Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektřina je bezpečná, potvrdil to elektronissan i hybridní náklaďák

aktualizováno 
Organizace Euro NCAP zveřejnila výsledky nárazových testů šesti nových aut. Závěry jsou tentokrát velmi optimistické, všechny testované vozy získaly plný počet pěti hvězd.

Crashtesty Euro NCAP květen 2011 | foto: Euro NCAP

Květnová série nárazových testů Euro NCAP nedává příliš prostoru pro kritiku. Všech šest nových testovaných aut – Citroën DS4, Ford Focus, Lexus CT200h, Nissan Leaf, Peugeot 508 a Volvo V60 – dostalo pět hvězdiček.

Crashtesty Euro NCAP květen 2011

Citroën DS4
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 90 %
ochrana dětí: 80 %
ochrana chodců: 43 %
bezpečnostní prvky: 97 %

Ford Focus
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 92 %
ochrana dětí: 82 %
ochrana chodců: 72 %
bezpečnostní prvky: 71 %

Lexus CT200h
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 94 %
ochrana dětí: 84 %
ochrana chodců: 55 %
bezpečnostní prvky: 86 %

Nissan LEAF
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 89 %
ochrana dětí: 83 %
ochrana chodců: 65 %
bezpečnostní prvky: 84 %

Peugeot 508
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 90 %
ochrana dětí: 87 %
ochrana chodců: 41 %
bezpečnostní prvky: 97 %

Volvo V60
celkový výsledek: 5 hvězd
ochrana dospělých: 94 %
ochrana dětí: 82 %
ochrana chodců: 64 %
bezpečnostní prvky: 100 %

Organizace Euro NCAP vyzdvihuje především výkon elektromobilu Nissan Leaf. Je totiž prvním autem s plně elektrickým pohonem, které plný počet hvězd získalo.

Kromě kvalitní bezpečnostní konstrukce připisuje Euro NCAP zásluhy na tomto výsledku uložení baterií. Podle organizace jsou bezpečně uloženy pod zadními sedadly tak, že nehrozí žádné nebezpečí, že by po nárazu mohly ohrozit posádku. Leaf si také vede velmi dobře v ochraně chodců, z testovaných vozů skončil na druhém místě.

Vynikající je také výkon nové generace Fordu Focus. Ten si vedl nejlépe v kapitole ochrany chodců. Naopak na první pohled je slabší u asistenčních bezpečnostních prvků, kde získal pouze 71 % bodů. Chybí mu totiž omezovač rychlosti nebo připomínač nezapnutí pásů vzadu. Euro NCAP ale oceňuje další bezpečnostní výbavu modelu. V té totiž u řady modelů nechybí systém City Active Stop a Lane Keeping Aid – tedy systémy pro bezpečné zabrzdění v koloně a udržování vozu v jízdním pruhu.

Dynamické kombi Volvo V60 se může naopak pochlubit plným počtem bodů v oblasti elektronických asistentů. Vůbec špatně si ale nevede ani v ostatních oblastech. Druhý testovaný vůz střední třídy, Peugeot 508, za ním v ochraně posádky zaostal o čtyři procenta. Volvo má také navrch v případě ochrany chodců, peugeot mu ale úder vrací v podobě lepší ochrany dětí. Francouzský vůz si také připisuje velmi dobré výkony při nárazu zezadu. Volvo zase boduje systémem City Safety.

Napříště ale budou mít jak peugeot tak Citroën DS4 problém získat plných pět hvězd. To kvůli skóre v oblasti ochrany chodců. A patří k nim i Lexus CT200h.

Od roku 2012 totiž bude zvýšen limit na zisk pěti hvězd v oblasti ochrany chodců ze 40 na 60 %. Obě francouzská auta a lexus si ale naopak porotu získaly možností snadno zkontrolovat stav aktivace airbagu u sedadla spolujezdce, kam se potom dá umístit dětská sedačka proti směru jízdy.

Mimochodem, crashtesty neprocházejí pouze osobní auta. Společnost Volvo Trucks před nedávnem provedla speciální nárazový test hybridního nákladního vozu Volvo FE Hybrid. V něm šlo především o to, aby zjistila, jak bezpečná je jeho sada baterií s příslušenstvím. Ústrojí s hmotností 578 kilogramů přežilo nárazový test, kdy do něj v rychlosti 46 km/h narazil vozík o hmotnosti 1 600 kilogramů, prakticky bez úhony. Především baterie zůstaly zcela neporušeny.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Škoda Octavia 1.4 TSI 2011 ·...
Škoda Octavia 1.4 TSI 2011 ·...

r.v. 2011, naj. 123 424 km, benzín
185 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.