Diskuze
Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu
Děkujeme za pochopení.
J39a94n 63T92a13r87a12b51a
No docela by mě zajímalo, jak stát uplatní výpalné (spotřební daň) na elektřinu, která už dnes je nejdražším zdrojem energie, zejména pro podniky (mimo pár vyvolených velkoodběratelů), které absurdní výší poplatků za distribuci dotují levnější energii pro domácnosti a platí dnes v rozpětí 4-5kč/kWh. V kapalných pohonných hmotách dnes platíme cca 2,5kč/kWh, po započtení nízké účinnosti spalovacích motorů to vyjde na 6kč/kWh využité energie. Takže moc prostoru pro státní chřtán tam nezbývá.
J60a11n 39V57á11c38l16a14v77í30k
Jednoduše, zdaní navíc ujetou vzdálenost...
O56n72d51ř68e21j 43K87r46y14š21t83o56f
"stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv"-
na to musím reagovat - již dnes existuje ,,něco" JAKO ZAPLOMBOVANÝ TACHOMETR,který na základě údajů z GPS dovede odeslat na ten správný úřad - v tomto případě Ministerstvo financí (takové automobilové eet)- počet ujetých km/za určitou dobu - tyto km budou zatíženy daní - platit by se mělo ,,zálohově - dopředu -v případě podnikatelů.Do určitého nájezdu u ,,nepodnikatelů "by to bylo -paušálem.
A že by na tom stát tratil - na to zapomeňte - v té dani má být zahrnuta částka jak na rozvodnou soustavu tak i na další bloky Jaderných(případně jiných-zatím není upřesněno) elektráren..
J10a77r93o45m80í65r 44M85a18y22e30r
Takováto zařízení se lidé přirozeně budou snažit odstavit či jinak znehodnotit jejich výstup, jenom co se to trochu více rozšíří.
M36a35r11t38i81n 89B50u40s21e52k
Aut je hlavně zbytečně moc a zbytečně moc času auta jen někde stojí. Těším se, až budou auta jezdit samy a budeme je sdílet. Dlouhodobě parkovat budou jen v servisu nabo v nabíjecí stanici. Ulici budou mnohem krásnější :)
M70a30r87t36i51n 58B24u50s96e39k
Taky jsem si to po sobě mohl přečíst.
L13u71k39á78š 16M91a34l48v42i43n48s60k31y
Nabíjení bude zajímavé až u samořiditelných e-aut. Takové e-auto se samo domluví se superchargerem, že k němu zajede v 2 v noci, dobije, vrátí zpátky a ráno majitel odjede s natankovaným autem.
G41e85o42r59g 63K23o69m52b45e86r39e57c
zatim utopie a hodne velka
K16a19r38e16l 29M45a20z81a92č
Opět zopakuji své argumenty, opět dostanu mínusy, že to není pravda. Ale podle mě to tak ZHRUBA je. U jednotlivých položek do určité míry, ale jistě to není tak, že by měly být do cca 7 lety zrušeny spalovací motory, jak se opakovaně tvrdí bruselští.
- omezené zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů - SRN nechce tepelné el., nechce jádro. Solár a větrníky nestačí)
- špatná přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel) Stačí trochu větru a jste 3 dny bez elektriky, když na ní má být téměř vše závislé?
- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití (za 5 min na 500 km, jinak je to nesmysl)
- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)
- cena
- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv
- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou-sdílení?
- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů), Nebudete potřebovat nic, co se týká mechanického pohonu a petrochemického průmyslu.
L32u62k71á59š 75M97a26l91v77i18n32s68k65y
Mno. Obdobné argumenty nejspíš zaznívaly, když se přecházelo od koňských spřežení k autům.
T93o65m26á64š 85R83i69t83t67e84r
Pro lidi co píší nesmysly o elektrické infrastruktuře. Kdyby *všechna* auta byly na elektřinu, celková spotřeba by stoupla asi o 20%. Takže tady opravdu není problém.
A rychlonabíjecí stanice? Některé Tesla Superchargery mají 40 stojanů s celkovým příkonem kolem 3 MW. Zvládla to rozvodová síť? Zvládla. A chystají se Superchargery verze 3 s podstatným navýšením výkonu.
Pokud by to náhodou elektrická síť nezvládala, má to jednoduché řešení, upgradne se Času na to bude dost, nástup elektromobilů bude pozvolný.
R32a69d10i87m 25H53o60l66í77k
Ten upgrade sítí zaplatí kdo? Máte alespoň přibližný odhad ceny?
R16a88d50i25m 72H88o64l58í36k
Co o tom může vědět šéf Toyoty? Zelenáči prostě VÍ, že jsou.
V21í18t 63O77ž71a38n75a
Nissan je asi mimozemská firma, když ta BEV vyrábět může.
J30a59n 63V20o93n89d36r84á42č55e63k
Domnívám se, že hlavně nejsou zdroje energie. Třeba když bude v každém větším městě miniatomová elektrárna tak to půjde. Uvidíme
J26a32n 10V16á92c41l58a65v31í51k
V ČR by to asi pokryl instalovaný výkon, jen by nezbylo na zelené sousedy.
Tím sice neříkám ne novým jaderným elektrárnám, ale i tak bych preferoval nejprve dostavbu / rozšíření těch současných.
Z58b49y12n66ě29k 54V54y97d71r22a
Kdyz ja bych radeji nejakou benzinovou V6.
T32o11m13á67š 22R97i23t39t40e43r
Ok, a pointa je? Tak si ji kupte.
J60a66n 94B85u63r70e78š
možná by stálo za to si připomenout dobu nástupu benzínových automobilů před cca sto lety. Bylo dostatek čerpacích stanic? Kolik měly automobily dojezd? Není ta současná doba elektromobilů podobná té době nástupu benzínových automobilů? Podle mého názoru nelze očekávat raketový nástup, ale ono to nějak pomalu půjde. Infrastruktura pro elektromobily není proto, protože není dostatek automobilů. A dostatek automobilů není proto, protože není (mimojiné) infrastruktura. :-)
J27i59ř98í 17S15c70h90m32i17d40t
Tak tohle se opravdu nedá srovnávat, protože náhrada koní za auta je asi něco jiného, než náhrada auta za auto.
Pokud to nepřinese ekonomický nebo užitný přínos, tak to prostě nemá šanci, leda, že by se to přikázalo zákonem.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Prodej bytu 1+kk 31m2 včetně terasy 6m2
Novovysočanská, Praha 9 - Libeň
4 399 000 Kč