Vynálezce bezsáčkových vysavačů staví továrnu na elektroauta v Singapuru

  10:56aktualizováno  10:56
Britská společnost Dyson se rozhodla, že svou první továrnu na výrobu elektromobilů postaví v Singapuru. Oznámila to firma, jejímž zakladatelem je vynálezce bezsáčkového vysavače James Dyson. Tým 400 inženýrů vyvíjí vozidlo v Dysonově technologickém kampusu v britském Hullavingtonu.

Vysavač Dyson | foto: Dyson

První elektromobil by měl sjet z výrobní linky v roce 2021. Podrobnosti o podobě plánovaných elektromobilů ani o rozsahu výroby firma podle agentury AP neposkytla.

„Výstavbu (továrny v Singapuru) zahájíme v prosinci a dokončíme v roce 2020, čímž splníme harmonogram našeho projektu,“ uvedl generální ředitel podniku Jim Rowan.

„Rozhodnutí o tom, kde se bude naše auto vyrábět, je velmi komplexní, založené na dodavatelských řetězcích, přístupu na trhy a dostupnosti odborných znalostí, které nám pomohou dosáhnout našich ambicí. V prosinci začneme s výstavbou, kterou dokončíme v roce 2020, a splníme tak časový plán projektu,“ uvedl Rowan.

„Stávající přítomnost našeho týmu v Singapuru, v kombinaci s významnými pokročilými zkušenostmi v oblasti výroby, jsou předvojem. Singapur také nabízí přístup k trhům s vysokým růstem, stejně jako rozsáhlý dodavatelský řetězec a vysoce kvalifikovanou pracovní sílu. Nákladnost výroby v Singapuru je sice poměrně vysoká, ale stejně tak je silný tamní tah na branku v rozvoji a využívání pokročilých technologií. Je proto správným místem pro výrobu vysoce kvalitních strojů nabitých technologiemi, tedy i našeho elektrického vozidla.“

Začátkem tohoto roku Dyson oznámil, že investuje 200 milionů liber do nových budov a zkušebních zařízení ve svém areálu na letišti Hullavington Airfield ve Velké Británii. Dyson nadále pokračuje v globálních investicích v oblasti nových technologií ve výši 2,5 miliardy liber.

Společnost Dyson, která vyrábí vysavače a další elektrické spotřebiče, ohlásila plány na výrobu elektromobilů zhruba před rokem. Při volbě umístění závodu dala Singapuru přednost před Británií a Čínou, upozorňuje list Financial Times.

Dyson v Singapuru začal před 11 lety s malým inženýrským týmem. „Od té doby jsme se značně rozrostli, nyní zde zaměstnáváme 1100 lidí a v Singapuru jsme vyrobili více než padesát milionů vysokorychlostních motorů. Singapur je pro naši budoucnost zcela zásadní a očekáváme růst počtu členů našeho tamního týmu na dvojnásobek,“ komentuje Rowan.

Podnik své rozhodnutí zdůvodnil mimo jiné dostupností kvalifikované pracovní síly a blízkostí některých klíčových trhů. Zdůraznil přitom, že toto rozhodnutí nijak nesouvisí s plánovaným odchodem Británie z Evropské unie.

James Dyson patří mezi zastánce brexitu a někteří jeho kritici již podle agentury AP naznačili, že rozhodnutí postavit továrnu v Singapuru považují za pokrytecké.

„Pokud dokonce ten, kdo tvrdí, že po brexitu nastane obnova britského průmyslu, není připraven svůj názor podpořit konkrétními kroky, pak to vyvolává vážné pochybnosti ohledně budoucnosti naší ekonomiky,“ uvedl labouristický zákonodárce Ian Murray, který je zastáncem setrvání Británie v Evropské unii.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

Mitsubishi L200 2019

Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Je to oficiální: VW buduje alianci s Fordem, v USA použije jeho závody

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Německá automobilka Volkswagen buduje alianci se společností Ford Motor a k montáži vozů ve Spojených státech může...

Najdete na iDNES.cz