Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ekologický aktivista: Land Rover LRX Concept

  11:20aktualizováno  11:20
Land Rover čeká pestrý rok 2008. Bude slavit šedesáté výročí založení a také se s největší pravděpodobností společně s Jaguarem přesune zpod křídel koncernu Ford. K narozeninám, si automobilka nadělila dravý koncept LRX. S - na landrovera - skromnými rozměry, ale velkými ambicemi.

Land Rover LRX Concept | foto: Land Rover

Je lehký, přetéká moderní technikou a materiály, které jsou příznivé k životnímu prostředí. Automobilka tvrdí, že má být dokonce jedním z nejčistších aut ve své kategorii.

Automobilka, která jiná než terénní auta nenabízí, pod bachraté obry krabicovitého designu možná zanedlouho usadí ještě menší model, než je stávající freelander. Oproti momentálně nejmenšímu landroveru je LRX o 7 centimetrů kratší (má 435 cm) a o 12 nižší (155 cm).

Jeden ze šéfů Land Roveru Phil Popham říká: "LRX je Land Rover v každém ohledu, ale je to velmi odlišný Land Rover."

LRX je vůbec prvním dílem nového designérského šéfa Land Roveru Gerryho McGoverna. Má být autem, které se bude hodit na cestu do práce i do divadla, ale slušet mu bude i bahno za ušima, rozuměj zrcátky.

Nasupený mrňous by měl být nejsportovnějším modelem legendární automobilky. Proporcemi se blíží spíše kupé než klasickému offroadu. Musí se obejít s jediným párem dveří, boční okna jsou úzká (s prosklením se vůbec hodně šetřilo) a střecha směrem vzad dramaticky klesá. Agresivitu dodávají mohutné boky, v každém rohu je dvacetipalcové kolo.

Samozřejmostí je pohon všech kol. Nechybí landroverácká specialitka v podobě systému Terrain Response, umožňujícího nastavovat charakteristiku vozu podle druhu povrchu. Novinkou je funkce ECO, která šetří emisemi při jízdě městem.

Land Rover LRX Concept stojí na podvozku Fordu Focus. Na zadní nápravu se usadil elektromotor, který vypomáhá klasickému spalovacímu agregátu (vybavenému systémem start-stop) starajícímu se o pohon předních kol. Koncept Land Roveru by se měl na jaře roku 2009 dostat do sériové výroby, otázkou je, zůstane-li zachován i jeho hybridní pohon.

Interiér je přísně čtyřmístný, přední i zadní pár anatomických křesel je rozdělen mohutným středovým tunelem.

Osvětlení interiéru se mění podle toho, jak řidič jede - zelená značí ekonomickou jízdu, červená sportovní a modrá indikuje "normal".

LCD displeje vytváří prostorovou grafiku v místech, kde obvykle vídáme budíky rychloměru a otáčkoměru.

Nechybí prostor pro zapojení iPhonu a iPodu, samozřejmostí je sdružení ovládání všeho myslitelného do dotykového displeje.

Konstruktéři měli při stavbě konceptu za úkol také šetřit kila. Boční okna a průhledná střecha tak nejsou ze skla, ale z polykarbonátu, což ušetřilo asi 40 procent hmotnosti oproti tradičnímu materiálu.

Ekology potěší, že když už musela být v interiéru použita kůže, je alespoň barvená přírodními barvivy. Výplně dveří a střecha jsou zase potažené materiálem získaným z recyklovaných PETlahví.

Luxusní miniaturní SUVčko se chystá tradiční britský výrobce představit na lednovém autosalonu v Detroitu.

Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept



Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept



Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept Land Rover LRX Concept



Land Rover LRX ConceptLand Rover LRX ConceptLand Rover LRX Concept



Land Rover LRX ConceptLand Rover LRX Concept


Autor:






Nejčtenější

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.