Volkswagen E-Bugster

Volkswagen E-Bugster | foto: Volkswagen

Elektrický hmyzák E-Bugster: nový Volkswagen Brouk pod proudem

  • 24
Žádného auta nevzniklo tolik jako brouků. Samozřejmě se mezi nimi najde i pár elektrických exemplářů. Objevit na internetu sadu na přestavbu původního brouka na elektropohon je otázka třech kliknutí. Vývojáři ale v případě nejnovějšího brouka čerpali z vlastních zdrojů. Moderní brouk vyžaduje moderní elektrifikaci. K vidění je v Detroitu.

Světovou premiéru měla třetí generace legendárního autohmyzáka v dubnu 2011 najednou v Šanghaji, Berlíně a New Yorku, na trh dorazil v říjnu. Více o premiéře čtěte zde

Volkswagen E-Bugster

Třeba i ve  dvousetkoňové verzi, o které se Ferdinandu Porschemu, otci prapůvodního brouka ani nesnilo. I ta nejzákladnější 105koňová překonává prvního brouka o pořádný kus.

Z krásného života hmyzu

Na autosalon do Detroitu dorazil beetle, jak mu v anglofonních zemích říkají, na elektřinu. Na jedno nabití ujede e-brouk podle měření Volkswagenu 180 kilometrů.

Jméno

E-Bugster = označení "E" pro elektricky poháněné modely, americká přezdívka brouka "Bug" a termín "speedster" pro otevřené dvoumístné vozy.

Kromě elektromotoru (váží jen 80 kilo) pod přední kapotu dostal koncept "prďáckou"  o devět centimetrů nižší střechu; o tři centimetry se rozšířil na 1 838 mm a vznikl tak E-Bugster. Dvoumístný přikrčený speedster s okny vysokými jen 40 centimetrů posílá na kola rozměru 235/35 R 20 85 kW výkonu a z 0 na 96 km/h se rozjede za 10,9 sekundy.

Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 28,3 kWh uložili konstruktéři za přední sedadla.

Elektrickou šťávu bere e-bugster z domácí zásuvky, s pomocí rychlonabíječky naplní baterky za 35 minut. Možné je přitom jednofázové dobíjení střídavým proudem nebo extrémně rychlé dobíjení stejnosměrným proudem na dobíjecích stanicích.

"V rámci tohoto projektu vznikl nový jednotný průmyslový standard pro zástrčky budoucích elektromobilů, který je k dispozici pro všechny výrobce," uvádí Volkswagen.

"Sjednocení se přitom netýká jen samotné zástrčky. Do systému kombinovaného dobíjení je implementováno také řízení dobíjení a elektrická soustava pro všechny druhy dobíjení. Tím dojde ke snížení nákladů a podpoře rozšíření elektromobility po celém světě," popisuje.

Volkswagen označuje kompletní pohonné ústrojí elektrického konceptu názvem Blue-e-Motion a pod tímto označením zahájí v roce 2013 sériovou výrobou elektrické verze golfu. Kity na přestavbu původního klasického brouka na elektropohon nabízí nadšenec z amerického Utahu zde.

Přikrčení brouci

Bugster? To nám přece něco připomíná. Samozřejmě: Ragster! Bylo to v lednu 2005. Rovněž v Detroitu. Tehdy představil Volkswagen model New Beetle ve stylu speedsteru, jehož nízká střecha byla uprostřed plátěná a šla skládat a posouvat dozadu. Nazval jej Ragster.

VW New Beetle Ragster
VW New Beetle Ragster
VW New Beetle Ragster

Elektromobil