Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

  10:50aktualizováno  10:50
Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl předseda správní rady japonské automobilky Toyota Motor Takeši Učijamada. Uvedl také, že amerického průkopníka ve výrobě elektrických vozů Tesla nepovažuje za vzor hodný kopírování.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Toyota

„Bateriemi poháněné vozy s dlouhým dojezdem jsou velmi drahé a trvá dlouho, než se dobijí,“ řekl Učijamada. „Takové vozy se do našeho programu nehodí.“ Toyota v září zřídila spolu s partnerskou firmou Mazda Motor podnik, jehož cílem je rozvoj technologie elektrických vozů (více čtěte zde). Obě automobilky zaostávají za dalšími konkurenty v odvětví a ještě nemají na trhu plně elektrický vůz.

Vyrábět elektromobily je dnes masochismus

Šéf Fiatu nemá auta na baterky rád

„Elektromobily mohou vypadat jako technologický zázrak, hlavně pro snižování úroveň emisí ve městech. Jenže tlačit na rozvoj elektromobility na globální úrovni bez toho, aby bylo nejprve vyřešeno, jak vyrábět energii z čistých a obnovitelných zdrojů, znamená ohrožovat naši planetu,“ říká Sergio Marchionne. Více čtěte zde

Toyota podle Učijamady pracuje na novém typu baterie, která dokáže uložit více energie a dá se nabít mnohem rychleji než současné typy. „Tato technologie bude znamenat velký posun ve vývoji. Ale bude to chtít ještě čas. Masovou výrobu očekáváme do čtyř až pěti let.“

Toyota a Suzuki Motor nově oznámily, že se dohodly na spolupráci při prodeji elektrických vozů v Indii od roku 2020. Partnerství má pomoci Toyotě při expanzi na indickém trhu, kde řidiči dávají přednost dostupným kompaktním vozům, ve kterých Suzuki vyniká. Suzuki by pak mělo získat napojení na inovace Toyoty v oblasti automatizovaného řízení, umělé inteligence a nízkoemisních vozů. Podle dohody bude Suzuki vyrábět elektrické vozy a některé dodávat Toyotě, která bude poskytovat technickou podporu.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Elektroauta také lžou o spotřebě. Test odhalil obrovské rozdíly

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf

Německý ADAC podrobil 11 nejrozšířenějších elektromobilů standardnímu testu spotřeby. A ukázalo se, že jestli bylo pro...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Američtí dinosauři v Evropě. Mají archaický osmiválec a moderní techniku

RAM 1500

Díky švédské firmě KWA nyní na evropské trhy přijíždí pátá generace osmiválcového pickupu RAM 1500. S kompletním...

Další z rubriky

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

OBRAZEM: Nový kalendář poslal modelky v zetorech na ryby

Kalendář Zetor 2019

Kalendář s červenými traktory z Brna je tu po roce nanovo. Kalendáře Zetor mají obrovskou tradici, letos poslal slavné...

Najdete na iDNES.cz