Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace má speciální konstrukci s bateriemi v podlaze a pohon všech kol. Ta roztáčí rovných 400 koní.

Dojezd 480 km, baterie s kapacitou 90 kWh a čas pro jejich dobití na 80 % pomocí rychlonabíječky jen 40 minut. To jsou hlavní parametry, které z nového Jaguaru I-Pace dělají seriozního konkurenta tesly.

Pětidveřové auto má vlastní konstrukci. Kabina je posunuta vpřed, pod přední kapotou totiž není klasický spalovací motor, ale jen jeden z elektromotorů a řídící elektronika. Druhý elektromotor se usadil mezi zadní kola, v podlaze mezi nápravami se pak nacházejí baterie. Proto má i-pace poměrně vysokou stavbu karoserie (výška 1565 mm) a také zvýšený posaz.

Karoserie je, stejně jako u všech ostatních jaguarů, vyrobena z hliníku. I díky tomu se podařilo hmotnost 4,68 metru dlouhého elektrického hatchbacku udržet na 2,1 tuny.

Jaguar I-Pace
Jaguar I-Pace

Každý z elektromotorů má výkon 200 koní, celkem tak všechna kola pohání síla 400 koní, neboli 294 kW, resp. 696 Nm. S tímto pohonem Jaguar udává akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy. A je to tak, v reálném srovnání britského magazínu Auto Express i-pace ujel Tesle Model X 75D o celou jednu délku. Tesla přitom pro tento nejslabší model udává akceleraci z klidu na stovku za 5,2 sekundy.

Interiér nese rysy ostatních jaguarů, fanoušky moderní elektroniky potěší třemi displeji – jeden nahrazuje přístrojový štít, druhý, dotykový, ovládací panel klimatizace a rádia a třetí plní již tradiční úlohu dotykově ovládaného multimediálního systému. Podobné uspořádání, i když v jiném grafickém provedení, představil už loni Range Rover Velar. K multimediálnímu systému se lze připojit celkem přes šest USB konektorů.

Směr jízdy se ovládá tlačítky na středové konzole, místo řadicí páky zaujala odkládací přihrádka. Plynový pedál po vzoru jiných elektromobilů ovládá zrychlování i zpomalování – při jeho uvolnění začnou elektromotory dobíjet baterie. Kromě toho má i-pace samozřejmě i kotoučové brzdy, vpředu o průměru 350 mm a vzadu 325 mm.

Fotogalerie

Zavazadlový prostor pojme 656 litrů, štědrá je i nabídka místa pro cestující. Kvůli malé vzdálenost mezi sedáky a podlahou ale jaguar vnitřní délkou docela plýtvá, pohodlně se totiž usadíte jen s nataženýma nohama.

Jediná motorizace EV400 a tři stupně výbavy. Základní S stojí 2,04 milionu korun a obsahuje LED světlomety, navigaci, audio Meridian s výkonem 380 W, parkovací kameru a senzory nebo udržování v jízdním pruhu. Dále existují výbavové stupně SE, HSE a speciální First Edition.

K příplatkové výbavě patří kola o velikosti až 22 palců, karbonové doplňky exteriéru, odvětrávaná sedadla, head-up displej, ale třeba i vzduchový podvozek a adaptivní tlumiče. Plně vybavený Jaguar I-Pace vyjde na tři miliony korun.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 4. generace

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní...

Autofotka týdne: Když je ferrari moc obyčejné, dá se předělat. Stojí to balík

Ferrari SP35

Ferrari má speciální program pro VIP zákazníky s dostatečně tučnou peněženkou. Vyrobí jim speciál v jediném kusu, který...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

Najdete na iDNES.cz