Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektrizující vzpomínky na léto: Fiat 500 Castagna

  15:35aktualizováno  15:35
Létu jsme dali včera sbohem. Vzpomínky na pláž, třicetistupňová vedra, bikiny a mořské radovánky ale nevymažeme, mohou mít třeba podobu... auta. Karosárna Castagna nám připomíná, že je nejvyšší čas shánět do Fiatu 500 spolujezdkyni na příští plážovou sezonu.

Fiat 500 Castagna Tender Two EV | foto: Castagna

Milánská karosárna Castagna dělá svému označení čest. Dílen, kam byste dovezli auto a tam vám z něj udělali unikát, už mnoho není. Specialitou Castagne jsou přestavby ikonických Mini. Neméně výrazný Fiat 500 tak nemohl pozornosti jejích designérů uniknout.

Fiat 500 s předlouhým jménem Castagna Tender Two EV není jen "sváděcím speciálem pro plážové hejsky", střechyprostá pětistovka je totiž elektromobil, na kterém prý najdeme 114 patentů. Při cestách mezi šestnáctimetrovou jachtou, golfovým klubem a vilou s osmi koupelnami už není třeba spalovat benzin nebo naftu. Spalovací motor totiž nahradil elekromotor od švýcarské společnosti MES-DEA.

Aby nabrala elektropětistovka "plnou", musí najít zásuvku. To pak ujede až 140 kilometrů a uhánět umí až stotřicítkou (elektronicky omezenou). Čtyřhodinové nabíjení z domácí zásuvky "natankuje" akumulátory z 80 procent.

Z obyčejného Fiatu 500 toho nezbylo moc ani zvnějšku. Odporoučela se střecha a nahradily ji zpevňující ochranné oblouky, mezi které lze natáhnout látku chránící před slunečními paprsky, které v Česku teď nějaký čas asi neuvidíme.

Interiér se vyžívá v ušlechtilých materiálech: teakovém dřevu a kůži se speciální povrchovou úpravou odolávající poškrábání od písku, vodě a soli.

Autor:




Nejčtenější

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.