Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický minisporťák: Mitsubishi i-MiEV Sport Air

aktualizováno 
Mitsubishi na autosalonu v Ženevě rozvíjí svou myšlenku malého elektromobilu i-MiEV. Na technickém základu budoucího sériového vozu vznikla studie malého autíčka se sportovními ambicemi. Mitsubishi také ve Švýcarsku oznámilo spolupráci s Peugeotem.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Malý elektromobil i-MiEV Sport Air je sice městským vozítkem, spíše než na praktickou stránku věci se však soustředí na sportovní a hravou stránku řidičské praxe. Od původního modelu i-MiEV, který se chystá koncem příštího roku do výroby, se tak odlišuje nejen vzhledem, ale i technickými parametry.

Sportovní MiEV získalo karoserii kapkovitého tvaru s rozměry 3650 x 1600 x 1520 mm. To je na délku o rovných 20 cm více, než má původní vůz, výška je o 8 cm menší a šířka se naopak o 8 cm zvětšila. I přes celkově větší rozměry klesla hmotnost vozu o rovných 100 kilogramů na hodnotu 980. Ta je způsobena rozsáhlým použitím plastů a hliníku v konstrukci vozidla.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Koncept i-MiEV Sport Air také dostal výkonnější pohonnou jednotku – teď dává výkon 60 kW a točivý moment 230 Nm. Tyto hodnoty by měly zajistit malému vozítku dostatečnou dynamiku a díky nízkému těžišti i hodně agilní jízdní vlastnosti. Pro správný požitek z jízdy dostal vůz také rozměrný odnímatelný prosklený díl střechy.

Všechny koncepty i-MiEV stojí na podvozku s relativně velkým rozvorem 2 550 mm a motor s bateriemi a měničem napětí je uložen těsně před zadní poháněnou nápravou. Díky tomu se podařilo u i-MiEV Sport Air dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Výrobce u studie neudává případný dojezd na jedno nabití ani dobu nabíjení.

Ačkoli je interiér studie klasifikován jako čtyřmístný, zadní sedadla budou opravdu jen nouzová. Nebude na nich dost místa ani pro kolena, natož pro hlavu dospělého cestujícího. Prudce se svažující střecha je zde zásadním limitujícím faktorem. Co se ovládání týče, interiér hýří dotykovými obrazovkami.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Automobilka také ohlásila, že navázala spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroen, která rozvine partnerství obou společností. Mitsubishi a PSA už společně vyrábí modely Mitsubishi Outlander, Citroën C-Crosser a Peugeot 4007.

Mitsubishi bude podle nové dohody pro koncern PSA vyrábět variantu i-MiEV, která se bude na evropském trhu prodávat pod značkou Peugeot. Japonská automobilka však bude v Evropě vůz prodávat i pod svou značkou. Koncern PSA na oplátku Mitsubishi pomůže dokončit vývoj vozu. Sériová výroba by měla začít koncem roku 2010 nebo na začátku roku 2011.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Podívejte se na riskantní chování českých řidičů
VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na...  celý článek

Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ
Mazda CX-5 2.2 D 2015 · 4x4,CZ

r.v. 2015, naj. 78 400 km, diesel
600 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.