Diskuze
Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku
Děkujeme za pochopení.
T75o60m53á32š 74H11o57c39h61m75u10t80h
Pravidelně s ním jezdím. Mám za sebou už i cestu Praha <-> Třebíč po D1 a i když dojezd mizí před očima, lze to na jeden zátah s EKO+ režimem ujet. Jen je nutné počítat s tím, že auto jede max 95kmh a pokud si pustíte klimu/topení, dojezd spadne v tu chvíli i o 100 km. Zrovna včera bylo venku 12 stupnů a já jel v autě navlečenej jak na Sibiř. Zatopil jsem si až před Prahou, kdy jsem věděl, že Vestec s rychlonabíječkami je již blízko. Ve městě super, velmi zábavné auto, ale na dálky to moc nefunguje.. Užívám si ho jen skrz jízdní charakteristiku, kdybych si měl auto na alternativní pohon zakoupit ze svého, jdu do CNG. Mimochodem, elektromobilistů je sice stále málo, ale pokaždé když jsem dojel k nabíječce, bylo obsazeno a já musel čekat, takže pravidelně to byla tak hoďka čekání, než jsem mohl pokračovat. Zprvu vám to nevadí, pokecáte s ostatními majiteli, někdy se dozvíte zajimavé věci, ale časem vás to začne prudit..zvlášť když si ty prostoje spočítáte třeba v horizontu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že bydlím v paneláku, nabíjení přes noc v garáži u mě nepřipadá v úvahu.
R81a68d69e47k 56H46o50d69a85ň
Základní problém při kalkulaci "kolik ušetřím s elektromobilem" a "kdy se vyplatí elektromobil" je, že ignorují spotřební daň z PHM a DPH. Jestliže vůz spotřebuje 7 litrů/100 km po 33 Kč, odevzdá jeho majitel státu 90 Kč skrze spotřební daň, a dalších 48,5 Kč na DPH, tzn. téměř polovinu ceny paliva tvoří daně.
A vzhledem k tomu, že stát se jen tak o peníze připravit nenechá, je téměř jisté že poslanci najdou nějakou formu zdanění tak, aby ty prachy dostali zpět. Teoreticky se stát může "ignorovat" těch 48,5 Kč co získal na DPH, protože tu DPH vyrazí z něčeho jiného za co je utratíte, ale těch 90 Kč si rozhodně vzít nenechá, protože právě z těchto daní staví silnice, a ještě co mu zůstane, to si sežere do rozpočtu (protože do nových silnic a dálnic se rozhodně nevrací vše). No, a v ten okamžik půjde celá ta kalkulace že elektromobil se začne "vracet" již při absurdních 300 000 km půjde do háje.
J59i20ř33í 42S28c84h53w83a43c84h
aut na LPG je řádově více než EM a zatím se žádné "dorovnání" cen nekoná. A než bude stejné množství EM to uběhne tolik let, že dnes zakoupený EM bude dávno na šrotišti.
J37a13n 92D83l69o62u54h47ý
Za cenu jednoho eGolfa muzete mit dve auta na LPG Tod asi vse k tomu, proc e-auto nedava ekonomicky zadny smysl
R58o79b46e71r94t 72A32d79á80m75e40k
Zkuste si představit, že všechna osobní auta v Evropě (cca. 230 mil.) jsou čistě na elektřinu. Po zkušenostech, že ve špičce jsou permanentně plně obsazené benzinové pumpy a u každého stojanu je fronta 5ti aut, kde každé tankuje přibližně 5 minut, si neumím představit, že by každé tankovalo 5 hodin. Dobijecí stanice by museli být po celé délce všech hlavních silnic alespoň ve třech paralelních pruzích, nebo by to musela být odstavná nabíjecí parkoviště velká jako středně velké letiště každých alespoň deset kilometrů.
J20i25ř50í 30S89c56h25w14a54c28h
doba kdy "potencionálně" by všechna auta mohla být čistě na elektřinu, by mohla nastat možná tak za 100 let......
P89e71t76r 87Č84e10r84m12á97k
Jak je obecně celá emobila slepá větev tak egolfa jsem nějaký čas měl a na to kodrcání po Praze to celkem šlo, ale je to spíš o zábavě, na dlouhodobý provoz to pořád není ono - stát obden u nabíječky není ideální.
A20n15t44o86n24í60n 19S48v14o76b53o90d70a
nám vadí cena, žena potřebuje vyměnit auto, minulé stálo cca 0,5 mega, dát 2x tolik za auto do města je příliš, elektromobil do města je ideální až na tu cenu :-(
J26i86ř52í 63P79o16k38o43r26n40ý
200 km dojezd,ale co dělat v koloně na D1?
M76a61r40t18i75n 38E35n68d79l18e21r
Prosím autora článku, aby místo popisu skvělých vlastností, uvedl jediný rozumný důvod, proč by si měl člověk na ježdění do práce koupit malé auto za milión, i kdyby nevěděl jak jinak vyhodit peníze za věc, u které poměr cena/výkon je v očividném nepoměru. A to už nebereme v úvahu možnost, že by se takové auto rozhodli zakoupit obyvatelé našich sídlišť (cca 2,5 mil. lidí) a každý večer všichni zhruba ve stejnou dobu, začali nabíjet baterie.
P11a36v28e55l 88K44u30t29i78l
Prosím každého kritika, aby si to auto nejdřív vyzkoušel a pak se za svoje kecy styděl.
G72e86o52r35g 10K90o59m62b50e58r27e93c
Pokud je větší část trasy v dálničním tempu, musíte počítat s tím, že se dojezd zkrátí ještě více - klidně na 140 kilometrů.
a pokud pojedete v zime za hustyho snezeni pri mrazu +/- minus 10°C tak vam spadne dojezd pod 100km. Hlavne ze vyrobce udava dojezd 300km.
A tak to je se vsema autama na baterky a je jedno jestli vyrobce uda 300 nebo 500km dojezd. Doufam ze uz se toho nedoziju ze bych si musel koupit nebo byl donucen poridit diky nesmyslnym zakazum a prikazum a ruznym omezenim auto na baterky.
O96d26s16t24r13a70n28ě15n71ý 66U12ž26i14v22a10t60e91l
J15a45r28o94s91l64a84v 35R20y76c65h14t39á27ř
Auto za milion korun s dojezdem 200 km a nabíjecí dobou ze zásuvky 15 hodin.
To nemá chybu. Nebo má?
S36e30i80d56l 57P46e76t54r
Nemá! To jsou prý jen takové drobné porodní bolístky
Ostatně podle pana Kaplana, viz níže, již za necelých 7 let jiné už ani nekoupíme ..
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...