Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický blesk se zásuvkou na čumáku má spotřebu 1,6 l/100 km

  14:45aktualizováno  16:47
Do Ženevy pádí na autosalon čtyřdveřové hybridní kupé Opel Flextreme GT/E. Dravý koncept se chlubí skvělou aerodynamikou.

Opel Flextreme GT/E | foto: Opel

Techniku si dravý koncept vypůjčil z Opelu Ampera alias Chevroletu Volt. Nejzajímavější na téhle hybridní parádě je to, že se pravděpodobně dostane do výroby. Do té doby ale budou muset rozpočtáři a technologové designéry trochu zpacifikovat, na sériovou výrobu je flextreme až moc radikální. Pokud zůstane sériovému provedení aspoň trochu z parádního konceptu, budou milovníci značky rádi.

Opel Flextreme GT/E

Koncept, který německá automobilka představí v Ženevě na blížícím se autosalonu, je 4,76 m dlouhý a do protáhlého, pouhých 130 centimetrů vysokého těla se poskládají čtyři členové posádky. Už od pohledu rychlý opel vzpomíná na bájnou calibru, minimálně skvělou hodnotou aerodynamického součinitele Cx=0,22.

Pro vylepšení aerodynamiky stavitelé konceptu vynechali tradiční kliky. Ty jsou nahrazeny senzory. Po přiložení ruky k čidlu se odjistí zámky dveří. "Pro snížení turbulencí vzduchu chybí také vnější zpětná zrcátka, jejichž funkci přebírají malé kamery u dolní části předních sloupků," popisují tvůrci.

Nechybějí vychytávky, které ale v nejbližší budoucnosti zůstanou vyhrazené jen konceptům. Flextreme GT/E dostal aktivní aerodynamický prvek v podobě "křídel" na zádi, která se vysunou ze zadních blatníků při rychlostech nad 50 km/h, aby optimalizovala proudění vzduchu kolem zádi auta.

"Speciální 350 mm dlouhé vertikální spojlery usměrňují obtékání zadních partií karoserie a redukují vznik turbulentního proudění vzduchu," vysvětluje Opel.

Opel Flextreme GT/EOpel Flextreme GT/E

Koncept si od právě na trh uváděné merivy vypůjčil zadní protisměrně otevírané dveře. Prosklená část střechy se sama zatmavuje v závislosti na síle sluníčka a teplotě interiéru, na ni navazuje výřez, který nabírá vzduch, aby chladil baterie. Karoserie je z panelů vyrobených z uhlíkových vláken, nosné části jsou z hliníku a některá okna jsou polykarbonátová.

"V porovnání s konvenčními materiály přináší tento postup úsporu hmotnosti až 40 procent, což se samozřejmě projeví v nižší energetické náročnosti jízdy," dodávají tvůrci.

Elektromotor dodá 163 koní výkonu a 370 kroutících newtonmetrů na relativně úzké pneumatiky 195/45 s nízkým valivým odporem, nazuté na velké jedenadvacetipalcové ráfky.

Zástrčka, kterou se budou dobíjet ze zásuvky akumulátory, je schovaná pod logem automobilky na čumáku. Hybridní systém pohonu pochází z Chevroletu Volt. Kola tedy roztáčí výhradně elektromotor. Když po nějakých 60 kilometrech dojde "šťáva" v li-ion bateriích, startuje 72koňová benzinová jedna-čtyřka, která funguje jako generátor dobíjející akumulátory. Takto umí auto ujet až 500 kilometrů. Výrobce spočítal, že průměrná spotřeba auta bude 1,6 l benzinu na sto kilometrů jízdy. Emise CO2 mají být 40 g/CO2.

Maximálka Opelu Flextreme GT/E má přesahovat 200 kilometrů v hodině. Z nuly na stovku se rozjede za méně než devět sekund.

Opel Flextreme GT/E
Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.