Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace má speciální konstrukci s bateriemi v podlaze a pohon všech kol. Ta roztáčí rovných 400 koní.

Dojezd 480 km, baterie s kapacitou 90 kWh a čas pro jejich dobití na 80 % pomocí rychlonabíječky jen 40 minut. To jsou hlavní parametry, které z nového Jaguaru I-Pace dělají seriozního konkurenta tesly.

Pětidveřové auto má vlastní konstrukci. Kabina je posunuta vpřed, pod přední kapotou totiž není klasický spalovací motor, ale jen jeden z elektromotorů a řídící elektronika. Druhý elektromotor se usadil mezi zadní kola, v podlaze mezi nápravami se pak nacházejí baterie. Proto má i-pace poměrně vysokou stavbu karoserie (výška 1565 mm) a také zvýšený posaz.

Karoserie je, stejně jako u všech ostatních jaguarů, vyrobena z hliníku. I díky tomu se podařilo hmotnost 4,68 metru dlouhého elektrického hatchbacku udržet na 2,1 tuny.

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace

Každý z elektromotorů má výkon 200 koní, celkem tak všechna kola pohání síla 400 koní, neboli 294 kW, resp. 696 Nm. S tímto pohonem Jaguar udává akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. A je to tak, v reálném srovnání britského magazínu Auto Express i-pace ujel Tesle Model X 75D o celou jednu délku. Tesla přitom pro tento nejslabší model udává akceleraci z klidu na stovku za 5,2 sekundy.

Interiér nese rysy ostatních jaguarů, fanoušky moderní elektroniky potěší třemi displeji – jeden nahrazuje přístrojový štít, druhý, dotykový, ovládací panel klimatizace a rádia a třetí plní již tradiční úlohu dotykově ovládaného multimediálního systému. Podobné uspořádání, i když v jiném grafickém provedení, představil už loni Range Rover Velar. K multimediálnímu systému se lze připojit celkem přes šest USB konektorů.

Směr jízdy se ovládá tlačítky na středové konzole, místo řadicí páky zaujala odkládací přihrádka. Plynový pedál po vzoru jiných elektromobilů ovládá zrychlování i zpomalování – při jeho uvolnění začnou elektromotory dobíjet baterie. Kromě toho má i-pace samozřejmě i kotoučové brzdy, vpředu o průměru 350 mm a vzadu 325 mm.

Fotogalerie

Zavazadlový prostor pojme 656 litrů, štědrá je i nabídka místa pro cestující. Kvůli malé vzdálenost mezi sedáky a podlahou ale jaguar vnitřní délkou docela plýtvá, pohodlně se totiž usadíte jen s nataženýma nohama.

Jediná motorizace EV400 a tři stupně výbavy. Základní S stojí 2,04 milionu korun a obsahuje LED světlomety, navigaci, audio Meridian s výkonem 380 W, parkovací kameru a senzory nebo udržování v jízdním pruhu. Dále existují výbavové stupně SE, HSE a speciální First Edition.

K příplatkové výbavě patří kola o velikosti až 22 palců, karbonové doplňky exteriéru, odvětrávaná sedadla, head-up displej, ale třeba i vzduchový podvozek a adaptivní tlumiče. Plně vybavený Jaguar I-Pace vyjde na tři miliony korun.

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Návrat dinosaura: Hypersport ze 70. let ožívá, má mít až 2000 koní

Vector WX8

Asi jen velcí motorističtí fanoušci znají jméno americké značky Vector. Ta se snažila vyrobit supersport evropského...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Najdete na iDNES.cz