Elektroauta se rozšíří s autonomně řízenými vozy, předpovídá expert

  12:00aktualizováno  12:00
Rozvoj aut na elektřinu půjde ruku v ruce s rozvojem autonomních aut, tedy těch, které bude řídit počítač a nikoli člověk. Podle generálního ředitele české pobočky Siemensu Eduarda Palíška jde vývoj nesmírně rychle dopředu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Volkswagen

A hlavní nástup elektroaut se dá podle experta očekávat právě ve chvíli, kdy se začnou v provozu ve větší míře objevovat autonomní vozy a mobilita se stane službou

Elektromobilita i autonomní vozidla mají ekonomické opodstatnění a všechny věci, které se ekonomicky vyplatí, se podle Palíška dokážou rychle prosadit. „Ve chvíli, kdy bude mobilita služba, ztratí další generace potřebu vlastnit auto, které bude zabírat celý den někde místo. To je ekonomický nesmysl,“ řekl Palíšek na strojírenském veletrhu v Brně.

Siemens je jednou z mnoha společností, která se elektromobilitě věnuje a nabízí ucelenou řadu nabíjecích stanic a také velkokapacitní bateriové úložiště. V době elektromobility bude potřeba řešit výkyvy v poptávce během dne. „Úložiště v době přebytku může elektřinu ukládat a v době velké poptávky vracet do sítě,“ uvedl Palíšek.

Jeho tip, kdy se autonomní vozidla stanou běžnou součástí našich životů, je rok 2025. „Vývoji se věnuje řada firem, některé se o výsledky ani nedělí a nevíme o nich. Automobilky se s tím musejí vypořádat, ale každá pracuje na tom, aby v roce 2020 nabídla nějaké elektroauto. Ve chvíli, kdy autonomní auta na elektřinu začnou jezdit, bude vývoj výrazně rychlejší a zkrátí se inovační cyklus. Dnes je životnost auta zhruba deset let. Když bude jezdit třeba 20 hodin denně, opotřebuje se mnohem rychleji,“ řekl Palíšek. Vývoj autonomního řízení je dnes podle něj ve stavu, kdy auto bez řidiče dokáže jet po definované trase a brzy už dokáže projet požadovanou trasu bez ovlivnění řidičem.

Autoři: ,


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Dieselgate u Opelu: policie prohledala kvůli naftovým vozům kanceláře

Opel Astra Sports Tourer přestavuje nový diesel 1,6 Bi-Turbo s výkonem 160 koní

Německá policie kvůli podezření z podvodů s emisemi u naftových vozů provedla razii v kancelářích automobilky Opel v...

Prodej osobních aut s naftovým motorem v EU prudce klesá

Ilustrační snímek

Prodej osobních automobilů s naftovým motorem v zemích Evropské unie v pololetí klesl o 16 procent na 3,12 milionu...

VIDEO: Octavie se vrací závodit na Nürburgring

Octavia Cup

Letošní sezona obnoveného Octavia Cupu pádí do cíle. Po dvanácti odjetých závodech je zde velké finále, na okruhu...



Najdete na iDNES.cz