Economy Run: Se škodovkou se dá jet i za 3 litry

  • 97
S benzinovým motorem spotřeba tři a půl litru na 100 kilometrů, s naftovým tři litry. To není utopie, ale výsledek soutěže v úsporné jízdě Economy Run. Vítězem se mezi auty na benzin stal Petr Farník se Zdeňkem Urbanem, kteří dokázali se Škodou Fabia 1,2/47 kW celou trasu absolvovat při průměrné rychlosti téměř 54 km/h se spotřebou 3,53 l/100 km.

Ještě méně spotřebovala Fabia Combi s naftovým motorem 1,9 TDI mladoboleslavské posádky Michal Šimůnek a Radka Šimůnková, kterým naměřili spotřebu jen 3,06 l/100 km.

Ostudu neudělal ani tým MF DNES, který ve fabii s motorem 1,4 zvítězil v novinářské kategorii mezi osmi posádkami.

Soutěže v ekonomické jízdě, v nichž vyhrává řidič s nejnižší naměřenou spotřebou, mají po světě svou tradici.

Mnohé z nich postupem času sice zanikly, ale díky zapálení členů mladoboleslavského Autoklubu Škoda se soutěž v tomto roce dožila již 24. ročníku.

Čtěte také: Jak ušetřit v autě? Plout s lehkou nohou

úspory, dluh, peníze, daně

I s novým vozem v dobrém technickém stavu mohou jet dva řidiči na stejné trase a za stejných podmínek s rozdílnou spotřebou, třeba i o třetinu: jeden za šest litrů na 100 kilometrů, druhý za devět ...VÍCE

Start i cíl byly v Kosmonosích u Mladé Boleslavi, trať s přestávkou v Solenici u Orlické přehrady byla rozdělena do dvou etap po území Středočeského kraje. S časovým limitem, jehož překročení znamená diskvalifikaci, se museli účastníci se škodovkami poprat při průměrné rychlosti mezi 50 a 60 km/h.

Na 64 dvojčlenných posádek čekalo 350 kilometrů po dosti složitě vybraných silnicích. Nechyběly ani obtížné, hodně zatáčkovité úseky s dlouhými, táhlými výjezdy do kopců. Rozhodně tedy žádná rovinatá idylka po dálnicích. V letošním ročníku byla vypsána poprvé i speciální kategorie pro zaměstnance mladoboleslavské automobilky.

Podmínkou pro účast v této kategorii byl vůz Fabia s motorem 1,2/47 kW. Další novinkou bylo použití zařízení namontovaného v každém voze, pomocí kterého bylo možno sledovat dodržování trati a pravidel silničního provozu každého účastníka.
Pro vyhodnocení pořadí celkového i v jednotlivých skupinách a v kategoriích podle objemu motoru byl použit tzv. index poměrné spotřeby, který zohledňuje i hmotnost soutěžících vozů.

Za kolik jezdíte vy? Pište do diskuze pod článkem