Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrický sporťák Lightning GT: baterie už nejsou problém

aktualizováno 
Elektromobily jsou sice ekologické a mají slušný výkon, ale také řadu nevýhod. Britský supersportovní elektromobil Lightning GT však prakticky všechny zápory eliminuje.

Lightning GT | foto: Lightning Car Company

Lightning GT je elegantní kupé vytříbených tvarů jasně britského střihu. Daleko zajímavější než jeho vzhled je ale použitá technika. Lightning, který by se měl k prvním zákazníkům dostat ještě letos, je totiž elektromobil s tou nejmodernější technikou pohonu.

Díky tomu odstraňuje zásadní nevýhody elektromobilů a je jedním z prvních vozů této třídy, který se svou praktickou použitelností bez problémů vyrovná současným autům se spalovacím motorem.

Hlavními nevýhodami elektromobilů bývají krátký dojezd, dlouhá doba nabíjení a omezená životnost baterií. Jenže právě tyto nedostatky jsou pro Lightning GT tabu.

Jeho baterie totiž používají technologii NanoSafe od americké společnosti Altairnano. Místo klasických uhlíkových komponent používají tyto baterie titanovou nanostrukturu. Díky tomu jsou baterie teplotně stabilní a nemusí používat žádné toxické materiály.

Lightning GT

Baterie NanoSafe poskytují více než dvojnásobnou energetickou hustotu než současné Li-Ion baterie. Díky tomu může Lightning využít výkon přes 700 koní a jeho dojezd činí 400 kilometrů. Akcelrace z nuly na 96 km/h mu trvá 4 sekundy.

Technoloie NanoSafe má ale ještě dvě další důležitější výhody. Při připojení na výkonný třífázový zdroj se totiž mohou baterie v automobilu dobít na plnou kapacitu už za 10 minut. Automobil lze ale dobíjet i z klasické jednofázové domácí sítě, pak ovšem počítejte s nabíjením přes noc.

Díky nové technologii mají baterie také podstatně větší životnost než ty současné. Výrobce slibuje životnost minimálně 12 let nebo 15 000 nabíjecích cyklů. Teprve potom klesne kapacita baterií pod 85 % původní hodnoty.

Lightning GT

Pohon GT zajišťují elektromotory instalované přímo v náboji kola, které současně slouží i k regenerativnímu brzdění. Díky eliminaci množství mechanických částí bude Lightning GT klást minimální nároky na údržbu a měl by se pyšnit ukázkovou spolehlivostí.

Přesnější technické specifikace automobilu prozatím nejsou k dispozici, ale první zájemci si již mohou svůj kus zamluvit. Výrobce požaduje zálohu 15 000 liber, tedy necelého půl milionu korun. Na výběr jsou dvě verze – GT a Sports. První zákazníci by měli své vozy dostat v druhé polovině roku. O celkové ceně vozu výrobce mlčí, ale je jasné, že rozhodně nebude nízká. Odhadujeme ji na zhruba desetinásobek zálohy.



Témata: Elektromobil


Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.