Úspora pěti miliard litrů paliva je vyčíslena vůči autům s hydraulickým posilovačem řízení, který stále dnes ještě ve vozech převládá. Pokud by tedy elektrické posilovače vůbec neexistovaly, auta jím vybavená by s hydraulickým posilovačem spálila právě o těch pět miliard litrů paliva navíc.
Číslo je to úctyhodné a navíc se týká jenom vozů, které jsou vybaveny elektrickým posilovačem firmy Nexteer. Ta nedávno oslavila patnáctimiliontý vůz s tímto typem posilovače. Celkový počet takto vybavených vozů po celém světě bude větší a absolutní úspora tedy ještě vyšší. Nexteer začala dodávat elektrické posilovače jako první na světě už v roce 1999.
"Před méně než deseti lety elektrické posilovače představovaly jen čtyři procenta našich prodejů, vloni už to bylo téměř 30 % a v roce 2015 to bude více než polovina," říká Laurent Bresson, šéf marketingu a prodeje Nexteer. Firma tvrdí, že elektrický posilovač dovede oproti hydraulickému uspořit asi 6 % paliva a průměrně 8 gramů CO2 na kilometr jízdy.
Elektrické posilovače začaly svou kariéru v malých městských vozech, kde nevadila přeposilovanost řízení a naopak byly žádoucí jeho minimální zástavbové rozměry. S jeho postupným rozvojem se ale schopnosti posilovače vylepšují natolik, že dnes nahrazuje těžší, větší a energeticky podstatně náročnější hydraulické posilovače i ve velkých vozech. Kromě amerického pickupu Ford F-150 jej tak má třeba i Ford Mustang a nebo nová BMW jedničkové a trojkové řady a také roadster Z4. Elektrický posilovač šetří energii také tím, že se aktivuje pouze tehdy, kdy je opravdu potřeba. Odpadá nutnost mít celý systém neustále pod tlakem, který vyžaduje hydraulický posilovač.
S rychlým rozšiřováním elektrických posilovačů tak množství ušetřeného paliva rychle poroste.