Diskuze

Elektroauta se rozšíří s autonomně řízenými vozy, předpovídá expert

Rozvoj aut na elektřinu půjde ruku v ruce s rozvojem autonomních aut, tedy těch, které bude řídit počítač a nikoli člověk. Podle generálního ředitele české pobočky Siemensu Eduarda Palíška jde vývoj nesmírně rychle dopředu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

S36e41i30d34l 89P82e30t77r

5. 10. 2018 7:47

Stačí se podívat jak dnes dopadají sdílené bicykly nebo i ta auta ...

Problém všech těhle věrozvěstů lepších zítřků je, že potřebují k fungování své vize úplně jiné lidi než jsou momentálně k dispozici.

Mmch. bolševik se snažil socialistického/komunistického člověka "vychovat" 80 let a jak známo nakonec bez valného úspěchu... ;-D

0 0
možnosti

P61e98t58r 14B79l80á44h11a

2. 10. 2018 15:38

TESLA třetí čtvrtletí - výroba: Model 3 = 53.239 ks, Model S = 14.470, Model X = 13.190 ks, celkem = 80.142 ks

0 0
možnosti

H63o15n97z55a 58T33a70r

2. 10. 2018 23:20

Norsko na novém rekordu: 60 % nových aut do zásuvky!

Plných 60,2 % nově prodaných aut v Norsku za září 2018 tak byla auta do zásuvky (elektromobily + plug-in hybridy). Zároveň bylo do Norska dovezeno dalších 1252 bazarových elektromobilů a prodalo se také 174 nových elektrododávek. Podíl dieselů v oblasti nových osobních aut byl pouze 12,4 %, podíl čistě benzinových aut pak 16,1 %.

http://www.hybrid.cz

0 0
možnosti

Stejně nechápu, proč se tak strašně tlačí na ty autonomně řízená auta, kde je neočekávaných situací, špatného značení, nedodržování pravidel ostatními účastníky, různé kvality povrchu, objížděk habaděj na každém kroku. Proč to napřed nezkusí vývojáři u vlaků, kde jsou vnjěší podmínky daleko jednodušší a situace předvídatelnější? Proč se musí jít zrovna od nejtěžšího možného případu?

0 0
možnosti

L55i84b77o25r 55P46o83l22á31k

2. 10. 2018 15:11

Už aby to bylo!

0 0
možnosti

P50e83t56r 19B77á85č11a

2. 10. 2018 14:50

To vis ze jo...

3 0
možnosti

Taky jsem neviděl ještě funkční ty verze ani odděleně;-D

0 0
možnosti
Foto

Pán by si měl sundat růžové brýle.

- autonomní elektroauta budou muset stát několik hodin denně a budo use muset dobíjet

- dobíjecí stanice nebudo una každém rohu a elektroauto k nim bude muset dojet (bez pasážérů) a pak od nich dojet k pasažérům.

- sdílení automobulů dlouhodobě nefuguje (lidé se k tom ubudo uchovat jako prasata)

4 0
možnosti

asi předpojládá vývoj a vyšší kapacitu baterií

baterie se také dajíměnit kus za kus. Pak byse prázdná baterka nějakým robotickým manipulátorem vytáhla, zastrčila se nová a tradá. Dobíjení by pak mohlo probíhat v době přebytků elektřiny. Při vyšším využití obnovitelných zdrojů to bude nutnost....

0 0
možnosti

P70e64t17r 84M84i60c24h82a83l

2. 10. 2018 13:12

Jako autonomní city taxi, proč ne. Ale pan expert má v úvaze jednu chybu. Ta auta nebudou moct jezdit dvacet hodin denně. Při průměrné rychlosti 30 km/h by to znamenalo minimálně dvakrát denně dobíjet, a spíš třikrát. To se nedá za 4 hodiny zvládnout.

1 0
možnosti

Se na https://abetterrouteplanner.com podívejte na rychlost dobíjení Tesla Model 3, při provozu 24x7 by se dobíjela cca 3h18m/24h při 130km/h. Při 60km/h (městský provoz) jen 1h6m/24h. A to je při nynějších 110kW, koncem tohoto roku bude Superchager v3 se 210kW, takže to můžete teoreticky vydělit dvěma (prakticky méně, protože to bude mít nejspíš dřív snižování dobíjecího výkonu). Druhá věc je, že trvalý Supercharging by nejspíš nedělal baterce dobře.

0 0
možnosti

J84i46ř10í 24Z52ý43k28a

2. 10. 2018 12:55

jsem ochoten akceptovat autonomní řízení na dálnicích. Tam se stejně nikdy nic moc neděje, lépe ten čas využít třeba i tlacháním na idnesu ;-D . Dokáži si i představit, že bude takový systém dostatečně bezpečný na to, abych mu svěřil život svůj a své případné rodiny.

Ale v případě okresek a městského provozu je tomu jinak. Nevěřím, že je možné naučit stroj reagovat na veškeré podněty při řízení jako člověk, resp. ještě lépe. Nehledě na to, že těžko takovému autonomnímu bazmeku řeknu "jeď támhle po té polňačce, zastav u těch klád se dřevem, bacha na vyjeté koleje od traktoru".

A co se týče elektromobilů, tak ty se rozšíří až zlevní. Pak si je lze pořizovat jako druhá auta do rodiny. Dojezd elektromobilu je pro takové použití již dnes dostatečný. Narváním hromady autonomizační elektroniky do elektromobilu jej ani nezlevní, ani mu neprodlouží dojezd ...

1 0
možnosti

A plešatým narostou vlasy. ;-)

4 0
možnosti

Autonomní auto má jeden problém

Já auto vůbec nepotřebuju. Já si ho koupil na výlety a pro radost.

Typická sobota u nás.

" Žena: Co budeme dneska dělat?

Já: Zajedem si někam autem kde jsme dlouho nebyli. Mrknu co se kde děje"

No sedneme do auta, já se vyřádím, zařídím si, odreguju se. Je hezký den.

Když auto bude řidít samo. Jednak na něj nebudu mít peníze a jednak když mně to někam odveze a pojede to jako důlchodce, tak mi to žádnou radost neudělá. To se raději projdeme do kina, restaurace, nebo se projedeme na kole.

0 0
možnosti

Jinýni slovy. Nechat se vozit je pro mně jen další otrava.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.