Diskuze
ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem
Děkujeme za pochopení.
J78e27r19e70m61y 92N86o46w24a17k
to by me zajimalo jak se to bude resit treba mimo rodinne domy.. napr. sidliste s panelaky.. nebo takove OC.. ted tu sou 4 mista na dobijeni.. a kdyz by bylo treba kazde desate auto v OC na elektrinu, tak se tezko budou stacit dobijet.. navic nekdo ji musi vyrobit.. na to asi vetrne a solarni elektarny v cesku stacit nebudou, takze ono to tak "zelene"zase nebude jak nam vsichni tvrdi
K70a65r98e57l 92P23e84š76e92k
Elektroauto musi byt super hracka a majitele jiste baví s nim jezdit. Ale je jeste potreba mit doma jedno benzinove do rezervy kdyz je potreba vyrazit dal nez po okoli ci do prace kde clovek muze dobíjet... A vzhledem k tomu ze nebydlim v domku ale v centru Prahy tak mam smůlu. Házet snuru na elektriku z okna neni realne...
S26t38a43n14i38s88l62a33v 98K90r27e40j74c80a74r
Ještě je řešení gasauto, u tohoto media je elektrická energie pouze v použití čerpání, kdy se používá šlektročerpadlo nikoli ekologické ruční pákové. Samotíž u plynových rozvodů je vzácný a nereálný úkaz.
P28e80t61r 15H15a54r61i37p72r13a10s86a50d 32H83a82j32i31č
Tak, tak, budoucnost automobilek je drahá temná a nejistá. Svoje o tom ví Herbert Dies i další na slovo vzatý expert Bob Lutz, kterému se podařilo dostat do úpadku už 3 automobilky.
J23a56r83o45s22l80a81v 97N68o86v55á95k
Hodně hloupý PR text automobilek a stejně hloupý jako výroky francouztské akademie věd, že není možné aby létalo letadlo těžší než vzduch nebo názor IBM že počítač nemá naději na domácí komerční využití nebo názor v 90 letech, že mobily jsou moc drahé a zbytečné pro normálního spotřebitele.
Elektomobilitu a solární energetiku nejde posuzovat současnými parametry - to dělá vážně jen blb - každým rokem se snižuje energetická náročnost výroby solární energie, klasají ceny nových typů akumulátorů a mění se i principy dobíjení (na elektropumpách se už nedobníjí ale mění se např rovnou baterie) a do budoucna je řešením napájení přímo z vozovky. A energie se samozřejmě nebude dělat z uhlí takže diskuze o emisích jsou mimo mísu - jen na ČR dopadne za den víc solární energie, než je naše spotřeba za celý rok. Ale slepí nevidí hluší neslyší.
Ještě, že vizionáři jako Wrightové, Jobs a další se hlupáky líne myslet nenenechali zastavit a udělali to, čemu věřili.
M84i33c38h21a61l 79H71a48u63f
V pořádku, s tím se dá souhlasit. Ale pokud chcete lidem v podstatě "na sílu" nařídit, aby si kupovali elektrická auta, musíte jim připravit podmínky.
Nesmí to stát ranec. Musí to být minimálně srovnatelné se stávající technologií, co se týká pohodlného užití, dojezdu, nákladů.
Vy mluvíte o tom, co někdy bude a to ještě možná. Co když se nepovede baterie s dostatečnou kapacitou, ekologické a z běžně dostupných materiálů vymyslet včas ? Co když se to nepovede vůbec ? To samé solární panely s vysokou účinností.
A při tom je to klíčová otázka, mít levné, spolehlivé a lehce vyrobitelné vysokokapacitní baterie a výkonné solární panely. Pak bude možno skladovat levně a pohodlně energii ze slunce a od toho se může odvíjet to další.
Ale abyste tu vizi "prodal" lidem, musí to už být, ne že budete slibovat, že to někdy bude.
Z70d11e37n12ě22k 10P24a17v94l18i61š
V začátku automobilismu dominovaly elektromobily, ale pak se ukázalo, že jde o slepou uličku. Opět po více než 100 letech s tím přišla EU a může to být stejný malér jako s fotovoltaikou. Stát nemá strkat nos do věcí, kterým nerozumí.
M33a90r82t68i80n 33K16a84r74á81s75e35k
Prisla s tim EU? EU v tom naopak nejvic zaostava...
J58a74r92o82s73l21a52v 78D85r68o71z48d
Kolem mě už to lidi docela kupují (zatím v mém okolí dva elektrické Ioniqy, jeden model S, jeden Nissan Leaf), takže mám už uživatelské zkušenosti z první ruky:
1) Žádný olej, žádné pravidelné kontroly. Pravidelná kontrola je dobrovolná a mění tam jen stěrače a pylový filtr.
2) Motor nemusíte zahřívat, nasednete a jedete (v případě Modelu S spíš letíte) klidně hned na plný plyn.
3) Neustále rekuperujete, takže skoro nepoužíváte brzdy, brzdové destičky vydrží neskutečně dlouho.
4) Nabíjení většinou přes noc za pár šupů, Tesla dokonce zadarmo na Superchargeru, náklady na provoz neuvěřitelně nízké.
5) Tesla Model S je prostě ultimátní. Z nuly na sto to má v té konkrétní verzi za cca 3.5 s, autopilot funguje jak víno, můžete cestou browsovat net, neskutečné množství hračiček jako summon, různé easter eggy, nádherná skleněná střecha... Fakt se někdo vyřádil, to auto je jeden velký zážitek.
P11e67t44r 61B41á54č52a
To jezdite ve Fabii, ze jste z toho tak vyvalenej?
M80i55r65o62s88l28a93v 74K33u10c94e15r51a
Tady je článek, který říká, že kdyby všechna auta v ČR byla na elektřinu, bude potřeba 15,96 TWh energie navíc, tj. bude potřeba nový Temelín:
https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808
Výpočet mi celkem dává smysl. Loni se vyvezlo z ČR cca 13 TW energie, což je energie, které je "nadbytek":
Takže pokud má být ČR zcela elektromobilní (popravdě si ale nemyslím, že se to stane za dalších 30-40 let) a vzhledem k faktu, že postupně je potřeba odstavovat elektrarny na fosilní paliva, jejichž podíl činí neuvěřitelných 57,40% (rok 2017):
http://www.ote-cr.cz/statistika/narodni-energeticky-mix/narodni-energeticky-mix
Bude to celkem ještě velká legrace. Každopádně je evidentní, že dostavba Temelína, která se bude řešit dalších 10-15 let, v této elektromobilní budoucnosti prostě stačit nebude. Ano, plus minus by stačila, kdyby se nemusely odstavovat zdroje na fosilní paliva... A pak tu máme starší EDU, jejíž reálná životnost je do 2037...
Z51d58e85n40ě17k 18M56o37r53á29v26e12k
Vy chcete zachovat export elektřiny a kvůli tomu postavit další Temelín? Nebude lepší export omezit a nechat si elektřinu pro elektromobily? Kromě toho je v nočních hodinách útlum výrobu o 20% a podobně je to i o víkendech. To se zrovna pro noční nabíjení hodí.
J42a73r66o69s49l83a48v 29D50r96o92z21d
Všichni jste tu děsně chytří, ale kdo jako já zažil několik let bydlet v bytě, který má okna nad frekventovanou ulicí, tak by za elektromobilitu byl šťastný jak blecha.
M13i64r79o46s29l77a89v 62K29u61c58e19r57a
No vidíte... a pak jste se odstěhoval a najednou už to není potřeba
J31a34r45d95a 52F11i45c45e86k
Dotace, dotace, dotace... A auto na elektřinu neprodukuje spaliny...
Tak ještě tu o díky nižšímu maximálnímu příkonu úspornějších rychlovarných konvicích, pak tu o Karkulce a půjdu spát. Že já blbec dával při fyzice pozor.
I84v30o 17Ž62i60ž20k66a
Nikdo nemůže popírat, že elektroauto produkuje 4-5x více CO2, což sice může mít vliv na globální klima, ale nesmrdí to pod oknem, na ulici, ve velkoměstech... A o to tady jde především - přemístit smrad z exponovaných míst někam jinam, kde nebude tolika lidem vadit a poškozovat zdraví.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje
Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...
Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy
Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
RECEPČNÍ
Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat:
30 550 - 30 550 Kč