Peugeot BB1

Peugeot BB1 | foto: Peugeot

Elektrický skřítek Peugeot BB1 má místo volantu řidítka

  • 56
Na dva a půl metr poskládali konstruktéři francouzské automobilky rovnou čtyři lidi. Elektromobil zrychlí z nuly na třicítku za necelé tři sekundy a nejraději parkuje kolmo k chodníku.

Frankfurtský autosalon je přehlídkou úspory paliva a snižování emisí. Automobilky se předhánějí, která nabídne ekologičtější vozidlo. Peugeot přizval ke spolupráci kolegy z motorkářského oddělení a pneumatikářskou firmu Michelin.

Jak znovu vymyslet auto

Peugeotí řešení pro přeplněná města našlo inspiraci u motorek. Zadní pasažéři sedí nalepení na sedadle těch vpředu a jsou více vzpřímení, než je obvyklé. Řidiči chybí i klasický volant a dokonce i pedály. Vše se ovládá speciálními řidítky. Chybí třeba i zpětná zrcátka, nahradily je kamery.

Dveře se otevírají "proti větru", což usnadňuje nastupování. Čtyřkolový autoskútr odveze v kufru 160 litrů věcí, pouze řidič s sebou pobere až 855 litrů nákladu.

Peugeot BB1

Peugeot BB1 váží pouhých 600 kilogramů, konstruktéři si nechali u Peugeot Motocycles postavit lehký trubkový rám, který pokryli karoserií z uhlíkových vláken.

Rozpohybovávání dostaly na starosti hned dva elektromotory. Jeden velký by zabíral příliš místa, proto se konstruktéři rozhodli pro řešení vývojářů Michelinu, kteří schovali elektromotory přímo do zadních kol, která rovnou pohánějí. Dohromady dávají 20 koní výkonu a každý má 320 kroutících newtonmetrů točivého momentu.

Z nuly na třicítku se rozjede za 2,8 sekundy, další čtyři pak trvá akcelerace na šedesátku. Elektromotory živí lithium-ionové baterie, které vystačí na 120 kilometrů jízdy.


Elektromobil