Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Mitsubishi i-MiEV Sport Air | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Elektrický minisporťák: Mitsubishi i-MiEV Sport Air

  • 10
Mitsubishi na autosalonu v Ženevě rozvíjí svou myšlenku malého elektromobilu i-MiEV. Na technickém základu budoucího sériového vozu vznikla studie malého autíčka se sportovními ambicemi. Mitsubishi také ve Švýcarsku oznámilo spolupráci s Peugeotem.

Malý elektromobil i-MiEV Sport Air je sice městským vozítkem, spíše než na praktickou stránku věci se však soustředí na sportovní a hravou stránku řidičské praxe. Od původního modelu i-MiEV, který se chystá koncem příštího roku do výroby, se tak odlišuje nejen vzhledem, ale i technickými parametry.

Sportovní MiEV získalo karoserii kapkovitého tvaru s rozměry 3650 x 1600 x 1520 mm. To je na délku o rovných 20 cm více, než má původní vůz, výška je o 8 cm menší a šířka se naopak o 8 cm zvětšila. I přes celkově větší rozměry klesla hmotnost vozu o rovných 100 kilogramů na hodnotu 980. Ta je způsobena rozsáhlým použitím plastů a hliníku v konstrukci vozidla.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Koncept i-MiEV Sport Air také dostal výkonnější pohonnou jednotku – teď dává výkon 60 kW a točivý moment 230 Nm. Tyto hodnoty by měly zajistit malému vozítku dostatečnou dynamiku a díky nízkému těžišti i hodně agilní jízdní vlastnosti. Pro správný požitek z jízdy dostal vůz také rozměrný odnímatelný prosklený díl střechy.

Všechny koncepty i-MiEV stojí na podvozku s relativně velkým rozvorem 2 550 mm a motor s bateriemi a měničem napětí je uložen těsně před zadní poháněnou nápravou. Díky tomu se podařilo u i-MiEV Sport Air dosáhnout ideálního rozložení hmotnosti v poměru 50:50. Výrobce u studie neudává případný dojezd na jedno nabití ani dobu nabíjení.

Ačkoli je interiér studie klasifikován jako čtyřmístný, zadní sedadla budou opravdu jen nouzová. Nebude na nich dost místa ani pro kolena, natož pro hlavu dospělého cestujícího. Prudce se svažující střecha je zde zásadním limitujícím faktorem. Co se ovládání týče, interiér hýří dotykovými obrazovkami.

Mitsubishi i-MiEV Sport Air

Automobilka také ohlásila, že navázala spolupráci s koncernem PSA Peugeot Citroen, která rozvine partnerství obou společností. Mitsubishi a PSA už společně vyrábí modely Mitsubishi Outlander, Citroën C-Crosser a Peugeot 4007.

Mitsubishi bude podle nové dohody pro koncern PSA vyrábět variantu i-MiEV, která se bude na evropském trhu prodávat pod značkou Peugeot. Japonská automobilka však bude v Evropě vůz prodávat i pod svou značkou. Koncern PSA na oplátku Mitsubishi pomůže dokončit vývoj vozu. Sériová výroba by měla začít koncem roku 2010 nebo na začátku roku 2011.


Elektromobil