Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Elektroauto zdarma, ale se závazkem na odběr elektřiny

aktualizováno 
Co bude auta pohánět za 10 let a jaké budou náklady na palivo, stále není jasné. Třeba se prosadí model Shai Agassiho, který chce vstoupit na německý trh s auty zdarma při podepsání čtyřletého závazku na odběr elektřiny.

Elektromobil Renault Mégane projektu Better Place | foto: Better Place

Palivo by podle něj nakonec stálo stejně, jako by řidič zaplatil 1,50 eura za litr benzinu. To je okolo 35 korun.

Agassimu se nelíbí těžká hybridní auta se dvěma motory na palubě, které už vyrábějí nebo plánují v nejedné automobilce. Věří, že nejlepší cesta vede přes elektromobily.

K tomu je však zapotřebí vytvořit zázemí pro dobíjení baterií. V Izraeli a v Dánsku se podnikatel dohodl s místními vládami a energetickými společnostmi, které mu s infrastrukturou pomohou. A Izrael vyhlásil, že v roce 2020 nebude jezdit v této zemi na ropné palivo jediné auto.

Agassiho projekt s názvem Better Place počítá s tím, že by se na stávajících čerpacích stanicích objevily malé stavby velikosti automyček. Do nich by měla vjíždět auta s téměř vybitými bateriemi. Jakmile auto dosáhne správné pozice, speciální zařízení vyjme baterie a nahradí je nabitými. Celý proces by neměl trvat déle než tankování plné nádrže benzinem nebo naftou. Řidič ani nevstane ze sedadla.

Auto na baterie má ujet okolo 160 kilometrů, dobíjecí stanice se na dálnici rozmístí ve vzdálenostech maximálně 50 kilometrů. Ve městech je zapotřebí menší množství dobíječek, protože řada lidí využije domácí zásuvku. Místa k nabití se přesto objeví třeba v garážích nákupních center, kanceláří nebo u restaurací.

Agassiho organizace spolupracuje s automobilkou Renault. Její elektrické mégany a laguny nabízí zákazníkům.

Podle Agassiho by v Německu stačilo k pohánění celého současného automobilového parku šest procent tamní spotřeby energie.

"Kdybychom přidali v příštích deseti letech každoročně do energetického mixu půl procenta nové elektřiny získané z větru, mohla by všechna elektroauta v Německu jezdit na ekologický proud a tím zcela bez emisí," uvedl Shai Agassi pro magazín Auto Motor und Sport.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.