Záď motocyklu s dvěma bočními světly a obrovskými výfuky už si nezadá s...

Záď motocyklu s dvěma bočními světly a obrovskými výfuky už si nezadá s automobily. | foto: BMW

Novinky pro cestovatele: pořádný motor, pohodlí a u kawasaki turbo

  • 13
Milánské novinky mezi velkými cestovními motocykly jsou stále víc zacílené na americký trh. A to znamená hlavně pohodlí na dlouhých a rovných highways, pořádný motor nad 1,5 litru a cenovka v přepočtu přes půl milionu. Naštěstí jsou tu i výjimky v podobě jednoduché devítistovky Yamaha Tracer nebo technické lahůdky v podobě litrové Kawasaki H2SX s přeplňovaným motorem.

BMW K1600 Grand America

Německý výrobce umí ze svého řadového šestiválce K1600 i po šesti letech od uvedení na trh vytěžit maximum. V Miláně představil už čtvrtý model vycházející ze stejné platformy, teď už si přijde na své opravdu každý. Chcete víc sportu, jednomístný bagger, nebo naopak víc dvoumístné „ameriky“? Poslední možnost pokrývá právě nově představené BMW K1600 Grand America s mohutným zadním kufrem a sklopnými opěrátky pro spolujezdce.

Šestiválcový motor je naladěný na stejně vysoký výkon jako sportovnější modely, tedy 118 kW/160 koní při 7750 1/min a maximální točivý moment 175 Nm v 5250 1/min, ale v rámci principu „amerického způsobu jízdy“ je jeho maximální rychlost omezena na 162 km/h. Pro snadné manévrování je v rámci sériové výbavy asistent couvání Reverse Assist a samozřejmě všemi elektronickými asistenty poslední doby včetně automatického nouzového volání “Intelligent Emergency Call“ pro případ nehody.

Honda GL1800 GoldWing

O novém „golďasu“ už jsme psali v samostatném článku (zde), ovšem setkání naživo na výstavě prozradí víc než fotografie. Nová generace má ostřejší a sportovnější výraz a bohužel s úsporou hmotnosti také trochu ztratila ze své obří majestátnosti. Přesto Gold Wing zůstává jedinečný svým šestiválcem typu boxer, ale třeba i tím, že jediným motocyklem, jenž ve své výbavě nabízí volitelný airbag.

Harley-Davidson Sport Glide 107

Americká značka poprvé přichází s konceptem „2 v 1“ a do Milána přivezla majestátní cesťák s modernizovaným motorem Milwaukee 107 a novým podvozkem Softail. Ovšem po sundání úzké přední kapotáže a kufrů je čistý custom s moderním LED světlometem. Sport Glide je devátý model vycházející z úplně nové platformy Harley-Davidson Softail a zatím poslední z řady 100 motocyklů, které Harley-Davidson slíbil uvést na trh do roku 2027.

Zajímavostí je použití obrácené USD vidlice, kterou zatím Američané používali jen pro sportovně laděné modely, model Sport Glide také poprvé používá směrově orientovaná litá kola Mantis, 18palcové vepředu a 16palcové vzadu. Kapotáž modelu Sport Glide je tvarovaná tak, aby i při minimálních rozměrech odkláněla vítr od hrudníku jezdce a nechávala hlavu v nerušeném proudu vzduchu. Kapotáž je připevněná k trubkám přední vidlice pomocí snadno odepínatelných svorek, které umožňují rychlé a jednoduché nasazení a sejmutí. To samé platí i pro uzamykatelné boční kufry, které lze otevřít jednou rukou i ze sedla stroje.

Yamaha Tracer 900 GT

Yamaha zatím podle všech oficiálních vyjádření opravdu neplánuje uvedení svých největších cesťáků Venture a Eluder (čtěte o nich zde) na evropské trhy a nabídne je pouze v Americe, Austrálii a několika dalších zemích. Místo nich se v Miláně předvedl cesťák jako na míru ušitý pro evropské cestování. Zatímco předchozí verze byla ještě konstrukčně hodně podobná naháči MT-09, nová verze cestovního modelu Tracer 900 GT nabídne velkorysejší polokapotáž a vylepšení elektroniky motoru. K tomu přichází prodloužená zadní kyvka, barevný TFT displej místo klasické přístrojovky a tempomat.

Kawasaki H2SX

První přeplňovaný litrový čtyřválec H2 přišel na trh v roce 2014 a vytvořil si vlastní segment hypertourerů, které jsou sice příliš těžké na sportovní využití na okruhu, ale na dálnicích jim díky výkonu vysoko přes 200 koní nic neujede. Nyní se představil cestovní klon H2SX s druhou generací přeplňovaného motoru. Cestovněji zaměřený model SX dostal zesílený rám, větší rozvor a větší úhel hlavy řízení pro cestovnější charakter řízení.

S provozní váhou 260 kg nebude patřit k nejlehčím, ale poměr hmotnosti a výkonu bude i přesto příznivý díky slibovanému výkonu nad 200 koní, který jinak nabízejí jen superbiky. Ze světa superbiků také pochází řada elektronických asistentů, jako je kontrola trakce s omezovačem zvedání předního kola, nastavitelná motorová brzda nebo třeba Launch Control pro rozjezdy s maximálním zrychlením.