Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický Mini E míří do provozu. Bohužel jen v Americe

  13:36aktualizováno  13:36
Minísky známe hlavně jako dovádivé ozdoby silnice, ve kterých po vás každý kouká. Když seženete toho s označením E, dostanete absolutní unikát. Místo k benzince ale budete jezdit k zásuvce.

Jen pro Ameriku vyrobí v Británii a Německu pětisetkusovou sérii elektrominíků. Všechny budou vyvedené v tmavošedé metalíze se žlutými doplňky a budou na baterky.

Naživo bude Mini E poprvé k vidění na autosalonu v Los Angeles 19. a 20. listopadu. První budou jezdit v  Kalifornii, New Yorku a New Jersey. Dlouhodobý pronájem chce BMW nabídnout soukromníkům i firemním zákazníkům. Jestli se Mini E podívá i do Evropy, prozatím automobilka zvažuje.

Mini E

Li-ion baterie složené z 5 088 článků složených do 48 modulů s kapacitou 35 kWh se nastěhovaly na místo zadních sedadel a zabírají také většinu kufru. Když použijete rychlonabíječku, bude stačit k jejich plnému nabití pouze 2,5hodinový pobyt u zásuvky.

Pod kapotou přede 204koňový motor (150 kW) disponující 220 krouticími newtonmetry. Minísek ale také s novým motorem nabral pár kil navíc, a má jich tedy 1 465.

ElektroMini pofrčí nejrychleji elektronicky omezených 152 kilometrů v hodině. Zrychlení z nuly na stovku zabere osm a půl sekundy a s nabitými bateriemi ujede 250 kilometrů.

Mini E

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.