Diskuze
Trendy, které netáhnou. O elektromobily a robotická auta lidé nestojí
Děkujeme za pochopení.
G38e91o16r41g 27K48o22m42b58e55r54e94c
2/3 nejvetsich svetovych vedoucich automobilek sazi v budoucnosti na pohon automobilu na palivovy clanek
P24e58t17r 13H53a26r84i65p53r41a32s36a50d 15H14a10j86i42č
Ten článek je hrozná splácanina. Závěry, které vychází z chybných předpokladů musí být obecně chybné. Výjimečně se může stát, že se autor trefil, ale bude to spíše náhoda.
Za minulý rok došlo na trhu elektromobilů k nárůstu celosvětově asi o 50%, celkově se prodalo něco pod 1 milion BEV + PHEV. Tento rok se očekává další výrazný nárůst. Na počty vede Čína, pak USA a pak je Evropa. V Norsku prodeje BEV přesáhly 50%. Napíšu to ještě jinak. Prodeje aut do zásuvky v Norsku za minulý rok převýšily prodeje aut se spalovacím motorem. Takový nezájem si nechám líbit. Pokud by byl autor článku korektní, tak by napsal: O eletromobily a robotická auta lidé v ČR nestojí. To je pravda a bude ještě dlouho...
G14e43o78r13g 29K15o35m74b69e87r78e91c
zjistete si kde o auta na baterky je zajem. Pouze tam kde to je stedre dotovano statem. A to jeste ne vsude. I pres ne maly dotace v Nemecku tam proste lidi o auta na baterku nestoji. Kazdej ceka na palivovej clanek. Uz dnes rostou po Nemecku cerpaci stanice s hydrogenem jak houby po desti.
P63a84v49e11l 58K11a16n83i86a
Je zajímavé, že v článků při porovnání CO2 u fosilní paliva vs elektřina se uvádí u elektřiny také tvorba škodlivin při výrobě elektřiny zatímco u fosilních paliv pouze při spalování paliva. Takže výroba fosilních paliv a jejich transport je zelený? To asi ne takže uváděné porovnání je zcela zavádějící.
P34e47t65r 97H16a64r65i35p23r47a35s10a53d 21H75a90j93i53č
Ten článek je plný hoaxů. IDnes mi začíná chvílemi připomínat tadescu.com.
P81a38v83e38l 15K72u88t56i81l
treba ze maji smesne naklady na pohone hmoty a na servis a nemusim s nimi na benzinku, kdyz elektriku mam v garazi? Kdyz se slapne na plyn tak to jede a na nic se neceka. Necuka to nevybruje to a nesmrdi to. V mrazu nemusim mit strach ze to nenakopnu a nez vyjedu ze sidliste tak mam v aute teplo.
J35a90n 14Č96e25r98m17á65k
jo a než v takovém počasí dojedete do cíle tak jste bez šťávy, kterou není kde doplnit...
A než projedu 750 000 rozdílu v ceně, tak to auto vyměním 3x...
R76o79m95a63n 48Š98e60s31t62á78k
Podle mne se elektromobily reálně prosadí (bez dotací, daňových znevýhodnění jiných druhů paliv apod.), až budou stát stejně jako současné automobily a budou mít reálný dojezd kolem 1000 km. I když takový dojezd reálně využijete párkrát do roka, tak to prostě hraje roli. Většinu roku sice jezdíte autem do práce pár kilometrů, ale pak jsou ty výjimečné situace, kdy to potřebujete (dovolená, návštěva příbuzných na druhém konci republiky apod.). Dosud elektromobilu chybí svoboda, že se můžu kdykoliv rozhodnout a vyrazit kam se mi zachce, aniž bych se elektromobilu musel přizpůsobovat. Až tady bude elektromobil pro mě a ne já pro něj.
Z48d51e19n57ě16k 15M28o77r10á58v29e73k
Ne že bych Mazdu neměl rád, nerad bych jí křivdil, ale mám jednu obavu - oni postavili své výpočty na ideálním stavu, který se ale od reality dost liší. Napřed se postaví komplikovaný motor, který má nějaké ideální parametry a z nich Mazda ve výpočtech vyšla. Jenže ten motor potřebuje docela slušnou péči, kterou nějakou dobu hlídají autorizované servisy. Jenže skončí záruka, skončí i péče a je to jen na uživateli, který často ani neví, že se musí vyměňovat rozvodový řemen. Někteří o tom něco vědí a tak neváhají svému motoru ulehčit práci - vymlátí katalyzátor a filtr pevných částic. To už se do výpočtů Mazdy nedostane. A pak je tu i šlendrián automobilek - VW dělal rozvodové řetězy tak, že se vytahaly a praskaly už v záruce. Vytahaný řetěz rozhodně nezajistí precizní časování ventilů, takže emise neodpovídají stavu po opuštění továrny.
Naproti tomu není na elektromobilu téměř co udržovat, asynchronní motor je tak prostá součástka, že se na ní nemá co pokazit a uživatel na něm nemá co ošetřovat. Dobře - výfuk elektromobilu je v uhelné elektrárně, přesněji v Česku je to jen z poloviny, zbytek je voda, jádro a další. Ale ta elektrárna se dá čistit a kontrolovat mnohem snadněji, je v péči odborníků, kteří tomu rozumí a nijak jim nepomůže pokud svou práci udělají špatně.
Kdyby Mazda ve svých výpočtech zahrnula nejen CO2, ale i další (a nebezpečnější) emise, kdyby vzala ne ideální auto ale skutečné průměrné vozidlo na silnicích, veškeré výpočty by dopadly o dost jinak.
M75i51r34o39s74l31a25v 31K35u91c86e44r94a
Tady je pefektní článek o dojezdu: http://www.auto.cz/test-dojezdu-elektromobilu-realne-podminky-111884. Je tam pěkně vidět, že Opel Ampera-E s teoretickym dojezdem 500 km ujel sotva 273 km. A to prosím při spotřebě 22 kWh na 100 Km. Nevím, kolik dnes přesně stojí elekrina doma, mám pocit, že je 5,20 Kc / kWh, to máme naklady více než 1 Kč na km. Sorry, ale stejné náklady mám u LPG nebo CNG. Při nesrovnatelně nižší ceně vozu, s větším dojezdem a možností natankovat prakticky kdekoliv během pár minut.
Z93d39e14n82ě76k 61M75o35r34á46v47e33k
Článek zajímavý, ale nemůžu se ubránit jedné otázce - kde mají test Tesly? Tak nějak nechápu, jak někdo v dnešní době udělá test osmi elektromobilů a nezahrne do něj ani jeden z modelů Tesly. To mi přijde jako velmi podivné a mám obavy, že je v tom záměr. Jako by někdo nechtěl, aby to ten jihoafrický floutek z Ameriky těm zaběhaným automobilkám napráskal.
O28n84d84ř29e25j 50F87r91a11n38c
Trend, který netáhne? Není to krapet protimluv?
J73a76n 45D98l37o86u61h17ý
Dejme tomu koupim auto okolo milionu s sesti-valcem pod kapotou. Po deseti letech to ujede stale stejnou vzdalenost na plnou nadrz a jeste to klidne dalsich 10 let jezdit bude. Koupim el. Auto dejme tomu za mega (bmw i3,eGolf). Po deseti letech bude baterka v haji a dalsich deset to uz nic nenajede. Vymena bude drazsi ( pokud to vubec jde) nez je celkova hodnota auta v danou dobu. Cili dokud el. Auto bude pohanet baterie, pak je takove auto ekonomickej nesmysl!
M23a62r76t11i45n 11S47e81d92o49n39a
Vše je o snížení nákladů. Pokud cena baterii klesne, yvýší se dojezd a "tankování" nebude časově náročné tak elektromobily zvítěží. Vyšší spolehlivost (dáno jednodušší konstrukcí a absencí mnoha dílů oproti např. naftovému autu), nulové emise, nízké zatížení hlukem - to jsou klady co lidi nebo stát budou zajímat.
M14a11r20t88i46n 95K16o83u14š94a
Je to jednoduché, postupně i mezi veřejnost prosákla jasná technická informace, že elektromobil bude těžší, dražší a ve výsledku i méně ekologický než klasický automobil. Na elektromobilech lpějí jen zelení ideologové.
Stejně tak se nechce nikomu svěřovat svůj život robotickémů řízení, neexistuje systém, který by automaticky pokrýval náhodné děje v reálném životě. Říkají, že se bude učit. Ano zabije vás a pak už bude vědět, že to měl udělat jinak.
A43n66d32r15e40j 15M40a62s48a48r72y38k
ohledne ty robotiky kdyby takhle uvazovali vsichni tak zijeme jeste v jeskyni .. takhle se to nesmi brat... ten vyvoj je dobre a vzdy budete mit na vyber vlastniho rizeni a rizeni pocitacem... ja bych to treba bral kdyz jedu na delsi cestu po dalnici tak bych byl rad kdyby auto jelo samo a nemusel se o nic starat.
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se
Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...
Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst
Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...
Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech
Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....
Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno
Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...
Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert
Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...
Pylová sezóna: Jak poznat alergii u svých dětí?
Alergie je nepřiměřená reakce imunitního systému na běžné, obecně neškodné látky v okolním prostředí. Taková látka, která vyvolává alergickou...