Diskuze
Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu
Děkujeme za pochopení.
J75a77n 32T39a41r10a21b94a
No docela by mě zajímalo, jak stát uplatní výpalné (spotřební daň) na elektřinu, která už dnes je nejdražším zdrojem energie, zejména pro podniky (mimo pár vyvolených velkoodběratelů), které absurdní výší poplatků za distribuci dotují levnější energii pro domácnosti a platí dnes v rozpětí 4-5kč/kWh. V kapalných pohonných hmotách dnes platíme cca 2,5kč/kWh, po započtení nízké účinnosti spalovacích motorů to vyjde na 6kč/kWh využité energie. Takže moc prostoru pro státní chřtán tam nezbývá.
J57a64n 88V18á58c36l71a67v75í25k
Jednoduše, zdaní navíc ujetou vzdálenost...
O77n61d46ř59e57j 13K30r46y48š84t16o26f
"stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv"-
na to musím reagovat - již dnes existuje ,,něco" JAKO ZAPLOMBOVANÝ TACHOMETR,který na základě údajů z GPS dovede odeslat na ten správný úřad - v tomto případě Ministerstvo financí (takové automobilové eet)- počet ujetých km/za určitou dobu - tyto km budou zatíženy daní - platit by se mělo ,,zálohově - dopředu -v případě podnikatelů.Do určitého nájezdu u ,,nepodnikatelů "by to bylo -paušálem.
A že by na tom stát tratil - na to zapomeňte - v té dani má být zahrnuta částka jak na rozvodnou soustavu tak i na další bloky Jaderných(případně jiných-zatím není upřesněno) elektráren..
J87a12r19o70m72í52r 70M20a68y30e26r
Takováto zařízení se lidé přirozeně budou snažit odstavit či jinak znehodnotit jejich výstup, jenom co se to trochu více rozšíří.
M84a57r40t54i31n 25B30u29s19e93k
Aut je hlavně zbytečně moc a zbytečně moc času auta jen někde stojí. Těším se, až budou auta jezdit samy a budeme je sdílet. Dlouhodobě parkovat budou jen v servisu nabo v nabíjecí stanici. Ulici budou mnohem krásnější :)
M36a87r67t55i79n 57B18u32s37e82k
Taky jsem si to po sobě mohl přečíst.
L64u66k54á15š 18M75a49l87v81i14n76s53k10y
Nabíjení bude zajímavé až u samořiditelných e-aut. Takové e-auto se samo domluví se superchargerem, že k němu zajede v 2 v noci, dobije, vrátí zpátky a ráno majitel odjede s natankovaným autem.
K15a96r89e61l 60M96a87z86a39č
Opět zopakuji své argumenty, opět dostanu mínusy, že to není pravda. Ale podle mě to tak ZHRUBA je. U jednotlivých položek do určité míry, ale jistě to není tak, že by měly být do cca 7 lety zrušeny spalovací motory, jak se opakovaně tvrdí bruselští.
- omezené zdroje el. (jen v ČR by se mělo denně nabít cca 5 mil. automobilů - SRN nechce tepelné el., nechce jádro. Solár a větrníky nestačí)
- špatná přenosová soustava el. (obrovský problém, o kterém se moc nemluví - dnes se v některých regionech nemůže moc stavět, protože chybí příkon - např. kvůli instalaci tepelných čerpadel) Stačí trochu větru a jste 3 dny bez elektriky, když na ní má být téměř vše závislé?
- výdrž na jedno nabití a rychlost nabití (za 5 min na 500 km, jinak je to nesmysl)
- možnost nabití (sídliště??? - vylezte si na panelák, třeba na Černým Mostě a podívejte se dolů na ty tisíce aut. Pak mi řekněte, jak budou všichni přes noc nabíjet, aby ráno mohli do práce a do školy.)
- cena
- dojde ke zdražení elektřiny, stát ztratí miliardy na spotřebních daních z paliv
- dojde k omezení vlastnictví automobilu, protože prostě nemůžou všichni přes noc nabíjet - na sídlištích nabíjecí totemy? Utopie. A jak ti lidé budou tedy jezdit? Nebudou-sdílení?
- lidé přijdou o práci (už nyní existuje několik odborných studií, které prokazují masivní nezaměstnanost v souvislosti s výrobou elektromobilů), Nebudete potřebovat nic, co se týká mechanického pohonu a petrochemického průmyslu.
L27u13k35á46š 55M75a41l46v14i27n17s35k39y
Mno. Obdobné argumenty nejspíš zaznívaly, když se přecházelo od koňských spřežení k autům.
T81o98m27á43š 38R26i46t88t24e83r
Pro lidi co píší nesmysly o elektrické infrastruktuře. Kdyby *všechna* auta byly na elektřinu, celková spotřeba by stoupla asi o 20%. Takže tady opravdu není problém.
A rychlonabíjecí stanice? Některé Tesla Superchargery mají 40 stojanů s celkovým příkonem kolem 3 MW. Zvládla to rozvodová síť? Zvládla. A chystají se Superchargery verze 3 s podstatným navýšením výkonu.
Pokud by to náhodou elektrická síť nezvládala, má to jednoduché řešení, upgradne se Času na to bude dost, nástup elektromobilů bude pozvolný.
R71a98d20i84m 86H37o84l25í88k
Ten upgrade sítí zaplatí kdo? Máte alespoň přibližný odhad ceny?
R24a81d54i58m 19H16o47l47í69k
Co o tom může vědět šéf Toyoty? Zelenáči prostě VÍ, že jsou.
V84í75t 42O56ž52a32n97a
Nissan je asi mimozemská firma, když ta BEV vyrábět může.
J72a28n 31V80o51n97d25r43á40č35e35k
Domnívám se, že hlavně nejsou zdroje energie. Třeba když bude v každém větším městě miniatomová elektrárna tak to půjde. Uvidíme
J88a13n 61V88á37c92l53a83v32í88k
V ČR by to asi pokryl instalovaný výkon, jen by nezbylo na zelené sousedy.
Tím sice neříkám ne novým jaderným elektrárnám, ale i tak bych preferoval nejprve dostavbu / rozšíření těch současných.
Z20b94y90n56ě61k 22V80y36d28r76a
Kdyz ja bych radeji nejakou benzinovou V6.
J32a83n 46B58u43r18e95š
možná by stálo za to si připomenout dobu nástupu benzínových automobilů před cca sto lety. Bylo dostatek čerpacích stanic? Kolik měly automobily dojezd? Není ta současná doba elektromobilů podobná té době nástupu benzínových automobilů? Podle mého názoru nelze očekávat raketový nástup, ale ono to nějak pomalu půjde. Infrastruktura pro elektromobily není proto, protože není dostatek automobilů. A dostatek automobilů není proto, protože není (mimojiné) infrastruktura. :-)
J48i49ř13í 67S98c18h62m32i39d34t
Tak tohle se opravdu nedá srovnávat, protože náhrada koní za auta je asi něco jiného, než náhrada auta za auto.
Pokud to nepřinese ekonomický nebo užitný přínos, tak to prostě nemá šanci, leda, že by se to přikázalo zákonem.
Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu
Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...
První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili
S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet
Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche
Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie v bude v pátek 19. března měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Švédská aplikace motivuje žalobníčky odměnou k nahlašování špatného parkování
Někdo špatně zaparkoval! Rychle to vyfoťte, zdokumentujte prostřednictvím aplikace a získejte...
Čínský Dongfeng zaútočí na Evropu přes Itálii, chce tam postavit automobilku
Společnost Dongfeng Motor jedná s Římem o tom, že by vyráběla vozy v Itálii. Čínská automobilka...
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Elektrokolo, co vypadá spíš jako motorka a tak se i chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K jeho...
Prodej byt 3+1 Tábor, 63 m2
Leskovická, Tábor
3 590 000 Kč