Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

ANALÝZA: Elektromobilita poleze do peněz všem, výrobcům, státu i lidem

Elektrifikace aut nás nemine. Vozidla na baterie tu jsou s námi dlouho jako ta se spalovacím motorem, ale prosadit se dosud nedokázala. Teď si je Evropa nepřímo nařídila radikálním zpřísněním emisních limitů. Ale bez masivních dotací to nepůjde: evropský erár bude muset přispět na nabíječky, akumulátory i auta.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

to by me zajimalo jak se to bude resit treba mimo rodinne domy.. napr. sidliste s panelaky.. nebo takove OC.. ted tu sou 4 mista na dobijeni.. a kdyz by bylo treba kazde desate auto v OC na elektrinu, tak se tezko budou stacit dobijet.. navic nekdo ji musi vyrobit.. na to asi vetrne a solarni elektarny v cesku stacit nebudou, takze ono to tak "zelene"zase nebude jak nam vsichni tvrdi

1 0
možnosti

K70a65r98e57l 92P23e84š76e92k

19. 10. 2018 13:59

Elektroauto musi byt super hracka a majitele jiste baví s nim jezdit. Ale je jeste potreba mit doma jedno benzinove do rezervy kdyz je potreba vyrazit dal nez po okoli ci do prace kde clovek muze dobíjet... A vzhledem k tomu ze nebydlim v domku ale v centru Prahy tak mam smůlu. Házet snuru na elektriku z okna neni realne...

0 0
možnosti

Ještě je řešení gasauto, u tohoto media je elektrická energie pouze v použití čerpání, kdy se používá šlektročerpadlo nikoli ekologické ruční pákové. Samotíž u plynových rozvodů je vzácný a nereálný úkaz.

0 0
možnosti

Tak, tak, budoucnost automobilek je drahá temná a nejistá. Svoje o tom ví Herbert Dies i další na slovo vzatý expert Bob Lutz, kterému se podařilo dostat do úpadku už 3 automobilky. ;-D

0 0
možnosti

Hodně hloupý PR text automobilek a stejně hloupý jako výroky francouztské akademie věd, že není možné aby létalo letadlo těžší než vzduch nebo názor IBM že počítač nemá naději na domácí komerční využití nebo názor v 90 letech, že mobily jsou moc drahé a zbytečné pro normálního spotřebitele.

Elektomobilitu a solární energetiku nejde posuzovat současnými parametry - to dělá vážně jen blb - každým rokem se snižuje energetická náročnost výroby solární energie, klasají ceny nových typů akumulátorů a mění se i principy dobíjení (na elektropumpách se už nedobníjí ale mění se např rovnou baterie) a do budoucna je řešením napájení přímo z vozovky. A energie se samozřejmě nebude dělat z uhlí takže diskuze o emisích jsou mimo mísu - jen na ČR dopadne za den víc solární energie, než je naše spotřeba za celý rok. Ale slepí nevidí hluší neslyší.

Ještě, že vizionáři jako Wrightové, Jobs a další se hlupáky líne myslet nenenechali zastavit a udělali to, čemu věřili.

3 4
možnosti

M84i33c38h21a61l 79H71a48u63f

18. 10. 2018 12:08

V pořádku, s tím se dá souhlasit. Ale pokud chcete lidem v podstatě "na sílu" nařídit, aby si kupovali elektrická auta, musíte jim připravit podmínky.

Nesmí to stát ranec. Musí to být minimálně srovnatelné se stávající technologií, co se týká pohodlného užití, dojezdu, nákladů.

Vy mluvíte o tom, co někdy bude a to ještě možná. Co když se nepovede baterie s dostatečnou kapacitou, ekologické a z běžně dostupných materiálů vymyslet včas ? Co když se to nepovede vůbec ? To samé solární panely s vysokou účinností.

A při tom je to klíčová otázka, mít levné, spolehlivé a lehce vyrobitelné vysokokapacitní baterie a výkonné solární panely. Pak bude možno skladovat levně a pohodlně energii ze slunce a od toho se může odvíjet to další.

Ale abyste tu vizi "prodal" lidem, musí to už být, ne že budete slibovat, že to někdy bude.

8 0
možnosti

V začátku automobilismu dominovaly elektromobily, ale pak se ukázalo, že jde o slepou uličku. Opět po více než 100 letech s tím přišla EU a může to být stejný malér jako s fotovoltaikou. Stát nemá strkat nos do věcí, kterým nerozumí.

5 2
možnosti

Prisla s tim EU? EU v tom naopak nejvic zaostava...

1 2
možnosti

P14e11t26r 93B72á31č52a

17. 10. 2018 17:02

Elektrifikace aut nás nemine.

To vis ze jo.

0 0
možnosti

Kolem mě už to lidi docela kupují (zatím v mém okolí dva elektrické Ioniqy, jeden model S, jeden Nissan Leaf), takže mám už uživatelské zkušenosti z první ruky:

1) Žádný olej, žádné pravidelné kontroly. Pravidelná kontrola je dobrovolná a mění tam jen stěrače a pylový filtr.

2) Motor nemusíte zahřívat, nasednete a jedete (v případě Modelu S spíš letíte) klidně hned na plný plyn.

3) Neustále rekuperujete, takže skoro nepoužíváte brzdy, brzdové destičky vydrží neskutečně dlouho.

4) Nabíjení většinou přes noc za pár šupů, Tesla dokonce zadarmo na Superchargeru, náklady na provoz neuvěřitelně nízké.

5) Tesla Model S je prostě ultimátní. Z nuly na sto to má v té konkrétní verzi za cca 3.5 s, autopilot funguje jak víno, můžete cestou browsovat net, neskutečné množství hračiček jako summon, různé easter eggy, nádherná skleněná střecha... Fakt se někdo vyřádil, to auto je jeden velký zážitek.

2 9
možnosti

P11e67t44r 61B41á54č52a

17. 10. 2018 17:03

To jezdite ve Fabii, ze jste z toho tak vyvalenej?

7 1
možnosti

Tady je článek, který říká, že kdyby všechna auta v ČR byla na elektřinu, bude potřeba 15,96 TWh energie navíc, tj. bude potřeba nový Temelín:

https://www.svetmobilne.cz/elektromobily-kolik-potrebuji-temelinu/4808

Výpočet mi celkem dává smysl. Loni se vyvezlo z ČR cca 13 TW energie, což je energie, které je "nadbytek":

https://www.denik.cz/ekonomika/v-lonskem-roce-vyrazne-vzrostl-vyvoz-elektriny-z-ceska-ochranarum-se-to-nelibi-20180220.html

Takže pokud má být ČR zcela elektromobilní (popravdě si ale nemyslím, že se to stane za dalších 30-40 let) a vzhledem k faktu, že postupně je potřeba odstavovat elektrarny na fosilní paliva, jejichž podíl činí neuvěřitelných 57,40% (rok 2017):

http://www.ote-cr.cz/statistika/narodni-energeticky-mix/narodni-energeticky-mix

Bude to celkem ještě velká legrace. Každopádně je evidentní, že dostavba Temelína, která se bude řešit dalších 10-15 let, v této elektromobilní budoucnosti prostě stačit nebude. Ano, plus minus by stačila, kdyby se nemusely odstavovat zdroje na fosilní paliva... A pak tu máme starší EDU, jejíž reálná životnost je do 2037...

2 0
možnosti

Vy chcete zachovat export elektřiny a kvůli tomu postavit další Temelín? Nebude lepší export omezit a nechat si elektřinu pro elektromobily? Kromě toho je v nočních hodinách útlum výrobu o 20% a podobně je to i o víkendech. To se zrovna pro noční nabíjení hodí.

0 0
možnosti

Všichni jste tu děsně chytří, ale kdo jako já zažil několik let bydlet v bytě, který má okna nad frekventovanou ulicí, tak by za elektromobilitu byl šťastný jak blecha.

2 2
možnosti

No vidíte... a pak jste se odstěhoval a najednou už to není potřeba ;-D

5 0
možnosti

J31a34r45d95a 52F11i45c45e86k

17. 10. 2018 14:58

Dotace, dotace, dotace... A auto na elektřinu neprodukuje spaliny...

Tak ještě tu o díky nižšímu maximálnímu příkonu úspornějších rychlovarných konvicích, pak tu o Karkulce a půjdu spát. Že já blbec dával při fyzice pozor.

7 0
možnosti

I84v30o 17Ž62i60ž20k66a

17. 10. 2018 16:27

Nikdo nemůže popírat, že elektroauto produkuje 4-5x více CO2, což sice může mít vliv na globální klima, ale nesmrdí to pod oknem, na ulici, ve velkoměstech... A o to tady jde především - přemístit smrad z exponovaných míst někam jinam, kde nebude tolika lidem vadit a poškozovat zdraví. :-)

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Tesla 3 je v ČR nejlevnější v historii, značce klesají prodeje

24. dubna 2024

Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny, například v USA, Číně a Německu, všimla si...

Pozemní biz-jet startuje. Excentrický lexus inspiroval svět letecké dopravy

24. dubna 2024

Kdo by to byl býval řekl, že nejdražším lexusem současnosti se stane luxusní dodávka s monogramem...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu

23. dubna 2024

Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč