Diskuze

Elektrické posilovače řízení ušetřily už 5 miliard litrů paliva

Americká společnost Nexteer, hlavní světový dodavatel elektrických posilovačů řízení, se pochlubila zajímavým milníkem. Podle jejích odhadů totiž elektrické posilovače dodnes ušetřily už pět miliard litrů paliva.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
B

bla23bla

21. 5. 2011 21:04
Spotřeba se světly

jistě vzroste a byl to jeden z argumentů pro nesvícení v SRN. Zajímavý pokus o výpočet vzrůstu spotřeby se světly je http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2002011001 . Autor pak dodává, že nezapočítal účinnost alternátoru a pak počítá cca 80 %, podle tabulek je to cca 60 %, takže ta spotřeba bude ještě o něco vyšší... Mimo jiné svícením všech přišli motorkáři o svou výjimečnost a zapadají tak více mezi ostatní vozidla, tedy jsou více ohroženi :-( Hezký den

0 0
možnosti
C

cenzore_zdar

22. 5. 2011 10:41
Re: Spotřeba se světly

Volvo doslo k tomu ze tp je uplne jedno jestli auto sviti nebo ne, za celou zivotnost auto to neni ani litr paliva!

0 0
možnosti
E

energetik22

21. 5. 2011 14:46
A svícení ve dne sežralo 5 tisíc miliard litrů paliva...

Tisícinásobek. Sklizeň po úřednickém molochovi je trpká .....kdy skončí tenhle nesmysl ???? KDYŽ SVÍTILY JEN MOTORKY, TAK BYLY VIDĚT, TEĎ SVÍTÍ VŠE A DŮSLEDKY JSOU KATASTROFÁLNÍ....;-O

0 0
možnosti
R

Rambo-x

21. 5. 2011 18:47
Re: A svícení ve dne sežralo 5 tisíc miliard litrů paliva...

Souhlasím,svícení ve dne je blbost,třeba za slunečného dne je to asi k něčemu dobrý,další blbost ze série blbostí v této republice[>-]

0 0
možnosti
JH

děteněkam

20. 5. 2011 18:46
A čeština zase pláče.

"...o těch pět miliard litrů paliva navíc."?

Buď "o něco víc" nebo (bez "o") "něco navíc".

"O navíc" píše jenom ignorant.

0 0
možnosti
S

sajlor

20. 5. 2011 22:46
Re: A čeština zase pláče.

Pokud Te zajima cestina, tak zajdi do knihovny a nelez na informacni servery. A jestli mas uchylku hledat chyby v textu, tak si to doma tiskni, cervene oznacuj a ves na nastenku. A neotravuj s tim ostatni...

Jinak hezky vikend...

0 0
možnosti
MK

m-karr

20. 5. 2011 16:16
Elektrický posilovač může být super

Pokud je dobře vyrobený a kvalitně nastavený, tak může být elektrický posilovač super. Skutečně se totiž nezatěžuje motor pohonem dalšího čerpadla. Má to ale pár háčků. Dobíjení musí být moderní aby zatěžovalo motor ve chvílích kdy má přebytek výkonu nebo při jízdě z kopce a ne plynule jak tomu bývá u všech starších a i některých nových aut. Dále je potřeba aby byla elektrická soustava kvalitně stabilizovaná právě s ohledem na časté prudké změny odběru proudu, protože jinak budou na auťáku praskat žárovky, jak třeba na některých Fábiích. Když totiž vezmete prudčeji za volant a hlavně pak stejně prudce točit přestanete a to vše při malých otáčkách motoru (parkování a tak...) tak motor posilovače začne odebírat proud a alternátor se jej snaží dodat. Než alternátor zareaguje, objeví se krátký pokles napětí. to stejné se stane když točit volantem přestanete, ale tam se objeví krátký nárůst napětí. No a ten vám zkracuje životnost těch silných žárovek v předních světlech.

0 0
možnosti
LTOW

Li Tin O Wevidle

21. 5. 2011 11:28
Re: Elektrický posilovač může být super

R^

0 0
možnosti
T

tdvorak

20. 5. 2011 16:14
Jen vic elektroniky do auta

Cim vic elektroniky v aute je, tim vic se toho muze rozbit. Jasne ze u novyho auta to bude super, ale bude to fungovat porad stejne dobre i za 15 let? Pokazdy kdyz si koupim novejsi auto, je vic a vic naslapany elektronikou, ktera dela akorat problemy. Bez ohledu na znacku vozu...

0 0
možnosti
MS

von Kleist

20. 5. 2011 18:29
Re: Jen vic elektroniky do auta

nebude a za 30 let to bude totalne neopravitelny klumpr, nebot dily nebudou a dokumentace k informacnim systemum auta take ne.... z tehle aut holt provozuschopni veterani asi nebudou :-).

0 0
možnosti
MP

ztrewq

20. 5. 2011 15:41
chyby

ak napíše v jednej vete "přeposilovost" a v druhej "energeticky náročnější" pre druhý model, tak ako to teda je? všeobecne platí, že na rovnaký výkon je rovnaký príkon. ani v časoch socialistickej energetickej krízy výmenou 5kW motora za 2,0kW sa neušetrilo.

0 0
možnosti
W

whitemagic

20. 5. 2011 15:23
každý pořádný auto

nepotřebuje zbytečnosti typu klima,posilovač a elektronika.čím míŇ TOHO TAM JE TÍM MÍŇ SE TO MRVÍ.

0 0
možnosti
LI

Lotus II.

20. 5. 2011 16:32
Re: každý pořádný auto

jasně, zpátky na stromy, to je řešení

0 0
možnosti
ŘK

Achnatonek

20. 5. 2011 15:05
srovnání volantu

Jsem slyšel, že u aut s elektrickým posilovačem se po výjezdu ze zatáčky nevrací volant sám do výchozí polohy a de facto se musí volant ručně srovnávat, je to pravda?

0 0
možnosti
S

sajlor

20. 5. 2011 15:30
Re: srovnání volantu

Nevim co delam spatne, protoze me se u zadnyho osobaku volant nevraci.

0 0
možnosti
AP

svatapravda

20. 5. 2011 14:27
Denní světová spotřeba ropy

cca 10 mld. barelů. Ok, ropa není rafinované palivo, ale myslím, že 50% výtěžnost paliva z ropy není odhad úplně mimo.

Tj. el. posilovače řízení za 10 let širšího použití dokázaly uspořit denní světovou spotřebu paliva, tj. zhruba jedna 3560-tina z celkové spotřeby za těch deset let.. je to hodně, je to málo?

Tohle nemá být příspěvek proti el. posilovačům, jen proti házení miliardami bez uvedení kontextu.

0 0
možnosti
AP

svatapravda

20. 5. 2011 14:28
Re: Denní světová spotřeba ropy

OPRAVA - spotřeba není 10 mld. barelů, ale je to už přepočítané na litry - omlouvám se za chybu, správně je:

Denní světová spotřeba ropy je 10 mld. LITRŮ

(+-autobus)

0 0
možnosti
S

sharkcom

20. 5. 2011 14:25
mno a?

Tvrďáci nepotřebujou žádnej....    ;-D

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...