Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrické posilovače řízení ušetřily už 5 miliard litrů paliva

  10:48aktualizováno  10:48
Americká společnost Nexteer, hlavní světový dodavatel elektrických posilovačů řízení, se pochlubila zajímavým milníkem. Podle jejích odhadů totiž elektrické posilovače dodnes ušetřily už pět miliard litrů paliva.

Elektrický posilovač řízení Nexteer | foto: Nexteer

Úspora pěti miliard litrů paliva je vyčíslena vůči autům s hydraulickým posilovačem řízení, který stále dnes ještě ve vozech převládá. Pokud by tedy elektrické posilovače vůbec neexistovaly, auta jím vybavená by s hydraulickým posilovačem spálila právě o těch pět miliard litrů paliva navíc.

Číslo je to úctyhodné a navíc se týká jenom vozů, které jsou vybaveny elektrickým posilovačem firmy Nexteer. Ta nedávno oslavila patnáctimiliontý vůz s tímto typem posilovače. Celkový počet takto vybavených vozů po celém světě bude větší a absolutní úspora tedy ještě vyšší. Nexteer začala dodávat elektrické posilovače jako první na světě už v roce 1999.

"Před méně než deseti lety elektrické posilovače představovaly jen čtyři procenta našich prodejů, vloni už to bylo téměř 30 % a v roce 2015 to bude více než polovina," říká Laurent Bresson, šéf marketingu a prodeje Nexteer. Firma tvrdí, že elektrický posilovač dovede oproti hydraulickému uspořit asi 6 % paliva a průměrně 8 gramů CO2 na kilometr jízdy.

Elektrické posilovače začaly svou kariéru v malých městských vozech, kde nevadila přeposilovanost řízení a naopak byly žádoucí jeho minimální zástavbové rozměry. S jeho postupným rozvojem se ale schopnosti posilovače vylepšují natolik, že dnes nahrazuje těžší, větší a energeticky podstatně náročnější hydraulické posilovače i ve velkých vozech. Kromě amerického pickupu Ford F-150 jej tak má třeba i Ford Mustang a nebo nová BMW jedničkové a trojkové řady a také roadster Z4. Elektrický posilovač šetří energii také tím, že se aktivuje pouze tehdy, kdy je opravdu potřeba. Odpadá nutnost mít celý systém neustále pod tlakem, který vyžaduje hydraulický posilovač.

S rychlým rozšiřováním elektrických posilovačů tak množství ušetřeného paliva rychle poroste.





Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.