náhledy
Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh. Devítistovkový tříválec 900 ccm z modelu MT09 doplnila tři kola podvozku a výsledkem je koncept MWT-9 s hodně agresivním designem. Ten vzdáleně navazuje na poslední tvary kapotáže R1 a celkově působí hodně divoce. Konstrukce předního zavěšení používá podobné řešení jako osvědčené zavěšení u tříkolového skútru Tricity z dílen Yamahy, ale je obrácené a zdvojené prvky odpružení jsou na vnější straně místo na vnitřní straně. To by mělo přinést větší možnosti náklonu i citlivější vedení stopy díky podstatně pevnější konstrukci.
Autor: Yamaha
Na výstavě v Tokiu se představila výrobní verze retro laděného naháče SV650X, na výstavě v Miláně dočkáme i oficiálního oznámení zahájení výroby. Dnes představený model Suzuki SV650X ve stylu neo-retro se odlišuje hlavně pěknou minikapotáží, která jako by navazovala na Suzuki Katana. Pěkně vyzní také nově tvarované sedlo nebo miniaturní přídavné mlhovky.
Autor: Kawasaki
Několik záběrů z video upoutávek ukazuje, že Kawasaki Z900 bude mít klasický kulatý výfuk na jedné straně, ovšem vepředu se již nyní chlubí sportovní obrácenou vidlicí USB a radiálními brzdiči. Budoucnost nepřeje ani drátovým ráfkům, nahradila je litá kola, která se jako drátová jen tváří.
Autor: Kawasaki
Kawasaki se po představení první sériové přeplňované motorky H2 na chvíli odmlčela, nyní nás láká do Milána na představení cestovní verze GT. Ta se odliší novým rámem i designem se čtyřmi LED světlomety, samostatným sedlem spolujezdce či elektricky nastavitelným plexištítem. Na trhu nahradí stárnoucí model Kawasaki ZZR 1400, který již neplní budoucí Euro normy.
Autor: Kawasaki
Honda Neo Sport Cafe potvrzuje, že do módy vrací klasická kulatá světla. Nový model se naoko tváří jako retro klasika, ale samozřejmě nabídne i většinu elektroniky Fireblade jako kontrolu trakce nebo třeba rychlořazení bez spojky.
Autor: Honda
Z představeného designu CB150R i z prvních oficiálních video-upoutávek na Neos Sport Café se dá odvodit i několik náznaků, jak bude vypadat nový naháč Honda CB1000R. Dá se očekávat využití rámu a motoru současného superbiku Honda CBR1000RR Fireblade a naladění motoru někde na úroveň 160 koní maximálního výkonu.
Autor: Honda
Nová Honda Goldwing pravděpodobně využije automatickou převodovku a dvouspojkovou technologii DCT od Hondy, jak naznačují i ovladače na řídítkách na uniklých fotografiích. Odpružení vepředu využívá nekonvenční zavěšení podobné technologii Duolever od BMW, která u tak velkých a těžkých motocyklů účinně zabraňuje potápění dopředu při brzdění. Toto řešení si také vyžádalo umístění dvou chladičů na boky vedle motoru.
Autor: Honda
Hondě se letos nepodařilo uhlídat informace a po internetu už týden kolují první snímky nového modelu Hondy GoldWing – do výroby půjde klasický obří cesťák a odstrojený bagger bez zadního kufru. Zůstala charakteristická vykrojená silueta s nízko posazeným sedlem, jinak ale motocykl na fotkách má podstatně ostřejší rysy. Na snímcích je patrné, že GW konečně dostane elektricky výsuvný plexištít. Hlavní informací je, že Honda připravila nový šestiválec!
Autor: Honda
Nový design modelu Honda CB150R Exmotion představeného na thajském trhu ukazuje i podobu nového malého naháče ve verzi 125 cm3 i pro Evropu a zbytek světa. Má retro nádech, přitom se zajímavou dělenou LED optikou drží klasický kulatý tvar světlometu a ukazuje moderní výraz. Trochu připomíná designovou řadu XSR od Yamahy, která také ladí na moderní neo-retro notu. Kombinace příhradového a klasického trubkového rámu zase naznačuje, že se s podobnou konstrukcí počítá i pro vyšší objemy.
Autor: Honda
Kliková hřídel motoru Ducati V4 se otáčí opačným směrem, než je obvyklé. Ducati slibuje snížení gyroskopického efektu, nižší sklony ke zvedání předního kola při zrychlování a naopak zvedání zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm pálí krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce.
Autor: Ducati
Ducati Multistrada by v Miláně měla dostat další posílení zdvihového objemu a mohla by z ní být Multistrada 1300. Tím se splní požadavky na emisní limity, a současně se zachová vysoký výkon přes 160 koní, který toto cestovní enduro staví na špici ve své kategorii.
Autor: Ducati
Italské milovníky Ducati už dělí jen pár týdnů od představení nového superbiku. Zatím se předvedl pouze motor, nový vidlicový čtyřválec s úhlem 90 stupňů. Motor je potom v rámu ukotven ve sklonu 42 stupňů po vzoru speciálu MotoGP. To umožňuje lepší centralizaci hmoty a posunutí těžiště dolů a doprostřed.
Autor: Ducati
Nové BMW F900GS nahradí populární osmistovku a spolu s nižšími emisemi se dá očekávat navýšení výkonu o 5-10 koní. Nový bude také rám s robustnější zadní podsedlovou částí. Motor vypadá hodně přepracovaný, spojka se přesunula napravo a celkově je motor užší. Jinak zůstává charakteristický nesouměrný světlomet, který je poznávacím znakem řady GS.
Autor: BMW