Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický hmyzák E-Bugster: nový Volkswagen Brouk pod proudem

aktualizováno 
Žádného auta nevzniklo tolik jako brouků. Samozřejmě se mezi nimi najde i pár elektrických exemplářů. Objevit na internetu sadu na přestavbu původního brouka na elektropohon je otázka třech kliknutí. Vývojáři ale v případě nejnovějšího brouka čerpali z vlastních zdrojů. Moderní brouk vyžaduje moderní elektrifikaci. K vidění je v Detroitu.

Volkswagen E-Bugster | foto: Volkswagen

Světovou premiéru měla třetí generace legendárního autohmyzáka v dubnu 2011 najednou v Šanghaji, Berlíně a New Yorku, na trh dorazil v říjnu. Více o premiéře čtěte zde

Volkswagen E-Bugster

Třeba i ve  dvousetkoňové verzi, o které se Ferdinandu Porschemu, otci prapůvodního brouka ani nesnilo. I ta nejzákladnější 105koňová překonává prvního brouka o pořádný kus.

Z krásného života hmyzu

Na autosalon do Detroitu dorazil beetle, jak mu v anglofonních zemích říkají, na elektřinu. Na jedno nabití ujede e-brouk podle měření Volkswagenu 180 kilometrů.

Jméno

E-Bugster = označení "E" pro elektricky poháněné modely, americká přezdívka brouka "Bug" a termín "speedster" pro otevřené dvoumístné vozy.

Kromě elektromotoru (váží jen 80 kilo) pod přední kapotu dostal koncept "prďáckou"  o devět centimetrů nižší střechu; o tři centimetry se rozšířil na 1 838 mm a vznikl tak E-Bugster. Dvoumístný přikrčený speedster s okny vysokými jen 40 centimetrů posílá na kola rozměru 235/35 R 20 85 kW výkonu a z 0 na 96 km/h se rozjede za 10,9 sekundy.

Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 28,3 kWh uložili konstruktéři za přední sedadla.

Fotogalerie

Elektrickou šťávu bere e-bugster z domácí zásuvky, s pomocí rychlonabíječky naplní baterky za 35 minut. Možné je přitom jednofázové dobíjení střídavým proudem nebo extrémně rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích.

"V rámci tohoto projektu vznikl nový jednotný průmyslový standard pro zástrčky budoucích elektromobilů, který je k dispozici pro všechny výrobce," uvádí Volkswagen.

"Sjednocení se přitom netýká jen samotné zástrčky. Do systému kombinovaného dobíjení je implementováno také řízení dobíjení a elektrická soustava pro všechny druhy dobíjení. Tím dojde ke snížení nákladů a podpoře rozšíření elektromobility po celém světě," popisuje.

Volkswagen označuje kompletní pohonné ústrojí elektrického konceptu názvem Blue-e-Motion a pod tímto označením zahájí v roce 2013 sériovou výrobou elektrické verze golfu. Kity na přestavbu původního klasického brouka na elektropohon nabízí nadšenec z amerického Utahu zde.

Přikrčení brouci

Bugster? To nám přece něco připomíná. Samozřejmě: Ragster! Bylo to v lednu 2005. Rovněž v Detroitu. Tehdy představil Volkswagen model New Beetle ve stylu speedsteru, jehož nízká střecha byla uprostřed plátěná a šla skládat a posouvat dozadu. Nazval jej Ragster.

VW New Beetle Ragster
VW New Beetle Ragster
VW New Beetle Ragster




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.