Auta, která poslouží k ověření použitých technologií a materiálů, nebudou určena k prodeji. Ale budou sloužit k prezentaci na výstavách, fotografování a testování.
"Prvně v novodobé historii Škody se výroba starého a nástupnického modelu sejde na jedné lince v Mladé Boleslavi," doplňuje Ekonom. Doposud se náběh výroby nových stěžejních modelů škodovek prováděl v některém z menších závodů a až po několika měsících se výroba přestěhovala do Mladé Boleslavi.
Podle časopisu Ekonom odstartuje sériová výroba fabie hatchback letos v prosinci. Na nový kombík bude třeba vyčkat do roku 2008. Podle německého magazínu Auto Bild nabídku opustí tříprostorová verze sedan a nahradí ho hatchback se třemi dveřmi.
Ekonom také uvádí, že výroba stávající "krátké" fabie skončí během prvního pololetí příštího roku.
V interním materiálu automobilky, který Škoda Auto rozesílala svým dealerům koncem května letošního roku, je ovšem uvedeno: "V prosinci 2006 bude ukončena výroba modelu Škoda Fabia s karoserií hatchback." Čtěte zde...
Prozatím není jasné, kdy se mladoboleslavská novinka představí. Nejčastěji se mluví o autosalonu v Ženevě v březnu 2007. Zimní zahájení výroby ovšem naznačuje, že by se premiéra druhé generace fabie mohla odehrát už koncem září v Paříži.
Ani v případě roomsteru, který se představil letos v březnu se automobilka "nepředzásobovala", ještě před oficiální premiérou a zahájila jeho výrobu koncem března, měsíc po autosalonové premiéře. Je pravděpodobné, že stejný harmonogram zvolí v Mladé Boleslavi také v případě nejmenšího modelu.
Podobu nové fabie prozatím automobilka tají, podle neoficiálních informací mají nejblíže k realitě skici, které uveřejnil v březnu časopis AutoDesign&Styling. TADY...
Server skoda-fabia.com pak prezentuje fotomontáže, které zobrazují podobu budoucího kombíku fabie. ZDE...
Z úsporných důvodů si má nová fabia ponechat podvozkovou platformu stávající generace. Úplně nové budou naopak motory. V červnu napsal německý automagazín Automobilwoche, že nová fabia dostane nejmodernější techniku koncernu VW.
Půjde například o dvouspojkovou převodovku DSG nebo benzinový motor se zdvojeným přeplňováním. Základní čtrnáctistovka TSI nabídne 125 koní a točivý moment 200 Nm. Sportovní verze RS se těší na 170 koní a 240 Nm.
V naftovém světě vzroste výkon motoru 1.9 TDI na 105 koní a 250 newtonmetrů kroutícího momentu, v roce 2009 ho má nahradit common-railová šestnáctistovka.