Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl předseda správní rady japonské automobilky Toyota Motor Takeši Učijamada. Uvedl také, že amerického průkopníka ve výrobě elektrických vozů Tesla nepovažuje za vzor hodný kopírování.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JT

J39a94n 63T92a13r87a12b51a

21. 11. 2017 18:01

No docela by mě zajímalo, jak stát uplatní výpalné (spotřební daň) na elektřinu, která už dnes je nejdražším zdrojem energie, zejména pro podniky (mimo pár vyvolených velkoodběratelů), které absurdní výší poplatků za distribuci dotují levnější energii pro domácnosti a platí dnes v rozpětí 4-5kč/kWh. V kapalných pohonných hmotách dnes platíme cca 2,5kč/kWh, po započtení nízké účinnosti spalovacích motorů to vyjde na 6kč/kWh využité energie. Takže moc prostoru pro státní chřtán tam nezbývá.

0 0
možnosti
JV

Jednoduše, zdaní navíc ujetou vzdálenost...

0 0
možnosti
Foto

"stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv"-

na to musím reagovat - již dnes existuje ,,něco" JAKO ZAPLOMBOVANÝ TACHOMETR,který na základě údajů z GPS dovede odeslat na ten správný úřad - v tomto případě Ministerstvo financí (takové automobilové eet)- počet ujetých km/za určitou dobu - tyto km budou zatíženy daní - platit by se mělo ,,zálohově - dopředu -v případě podnikatelů.Do určitého nájezdu u ,,nepodnikatelů "by to bylo -paušálem.

A že by na tom stát tratil - na to zapomeňte - v té dani má být zahrnuta částka jak na rozvodnou soustavu tak i na další bloky Jaderných(případně jiných-zatím není upřesněno) elektráren..

0 0
možnosti
JM

Takováto zařízení se lidé přirozeně budou snažit odstavit či jinak znehodnotit jejich výstup, jenom co se to trochu více rozšíří.

0 0
možnosti
MB

Aut je hlavně zbytečně moc a zbytečně moc času auta jen někde stojí. Těším se, až budou auta jezdit samy a budeme je sdílet. Dlouhodobě parkovat budou jen v servisu nabo v nabíjecí stanici. Ulici budou mnohem krásnější :)

4 3
možnosti
MB

Taky jsem si to po sobě mohl přečíst.;-)

0 0
možnosti
LM

Nabíjení bude zajímavé až u samořiditelných e-aut. Takové e-auto se samo domluví se superchargerem, že k němu zajede v 2 v noci, dobije, vrátí zpátky a ráno majitel odjede s natankovaným autem.

1 0
možnosti
GK

zatim utopie a hodne velka

1 0
možnosti
KM

K16a19r38e16l 29M45a20z81a92č

20. 11. 2017 23:59

Opět zopakuji své argumenty, opět dostanu mínusy, že to není pravda. Ale podle mě to tak ZHRUBA je. U jednotlivých položek do určité míry, ale jistě to není tak, že by měly být do cca 7 lety zrušeny spalovací motory, jak se opakovaně tvrdí bruselští.

- omezené zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů - SRN nechce tepelné el., nechce jádro. Solár a větrníky nestačí)

- špatná přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel) Stačí trochu větru a jste 3 dny bez elektriky, když na ní má být téměř vše závislé?

- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití (za 5 min na 500 km, jinak je to nesmysl)

- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)

- cena

- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv

- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou-sdílení?

- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů), Nebudete potřebovat nic, co se týká mechanického pohonu a petrochemického průmyslu.

7 2
možnosti
LM

Mno. Obdobné argumenty nejspíš zaznívaly, když se přecházelo od koňských spřežení k autům.

0 4
možnosti
TR

Pro lidi co píší nesmysly o elektrické infrastruktuře. Kdyby *všechna* auta byly na elektřinu, celková spotřeba by stoupla asi o 20%. Takže tady opravdu není problém.

A rychlonabíjecí stanice? Některé Tesla Superchargery mají 40 stojanů s celkovým příkonem kolem 3 MW. Zvládla to rozvodová síť? Zvládla. A chystají se Superchargery verze 3 s podstatným navýšením výkonu.

Pokud by to náhodou elektrická síť nezvládala, má to jednoduché řešení, upgradne se :-) Času na to bude dost, nástup elektromobilů bude pozvolný.

1 1
možnosti
RH

R32a69d10i87m 25H53o60l66í77k

20. 11. 2017 23:46

Ten upgrade sítí zaplatí kdo? Máte alespoň přibližný odhad ceny?

0 0
možnosti
RH

R16a88d50i25m 72H88o64l58í36k

20. 11. 2017 23:40

Co o tom může vědět šéf Toyoty? Zelenáči prostě VÍ, že jsou.

2 0
možnosti
VO

V21í18t 63O77ž71a38n75a

21. 11. 2017 8:07

Nissan je asi mimozemská firma, když ta BEV vyrábět může.

0 0
možnosti
JV

Domnívám se, že hlavně nejsou zdroje energie. Třeba když bude v každém větším městě miniatomová elektrárna tak to půjde. Uvidíme?:-/

0 0
možnosti
JV

V ČR by to asi pokryl instalovaný výkon, jen by nezbylo na zelené sousedy.

Tím sice neříkám ne novým jaderným elektrárnám, ale i tak bych preferoval nejprve dostavbu / rozšíření těch současných.

1 0
možnosti
ZV

Kdyz ja bych radeji nejakou benzinovou V6.

3 0
možnosti
TR

Ok, a pointa je? Tak si ji kupte.

1 1
možnosti
JB

J60a66n 94B85u63r70e78š

20. 11. 2017 22:17

možná by stálo za to si připomenout dobu nástupu benzínových automobilů před cca sto lety. Bylo dostatek čerpacích stanic? Kolik měly automobily dojezd? Není ta současná doba elektromobilů podobná té době nástupu benzínových automobilů? Podle mého názoru nelze očekávat raketový nástup, ale ono to nějak pomalu půjde. Infrastruktura pro elektromobily není proto, protože není dostatek automobilů. A dostatek automobilů není proto, protože není (mimojiné) infrastruktura. :-)

8 2
možnosti
JS

Tak tohle se opravdu nedá srovnávat, protože náhrada koní za auta je asi něco jiného, než náhrada auta za auto;-).

Pokud to nepřinese ekonomický nebo užitný přínos, tak to prostě nemá šanci, leda, že by se to přikázalo zákonem;-).

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...