Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický minisporťák: Mitsubishi i-MiEV Sport Air

aktualizováno 
Mitsubishi na autosalonu v Ženevě rozvíjí svou myšlenku malého elektromobilu i-MiEV. Na technickém základu budoucího sériového vozu vznikla studie malého autíčka se sportovními ambicemi. Mitsubishi také ve Švýcarsku oznámilo spolupráci s Peugeotem.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Malý elektromobil i-MiEV Sport Air je sice městským vozítkem, spíše než na praktickou stránku věci se však soustředí na sportovní a hravou stránku řidičské praxe. Od původního modelu i-MiEV, který se chystá koncem příštího roku do výroby, se tak odlišuje nejen vzhledem, ale i technickými parametry.

Sportovní MiEV získalo karoserii kapkovitého tvaru s rozměry 3650 x 1600 x 1520 mm. To je na délku o rovných 20 cm více, než má původní vůz, výška je o 8 cm menší a šířka se naopak o 8 cm zvětšila. I přes celkově větší rozměry klesla hmotnost vozu o rovných 100 kilogramů na hodnotu 980. Ta je způsobena rozsáhlým použitím plastů a hliníku v konstrukci vozidla.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Koncept i-MiEV Sport Air také dostal výkonnější pohonnou jednotku – teď dává výkon 60 kW a točivý moment 230 Nm. Tyto hodnoty by měly zajistit malému vozítku dostatečnou dynamiku a díky nízkému těžišti i hodně agilní jízdní vlastnosti. Pro správný požitek z jízdy dostal vůz také rozměrný odnímatelný prosklený díl střechy.

Všechny koncepty i-MiEV stojí na podvozku s relativně velkým rozvorem 2 550 mm a motor s bateriemi a měničem napětí je uložen těsně před zadní poháněnou nápravou. Díky tomu se podařilo u i-MiEV Sport Air dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Výrobce u studie neudává případný dojezd na jedno nabití ani dobu nabíjení.

Ačkoli je interiér studie klasifikován jako čtyřmístný, zadní sedadla budou opravdu jen nouzová. Nebude na nich dost místa ani pro kolena, natož pro hlavu dospělého cestujícího. Prudce se svažující střecha je zde zásadním limitujícím faktorem. Co se ovládání týče, interiér hýří dotykovými obrazovkami.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Automobilka také ohlásila, že navázala spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroen, která rozvine partnerství obou společností. Mitsubishi a PSA už společně vyrábí modely Mitsubishi Outlander, Citroën C-Crosser a Peugeot 4007.

Mitsubishi bude podle nové dohody pro koncern PSA vyrábět variantu i-MiEV, která se bude na evropském trhu prodávat pod značkou Peugeot. Japonská automobilka však bude v Evropě vůz prodávat i pod svou značkou. Koncern PSA na oplátku Mitsubishi pomůže dokončit vývoj vozu. Sériová výroba by měla začít koncem roku 2010 nebo na začátku roku 2011.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Bílý dům chce levnější a bezpečnější auta, zruší chystané emisní limity

Ford Mustang Shelby GT350

Bílý dům chce zrušit nařízení bývalé vlády Baracka Obamy, které mělo od roku 2020 omezit množství nečistot v ovzduší a...

Pojízdné vraky i prémiová auta: ukrajinské silnice jsou plné kontrastů

UAZ 3303 Buchanka

Na Ukrajině prakticky neexistuje střední třída. Žijí tam buď boháči, nebo lidé s nízkými příjmy. A tyto rozdíly zrcadlí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz