Elektroauta se rozšíří s autonomně řízenými vozy, předpovídá expert

  12:00aktualizováno  12:00
Rozvoj aut na elektřinu půjde ruku v ruce s rozvojem autonomních aut, tedy těch, které bude řídit počítač a nikoli člověk. Podle generálního ředitele české pobočky Siemensu Eduarda Palíška jde vývoj nesmírně rychle dopředu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Volkswagen

A hlavní nástup elektroaut se dá podle experta očekávat právě ve chvíli, kdy se začnou v provozu ve větší míře objevovat autonomní vozy a mobilita se stane službou

Elektromobilita i autonomní vozidla mají ekonomické opodstatnění a všechny věci, které se ekonomicky vyplatí, se podle Palíška dokážou rychle prosadit. „Ve chvíli, kdy bude mobilita služba, ztratí další generace potřebu vlastnit auto, které bude zabírat celý den někde místo. To je ekonomický nesmysl,“ řekl Palíšek na strojírenském veletrhu v Brně.

Siemens je jednou z mnoha společností, která se elektromobilitě věnuje a nabízí ucelenou řadu nabíjecích stanic a také velkokapacitní bateriové úložiště. V době elektromobility bude potřeba řešit výkyvy v poptávce během dne. „Úložiště v době přebytku může elektřinu ukládat a v době velké poptávky vracet do sítě,“ uvedl Palíšek.

Jeho tip, kdy se autonomní vozidla stanou běžnou součástí našich životů, je rok 2025. „Vývoji se věnuje řada firem, některé se o výsledky ani nedělí a nevíme o nich. Automobilky se s tím musejí vypořádat, ale každá pracuje na tom, aby v roce 2020 nabídla nějaké elektroauto. Ve chvíli, kdy autonomní auta na elektřinu začnou jezdit, bude vývoj výrazně rychlejší a zkrátí se inovační cyklus. Dnes je životnost auta zhruba deset let. Když bude jezdit třeba 20 hodin denně, opotřebuje se mnohem rychleji,“ řekl Palíšek. Vývoj autonomního řízení je dnes podle něj ve stavu, kdy auto bez řidiče dokáže jet po definované trase a brzy už dokáže projet požadovanou trasu bez ovlivnění řidičem.

Autoři: ,

Nejčtenější

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

Jozef Kabaň: Změny budou, hlavně musí posouvat BMW správným směrem

Šéfdesignér značky BMW Jozef Kabaň

Jozef Kabaň se v Česku proslavil především coby šéfdesignér domácí automobilky Škoda. Když před rokem přestoupil do...

Moderní diesely jsou čistší než benzinová auta, ukazuje měření v provozu

Emisní laboratoř Škody Auto

Evropská asociace výrobců automobilů zveřejnila výsledky měření dieselových motorů v reálném provozu. Vyplývá z nich,...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Další z rubriky

Odpovědnost za řízení zatím nese člověk. Otázka je, jak dlouho

Autonomní kabinka Volkswagen Sedric

Divoké představy o budoucí podobě silničního provozu se pomalu začínají naplňovat. Jaké problémy s provozem autonomních...

Autofotka týdne: Elektrické monstrum atakuje americké modly

Rivian R1T

Zapamatujte si značku Rivian. Zatím není známá, ale když všechno dobře dopadne, mohla by to být druhá Tesla. Rivian...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Najdete na iDNES.cz