Diskuze

Velké ambice, žádné zkušenosti. Nové automobilky chtějí porazit Teslu

Jsou početné, ambiciózní, průbojné, štědře podporované a většinou čínské. Mluvíme o start-upových automobilkách slibujících nadupané elektromobily a propojené autonomní vozy. Zaměřili jsme se na několik začínajících výrobců, kteří by rádi porazili severoamerickou Teslu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PK

nevím, ale nelibí se mi design ani u jednoho z nich. Některý mi přijdou i ošklivá. Rv

0 0
možnosti
PM

A v čem tu Teslu chtějí prorazit? Ve výši obdržených dotací?

0 0
možnosti
HT

H24o68n23z31a 51T58a91r

20. 1. 2019 13:36

Výkon- Pořizovací cena ? TOP 10 Best Electric SuperCars in the World

1. Lamborghini Terzo Millennio

2. Rimac C_Two

3. Mercedes-AMG Project ONE

4. Tesla Roadster

5. Porsche Mission E

6. NIO EP9 7. Vision Mercedes-Maybach 6

8. Renault TREZOR 9. Audi PB18 E-tron

10. Vanda Electrics Dendrobium

https://www.youtube.com/watch?v=cpG3BotcMGY

0 0
možnosti
TK

Samé lidovky, nemáte pro nás zazobanější něco dražšího? ;-)

7 0
možnosti
HT

H49o43n29z77a 66T77a45r

20. 1. 2019 13:40

Nejdražší elektromobil, který byl kdy vyroben

Bohužel tech. parametry nic moc, až na to, že dokáže pracovat v extrémních podmínkách.

http://www.hybrid.cz/nejdrazsi-elektromobil-ktery-byl-kdy-vyroben

1 0
možnosti
LP

Elektromobil je pekna vec ale zrovna v cine se stavi jedna uhelna elektrarna za druhou .....

0 2
možnosti
HT

H75o69n84z67a 93T51a16r

20. 1. 2019 13:29

Čínská flotila 38 komerčních jaderných reaktorů vyrobila během prvních 6 měsíců roku 2018 celkem 129,9 TWh elektřiny.

Čínští jaderní experti ohlásili ambiciózní plán. Chtějí uhelné elektrárny přeměňovat na jadern

Místo obřího kotle budou usazeny HTGR reaktory. Nelze takto přestavět všechny uhelné elektrárny, ale pouze ty pracující se vysokotlakou/superkritickou párou (pára o nižším tlaku, kde mizí fyzikální rozdíl mezi vodní párou a vodou v kapalném skupenství).

Další podmínkou je, aby původní uhelné elektrárny byly co nejblíže populačním centrům. Právě tam totiž způsobují největší problémy s ohledem na znečištění ovzduší. Musí proto být extrémně bezpečné.

Má proto jít o nejmodernější kuličkový reaktor 4. generace typu PBMR. V něm má palivo podobu keramických kuliček s radioaktivním palivem uvnitř. Kuličky jsou velké asi jako tenisový míček.

OZE

Rozvoj obnovitelných zdrojů táhne Čína

Kumulativní kapacita čínských solárních elektráren v roce 2017 činila 130,25 GW. Původní cíl číských plánovačů přitom zněl: 110 GW do roku 2020.

Čína v plánuje investovat do roku 2020 do zelené energie 361 mld. dolarů, vyplývá z minulý týden zveřejněného pětiletého plánu rozvoje čínské energetiky. Čína tak ještě posílí své světové prvenství co do investic do OZE, získá značné výrobní kapacity v zahraničí a sníží vlastní ekonomickou závislost na uhlí.

Čínské úsilí o nízkoemisní energetiku přitom silně motivuje snaha omezit znečištění ovzduší, které má škodlivé důsledky na zdraví milionů lidí i na ekonomiku.

1 0
možnosti
JK

Bublá to, bublá, a pekne. Ako voda tesne pred tým než sa začne variť.

Jedna otázka na telo: predstavte si, že bývate v rodinnom dome, ročne najazdíte cca 20.000 kilometrov a dostane od niekoho zaujímavú ponuku: zaplaťte 200.000 korún a do konca vášho života máte pohonné hmoty zadarmo. Brali by ste?

Pretože zhruba toľko stoja solárne panely s inštalovaným výkonom cca 5kW, pomocou ktorých je možno ročne získať cca 5000 kWh elektriny v našich podmienkach. Náklady sú bez dotácie, s dotáciou by to bolo podstatne menej. To v pohode stačí na 20.000 kilometrov pri spotrebe 25 kWh/100 km (sú v tom zarátané aj straty pri nabíjaní). Plánovaná životnosť solárnych panelov je 40 rokov.

Krátka poznámka: u elektromobilov na rozdiel od spaľovákov je najnižšia spotreba v meste. Môže za to rekuperácia energie a relatívne malý odpor vzduchu, ktorý výrazne začne spotrebu zvyšovať až od rýchlosti 80 km/h. Naopak najvyššia je spotreba na diaľnici. Takže ak používate auto prevažne v meste, tak sa v pohode dostanete pod tých 25 kWh.

Pre tých, čo nie sú moc kamaráti s matematikou, návratnosť investície je 3-4 roky. Pritom u spaľovákov treba ešte rátať aj s ďalšími nákladmi - pravidelné výmeny oleja (1 liter cca 800 korún - len olej + filtre + sviečky+ práca) + výmena brzdových doštičiek a kotúčov (pri normálnej jazde elektromobilom klasické brzdy takmer nepoužívate). Ešte stále vám prídu elektromobily ako nezmysel? Aj vtedy, ak by boli za cenu nafťákov?

Ak nesúhlasíte, bol by som rád, ak by ste uviedli nejaké konkrétne dôvody, prečo. Najlepšie vo forme overiteľných čísel a výpočtov. Nálepka, že som eko fanatik, mi príde dosť plytká.

5 2
možnosti
PHH

Výpočet je správně, dokonce, mnozí najezdí mnohem míň, takže by na plochu stačilo pár m2. Problém je jinde a tím je nerovnoměrnost slunečního záření v ročních obdobích. Takže budete muset akumulovat a to dost masivně. Baterie se vyplatí jen v přídatě krátkodobého uložení a jen jako jakýsi buffer (nezisklad). Trvale se to dá uložit jen při syntéze H2, potažno CH4. To s s ebou ale nese ztráty a rozhodně se to nevyplatí soukromníkovi. Opětovná přeměna CH4 na elektrickou energii je opět možná ve FC článcích, buď příno v autě, nebo ve stacionární stanici. Úplně jednoduchá úloha to prozatím není.

2 0
možnosti
TH

Problém elektromobilů vidím v tom,že si chtějí hrát na luxus nebo na sportovní auta.At vyrobí něco jako fábie v základu s dojezdem dvěstě kilometrů.Egolf za milion dojezd třista8-o.

4 0
možnosti
DP

To prijde :) Nejdriv nasyti bohate pak prijdou na radu stredni trida a dal. Tak to je vzdycky se vsim.

4 0
možnosti
JH

Vůbec jsem nechtěl zacházet do technických detailů. Ale moje jističe by dovolily nabíjení tak cca 24 hodin. Napětí se musí transformovat, napětí se zmenšuje, ale proud se zvětšuje, takže potřebujete mnohem hrubší kabely, to máte v nabíječce, tam jsou zase ztráty. Čekat 24 hodin než vyjedu? Tak to nechci.

0 0
možnosti
JB

J66a81n 95B74a81b77j14a72k

19. 1. 2019 15:27

Já mám doma 3x32A, to za těch vašich 24h odpovídá cca 530kWh. To jezdíte lokomotivou? A každý den tolik, že to baterku vycucne do nuly? Nebo jste z paneláku a máte k dispozici 1x16A?

4 0
možnosti
FP

Najväčší start-up je VW. Včera sa súdruhovia zobudili do nového rána a ohlásili investíciu 30 miliárd euro do elektromobility. Takže od zajtra bude svet iný - viac zelený a bez smradu...

4 1
možnosti
JB

To neni od “zajtra”..ted najeli na Attack2020, aby splnili Strategii2025..sam jsme zvedavej, jak se jim to povede, ale je pozoruhodne sledovat, jak se stahujou naklady na vse az o 50%

0 0
možnosti
Foto

★ Už vidim ten krásnej tichej čistej svět bez spalovacích motorů, to je sen, ale pochybuji , že se toho dožiju.

7 2
možnosti
SK

My se ho nedožijeme, ale naši vnuci možná na sklonku svého života asi ano. Ropa zde nebude navždy, a to co příjde po ní musí být srovnatelným mediem. Jen si dnes vemte, kde všude se v lidské činnosti používají spalovací motory a stroje. Nejedná se jen a pouze o osobní a nákladní auta a busy včetně železnice. Plyn, vodík, xy budou muset nahradit medium v mnoha lidských oborech a odvětvích.

0 0
možnosti
JH

Až bude elektromobil konkurenceschopný, nebude potřebovat reklamu, ani žádné dotace. K tomu je ovšem velmi, velmi daleko. Pak si je lidé budou kupovat automaticky. Zářným příkladem je zima, to je potvora, nejenže velmi rychle snižuje kapacitu baterií, ale k pohonu je nutno přidat i vytápění, tudíž vyšší spotřeba energie. Jak daleko takové auto v zimě dojede?

9 3
možnosti
TM

No, reklamu....to potřebuje každá automobilka, dokonce i Ferrari.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...