Renault Zoe

Renault Zoe | foto: Renault

Číňané okopírovali elektrický renault jen pár dnů po premiéře

  • 50
Renault představil na nedávném autosalonu v Ženevě produkční elektromobil Zoe. Ještě ho ani nezačali prodávat a čínský výrobce už si nechal patentovat jeho téměř dokonalou kopii. Čínský GreenWheel mimochodem také vyrábí jen elektroautomobily.

Renault představil koncept Zoe v téměř sériové podobě (více čtěte zde) loni na autosalonu v Paříži. Letos v březnu pak na autosalonu v Ženevě francouzská automobilka ukázala finální sériovou podobu auta. Malý čtyřmetrový hatchback má docela atraktivní tvary a čistě elektrický pohon.

Renault Zoe

Motor s výkonem 65 kW rozpohybuje auto až na 135 kilometrů za hodinu. Maximální dojezd je podle automobilky až 210 kilometrů, minimálně by baterie měly stačit na 100 kilometrů. Doma ze zásuvky se Zoe nabije za půl dne, z rychlonabíjecích stojanů za půl hodiny až hodinu. K dispozici mají být i místa s rychlovýměnou baterií.

Asi nejzajímavější na novém renaultu je cenovka. Ve Francii bude auto stát 15 700 eur, což je v přepočtu na elektromobil snesitelných 390 000 korun. Ale v této sumě je už započítána ekologická dotace ve výši 5 000 eur, tedy asi 125 000 korun.

GreenWheel kopie Renaultu Zoe

Pohledný Renault Zoe se zalíbil i v Číně. A to natolik, že si auto "obkreslila" automobilka GreenWheel z průmyslové megapole Šen-čenu poblíž Hongkongu. A urychleně svůj automobil nechala patentovat u příslušných čínských úřadů.

Z obrázků předložených patentovému úřadu je patrný smysl konstruktérů z automobilky GreenWheel pro i ten nejmenší detail. Renault se jim podařilo okopírovat opravdu perfektně. Rozdíl je vlastně jen ve znaku automobilky a umístění přední podložky pro registrační značku.

Pikantní je, že šen-čenská automobilka se zabývá jen výrobou elektromobilů. A není to úplně malá firma. Produkční kapacitu má 20 000 elektromobilů ročně, firma vlastní řadu patentů včetně několika desítek designových. Jestli jsou ale všechny podobného kalibru jako okopírovaný renault, o tom se již nezmiňuje.

V každém případě má firma pobočku i v USA a v areálu továrny je velké výzkumné centrum a také testovací dráha.

GreenWheel má ve výrobním programu několik nepříliš pohledných osobních aut s čistě elektrickým pohonem. Ne všechny modely sám vyrábí, především u osobních a nákladních aut to jsou převážně předělaná auta jiných výrobců na elektrický pohon.

Asi nejzajímavější je model ZEVi, což je průměrná kopie malého smartu, a otevřené vozítko Jimma, které vzdáleně připomíná miniaturní otevřenou verzi hummeru. GreenWheel předělává a vyrábí i dodávky, elektrické čtyřkolky a další speciální vozítka s elektrickým pohonem.


Elektromobil