Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický skřítek Peugeot BB1 má místo volantu řidítka

  10:00aktualizováno  10:00
Na dva a půl metr poskládali konstruktéři francouzské automobilky rovnou čtyři lidi. Elektromobil zrychlí z nuly na třicítku za necelé tři sekundy a nejraději parkuje kolmo k chodníku.

Peugeot BB1 | foto: Peugeot

Frankfurtský autosalon je přehlídkou úspory paliva a snižování emisí. Automobilky se předhánějí, která nabídne ekologičtější vozidlo. Peugeot přizval ke spolupráci kolegy z motorkářského oddělení a pneumatikářskou firmu Michelin.

Jak znovu vymyslet auto

Peugeotí řešení pro přeplněná města našlo inspiraci u motorek. Zadní pasažéři sedí nalepení na sedadle těch vpředu a jsou více vzpřímení, než je obvyklé. Řidiči chybí i klasický volant a dokonce i pedály. Vše se ovládá speciálními řidítky. Chybí třeba i zpětná zrcátka, nahradily je kamery.

Dveře se otevírají "proti větru", což usnadňuje nastupování. Čtyřkolový autoskútr odveze v kufru 160 litrů věcí, pouze řidič s sebou pobere až 855 litrů nákladu.

Peugeot BB1

Peugeot BB1 váží pouhých 600 kilogramů, konstruktéři si nechali u Peugeot Motocycles postavit lehký trubkový rám, který pokryli karoserií z uhlíkových vláken.

Rozpohybovávání dostaly na starosti hned dva elektromotory. Jeden velký by zabíral příliš místa, proto se konstruktéři rozhodli pro řešení vývojářů Michelinu, kteří schovali elektromotory přímo do zadních kol, která rovnou pohánějí. Dohromady dávají 20 koní výkonu a každý má 320 kroutících newtonmetrů točivého momentu.

Z nuly na třicítku se rozjede za 2,8 sekundy, další čtyři pak trvá akcelerace na šedesátku. Elektromotory živí lithium-ionové baterie, které vystačí na 120 kilometrů jízdy.

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.