Diskuze

Golf do zásuvky nadchne dynamikou i úsporností, na chodce má plašičku

Když chce automobilka představit vlastní elektrovůz, má v zásadě dvě možnosti. Buď vyvine úplně nové auto, jako to udělal Nissan s Leafem nebo třeba BMW s i3, nebo vezme existující model, vynechá spalovací motor a osadí jej elektrickou výbavou. A přesně tak to udělal Volkswagen v případě e-Golfu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Pravidelně s ním jezdím. Mám za sebou už i cestu Praha <-> Třebíč po D1 a i když dojezd mizí před očima, lze to na jeden zátah s EKO+ režimem ujet. Jen je nutné počítat s tím, že auto jede max 95kmh a pokud si pustíte klimu/topení, dojezd spadne v tu chvíli i o 100 km. Zrovna včera bylo venku 12 stupnů a já jel v autě navlečenej jak na Sibiř. Zatopil jsem si až před Prahou, kdy jsem věděl, že Vestec s rychlonabíječkami je již blízko. Ve městě super, velmi zábavné auto, ale na dálky to moc nefunguje.. Užívám si ho jen skrz jízdní charakteristiku, kdybych si měl auto na alternativní pohon zakoupit ze svého, jdu do CNG. Mimochodem, elektromobilistů je sice stále málo, ale pokaždé když jsem dojel k nabíječce, bylo obsazeno a já musel čekat, takže pravidelně to byla tak hoďka čekání, než jsem mohl pokračovat. Zprvu vám to nevadí, pokecáte s ostatními majiteli, někdy se dozvíte zajimavé věci, ale časem vás to začne prudit..zvlášť když si ty prostoje spočítáte třeba v horizontu jednoho měsíce. Vzhledem k tomu, že bydlím v paneláku, nabíjení přes noc v garáži u mě nepřipadá v úvahu.

0 0
možnosti
RH

Základní problém při kalkulaci "kolik ušetřím s elektromobilem" a "kdy se vyplatí elektromobil" je, že ignorují spotřební daň z PHM a DPH. Jestliže vůz spotřebuje 7 litrů/100 km po 33 Kč, odevzdá jeho majitel státu 90 Kč skrze spotřební daň, a dalších 48,5 Kč na DPH, tzn. téměř polovinu ceny paliva tvoří daně.

A vzhledem k tomu, že stát se jen tak o peníze připravit nenechá, je téměř jisté že poslanci najdou nějakou formu zdanění tak, aby ty prachy dostali zpět. Teoreticky se stát může "ignorovat" těch 48,5 Kč co získal na DPH, protože tu DPH vyrazí z něčeho jiného za co je utratíte, ale těch 90 Kč si rozhodně vzít nenechá, protože právě z těchto daní staví silnice, a ještě co mu zůstane, to si sežere do rozpočtu (protože do nových silnic a dálnic se rozhodně nevrací vše). No, a v ten okamžik půjde celá ta kalkulace že elektromobil se začne "vracet" již při absurdních 300 000 km půjde do háje.

0 0
možnosti
JS

aut na LPG je řádově více než EM a zatím se žádné "dorovnání" cen nekoná. A než bude stejné množství EM to uběhne tolik let, že dnes zakoupený EM bude dávno na šrotišti.

0 0
možnosti
JD

J37a13n 92D83l69o62u54h47ý

12. 7. 2018 14:00

Za cenu jednoho eGolfa muzete mit dve auta na LPG ;-D Tod asi vse k tomu, proc e-auto nedava ekonomicky zadny smysl Rv

1 0
možnosti
RA

Zkuste si představit, že všechna osobní auta v Evropě (cca. 230 mil.) jsou čistě na elektřinu. Po zkušenostech, že ve špičce jsou permanentně plně obsazené benzinové pumpy a u každého stojanu je fronta 5ti aut, kde každé tankuje přibližně 5 minut, si neumím představit, že by každé tankovalo 5 hodin. Dobijecí stanice by museli být po celé délce všech hlavních silnic alespoň ve třech paralelních pruzích, nebo by to musela být odstavná nabíjecí parkoviště velká jako středně velké letiště každých alespoň deset kilometrů.

1 1
možnosti
JS

doba kdy "potencionálně" by všechna auta mohla být čistě na elektřinu, by mohla nastat možná tak za 100 let......

1 0
možnosti

Jak je obecně celá emobila slepá větev tak egolfa jsem nějaký čas měl a na to kodrcání po Praze to celkem šlo, ale je to spíš o zábavě, na dlouhodobý provoz to pořád není ono - stát obden u nabíječky není ideální.

2 0
možnosti
AS

nám vadí cena, žena potřebuje vyměnit auto, minulé stálo cca 0,5 mega, dát 2x tolik za auto do města je příliš, elektromobil do města je ideální až na tu cenu :-(

5 0
možnosti
JP

200 km dojezd,ale co dělat v koloně na D1?

0 0
možnosti

J89i73ř94í 17Š87v32a94r77c

11. 7. 2018 20:29

Třeba poslouchat rádio? :-D

0 0
možnosti
ME

Prosím autora článku, aby místo popisu skvělých vlastností, uvedl jediný rozumný důvod, proč by si měl člověk na ježdění do práce koupit malé auto za milión, i kdyby nevěděl jak jinak vyhodit peníze za věc, u které poměr cena/výkon je v očividném nepoměru. A to už nebereme v úvahu možnost, že by se takové auto rozhodli zakoupit obyvatelé našich sídlišť (cca 2,5 mil. lidí) a každý večer všichni zhruba ve stejnou dobu, začali nabíjet baterie.

1 1
možnosti
PK

P11a36v28e55l 88K44u30t29i78l

11. 7. 2018 21:01

Prosím každého kritika, aby si to auto nejdřív vyzkoušel a pak se za svoje kecy styděl.

3 3
možnosti
JT

J64i61ř79í 25T69e91p17r

11. 7. 2018 19:11

Já chci jen tu PLAŠIČKU NA CHODCE !

0 0
možnosti
GK

Pokud je větší část trasy v dálničním tempu, musíte počítat s tím, že se dojezd zkrátí ještě více - klidně na 140 kilometrů.

Zdroj: https://auto.idnes.cz/elekromobil-elekricky-volkswagen-vw-golf-e-golf-ftk-/auto_testy.aspx?c=A180630_155137_auto_testy_nyv

a pokud pojedete v zime za hustyho snezeni pri mrazu +/- minus 10°C tak vam spadne dojezd pod 100km. Hlavne ze vyrobce udava dojezd 300km.

A tak to je se vsema autama na baterky a je jedno jestli vyrobce uda 300 nebo 500km dojezd. Doufam ze uz se toho nedoziju ze bych si musel koupit nebo byl donucen poridit diky nesmyslnym zakazum a prikazum a ruznym omezenim auto na baterky.

0 2
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
3 0
možnosti
JR

Auto za milion korun s dojezdem 200 km a nabíjecí dobou ze zásuvky 15 hodin.

To nemá chybu. Nebo má?

3 1
možnosti
SP

S36e30i80d56l 57P46e76t54r

11. 7. 2018 18:39

Nemá! To jsou prý jen takové drobné porodní bolístky ;-D

Ostatně podle pana Kaplana, viz níže, již za necelých 7 let jiné už ani nekoupíme ..

1 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...