Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Číňané okopírovali elektrický renault jen pár dnů po premiéře

aktualizováno 
Renault představil na nedávném autosalonu v Ženevě produkční elektromobil Zoe. Ještě ho ani nezačali prodávat a čínský výrobce už si nechal patentovat jeho téměř dokonalou kopii. Čínský GreenWheel mimochodem také vyrábí jen elektroautomobily.

Renault Zoe | foto: Renault

Renault představil koncept Zoe v téměř sériové podobě (více čtěte zde) loni na autosalonu v Paříži. Letos v březnu pak na autosalonu v Ženevě francouzská automobilka ukázala finální sériovou podobu auta. Malý čtyřmetrový hatchback má docela atraktivní tvary a čistě elektrický pohon.

Renault Zoe

Renault Zoe

Motor s výkonem 65 kW rozpohybuje auto až na 135 kilometrů za hodinu. Maximální dojezd je podle automobilky až 210 kilometrů, minimálně by baterie měly stačit na 100 kilometrů. Doma ze zásuvky se Zoe nabije za půl dne, z rychlonabíjecích stojanů za půl hodiny až hodinu. K dispozici mají být i místa s rychlovýměnou baterií.

Asi nejzajímavější na novém renaultu je cenovka. Ve Francii bude auto stát 15 700 eur, což je v přepočtu na elektromobil snesitelných 390 000 korun. Ale v této sumě je už započítána ekologická dotace ve výši 5 000 eur, tedy asi 125 000 korun.

GreenWheel kopie Renaultu Zoe

GreenWheel kopie Renaultu Zoe

Pohledný Renault Zoe se zalíbil i v Číně. A to natolik, že si auto "obkreslila" automobilka GreenWheel z průmyslové megapole Šen-čenu poblíž Hongkongu. A urychleně svůj automobil nechala patentovat u příslušných čínských úřadů.

Z obrázků předložených patentovému úřadu je patrný smysl konstruktérů z automobilky GreenWheel pro i ten nejmenší detail. Renault se jim podařilo okopírovat opravdu perfektně. Rozdíl je vlastně jen ve znaku automobilky a umístění přední podložky pro registrační značku.

Pikantní je, že šen-čenská automobilka se zabývá jen výrobou elektromobilů. A není to úplně malá firma. Produkční kapacitu má 20 000 elektromobilů ročně, firma vlastní řadu patentů včetně několika desítek designových. Jestli jsou ale všechny podobného kalibru jako okopírovaný renault, o tom se již nezmiňuje.

Fotogalerie

V každém případě má firma pobočku i v USA a v areálu továrny je velké výzkumné centrum a také testovací dráha.

GreenWheel má ve výrobním programu několik nepříliš pohledných osobních aut s čistě elektrickým pohonem. Ne všechny modely sám vyrábí, především u osobních a nákladních aut to jsou převážně předělaná auta jiných výrobců na elektrický pohon.

Asi nejzajímavější je model ZEVi, což je průměrná kopie malého smartu, a otevřené vozítko Jimma, které vzdáleně připomíná miniaturní otevřenou verzi hummeru. GreenWheel předělává a vyrábí i dodávky, elektrické čtyřkolky a další speciální vozítka s elektrickým pohonem.

Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...
Kia cee´d AKČNÍ CENA NA...

r.v. 2014, naj. 54 000 km, diesel
264 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.