovat silnou pochromovanou mříž. "To proto, abych se mohl při nárazu usmívat," říká. Dopravní nehody jsou ale zpěvákovou noční můrou.

Před lety totiž ne vlastní vinou srazil motocyklistu: "Byl to sedmnáctiletý mladík bez řidičského průkazu a s motorkou bez technického osvědčení. Nedal mi přednost a z vedlejší polní cesty mi doslova vyskočil na kapotu. Poležel si v nemocnici, ale naštěstí to přežil."

Ačkoli se o rockerech říká, že milují silné vozy a motorky, Pavol Habera patří spíše mezi výjimky. Srdečný vztah k motorům prý nemá: "Vůz je pro mě pracovní prostředek, nic víc, nic míň. Nemusím mít každý rok novinku, protože automobil je podle mne jednou z nejhorších investic."

Také v Haberově garáži stojí terénní vůz Jeep. Splňuje všechny podmínky, jimiž se zpěvák při koupi řídí: musí jít o ověřenou značku, která dobře poslouží v létě i v zimě. Automobil musí být navíc bezpečný a prostorný nejen pro rockerovu rodinu, ale i pro jeho kytaru.

Peter Nagy

Peter Dvorský a Lucie Bílá na koncertě.

Pavol Habera.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.