Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektroauta prosazují politici, je to chyba, myslí si šéf velké půjčovny

Politické úsilí o prosazení elektromobilů je drahá chyba. Uvedl to generální ředitel a hlavní akcionář velké německé autopůjčovny Sixt Erich Sixt. Poukázal přitom na skutečnost, že stěžejní suroviny včetně kobaltu jsou už dnes pod kontrolou asijských společností.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Argumentace pracovními místy mě tedy vážně uzemnila. To jako fakt? Tímhle se argumentuje už staletí a kdyby to byla pravda, tak dneska nemá nikdo práci.

1 0
možnosti

Ano přesně tak. Třeba takový bagr může vzít práci až 20 lidem s lopatama.

0 0
možnosti

J62a96n 53T31a35r85a17b21a

3. 6. 2018 18:08

Otevřeně říkám, že příznivcem elektromobility jsem. Nikoli z pomýlených ekodůvodů, ale proto, že elektropohon je prostě příjemná věc.

Začal jsem jízdním kolem, před lety jsem rodinu vybavil elektrokoly, 3kg baterie má 0,5kWh a jako pomocník do kopců nebo na rychlejší jízdy je neocenitelná. A těch 0,5kWh za běžný celodenní 80km výlet nespotřebujeme ani z poloviny. Umím si představit totéž i pro městský skůtr, tam už samozřejmě nikoli 0,5kWh, ale 5-10x tolik.

Auto na baterie je ale (při současném stavu vývoje akumulátorů) naprostý nesmysl. Vozit s sebou 500kg zátěž, abych dojel 400km a pak někde hodiny dobíjel, to je úchylnost.

Takže --- až budou palivové články, nebo jiný efektivní zdroj elektřiny, možná. Zatím je to kravina.

7 0
možnosti

je to kravina i pro někoho, kdo za den ujede místo 400 km jen 40 km? ;-)

0 0
možnosti

Musím se pousmát nad některými názory i tady prezentovanými, jako že všechno co přichází nové tak má těžkosti a lidi tomu nedůvěřovali např. železnice a automobilismus apod. No lidičky to snad nemyslíte tím něčím novým právě ta elektroauta, ty jsou tady déle než ty benzínová, ale mají stále stejné neduhy a právě proto, je auta se spalovacím motorem úplně převálcovala. a dnes by tomu nebylo jinak nebýt různých politických tlaků, nařízení, zákazů a dotací. když přišla železnice s parní lokomotivou, tak přinášela, větší užtnou hodnotu než koně uvezlo to mnohem víc, dál, rychleji atd. stejně automobily proti konským povozům. Takže i když to bylo zpočátku neskutečně drahé, tak se to celkem rychle masově rozšířilo, do celého světa. Tak nějak samo. Jenže u elektro aut nic z toho neplatí, snaží se rozšířit už přes 100 let, jsou velmi drahé a užitné vlastnosti, jsou horší než auta se spalovacími motory. Tak mi řekněte kromě ekologie,a ani ta není tak růžová u e-auta jak se hlásá, proč bych měl vyměnit své staré auto za elektro, je násobně dražší, slabý dojezd, tzn. při každé delší trase abych předem plánoval přesně kudy pojedu kvůli nabíječkám., a zastavoval tam kde potřebuje auto ale ne kde potřebuji nebo chci já, l při každém dobíjení na trase abych si dával něco k jídlu, jinak tam budu jen tak lelkovat kolem auta., nemožnost kdykoliv se rozhodnu vyjet autem, protože pokud bude zrovna vybité tak jsem v nahraný.Tohle to je jen pár mínusů o proti klasickému autu. A nebo jako že bych měl jedno auto větší benzínový, za 800 000 na dlouhý cesty a jednu malou nákupní tašku do města za ty samé peníze, no tak to bych asi musel být blázen,. Samozřejmě jsou takoví mezi námi, kteří to tak mají, třeba nevědí co s prachama, ale jinak je to trochu ulítlé:-)

11 0
možnosti

Konečně někdo, kdo má zkušenosti z praxe s provozem aut, říká jaká je skutečnost, co zákazníci chtějí a jaká je infrastruktura, Ne jak ti dopravní "ekoexperti"

2 0
možnosti

Elektromobil je dobrá myšlenka. Ale ne se stávajícím zdrojem energie. A Sixt má pravdu.

3 0
možnosti

Elektromobil je sice hezká idea, ale za současného stavu nejsou pro masové rozšíření podmínky, neboť jeho vlastnictví a používání znamená pro majitele proti klasickým autům i zcela objektivní omezení, která u těchto aut už mozna 100 let nikdo neřeší - dojezd a doplnovani paliva.

A pokud chci u elektromobilu prodloužit dojezd, tak do něj musím narvat více baterek. A dostávám se do smyčky - více baterek - větší hmotnost - větší cena - delší nabíjení. Což jde proti ekonomice výroby a částečně i proti uživatelské přívětivosti.

5 1
možnosti

Přesně tak, mnoho lidí namítne, že jen hledáte důvody proč to nejde.Jenže ty důvody proč se e- auta nedokázaly vůči autům se spalovacím motorem prosadit, i když tady byly dříve, jsou stále stejné. A dokud se to nepodaří uspokojivě vyřešit tak nemají šanci se normálním způsobem prosadit

4 1
možnosti

Místo pokládání kabelů k jednotlivým parkovacím místům pro nabíjení, by mohli rovnou natáhnout nad silnice troleje a auta nebudou potřebovat ani tak velké baterie.:-P

0 0
možnosti

Pravdu má minimálně v tom, že z hlediska surovin by to byl krok z bláta do louže. Dnešní situace je taková, že mnoho států je závislých na dovozu ropy (pokud se jedná třeba o země EU, jsou závislé na dovozu i z mnoha zemí, se kterými nejsou zrovna v přátelských vztazích). Tato závislost by při masovém rozšíření výroby elektromobilů byla ještě rozšířena o závislost na dovozu kobaltu a dalších surovin, přičemž závislosti na ropě by zůstala (nejedná se jen o benzín a naftu - ropa je stěžejním materiálem například pro výrobu plastů). Jinak proti elektromobilům nemám zásadních výhrad s výjimkou poněkud problematickému poměru dojezd - cena. Až se někdo vytasí s elektromobilem, který má cenovku srovnatelnou s běžným autem a bude se mu blížit i dojezdem (na jedno nabití stejný jako na jedno natankování), budu to brát jako možnou variantu.

4 0
možnosti

H51o57n10z85a 14T76a74r

3. 6. 2018 11:49

Automobil je jenom přechodné módní řešení. Mysleli si ještě v roce 1903...

Dnes jsou lidé, kteří st toto myslí o elektromobilech.

http://www.auto.cz/automobil-je-jenom-prechodne-modni-reseni-mysleli-si-jeste-v-roce-1903-93654

---1903 „Kůň tu byl, je a bude. Automobil je jenom přechodné módní řešení,“

---1943: „Myslím, že na světě je trh možná tak pro pět počítačů." (šéf IBM Thomas Watson)

---1946: "Televize se neudrží na žádném trhu déle než šest měsíců. Lidi se brzy nabaží koukat večer co večer na dřevěnou bedýnku." (vysoký představitel studia 20th Century Fox Darryl Zanuck)

---1959: „Než člověk stane na Měsíci, bude vaše pošta z New York do Austrálie doručována v řádu hodin naváděnými raketami. Stojíme na prahu raketové pošty." (generální ředitel americké poštovní služby Arthur Summerfield)

---1961: „Neexistuje prakticky žádná šance, že by komunikační vesmírné družice mohly být využívány k poskytování lepších telefonních, telegrafních, televizních nebo rozhlasových služeb ve Spojených státech." (komisař americké Federální komunikační komise T.A.M. Craven)

---1966: „Nakupování na dálku je sice proveditelné, ale neuchytí se." (časopis Time)

4 3
možnosti

Zásadní problém je, že všechny věci poskytovali více výhod než předchozí, elektromobil má pouze jednu výhodu a pak hromadu nevýhod...

9 1
možnosti

Z pohledu půjčovny mi to přijde dost logické - jejich cílová skupina jsou zákazníci, pro které elektromobily příliš nedávají smysl.

3 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!