Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Elektřiny pro auta do zásuvky bude málo, musí vyrůst jaderné elektrárny

Automobilky a politici se vzájemně plácají po zádech, jak skvělá bude budoucnost dopravy v podobě elektromobilů. Ale řeší někdo, kde se pro ně vezme elektrická energie a jak ji dostat k zákazníkům? Elektřina totiž opravdu nevzniká v zásuvce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

J61a91k42u87b 51R44o25u44s

23. 10. 2018 13:03

To, co se teď děje s elektromobily na ulicích ve švédsku je naprosto absurdní

0 0
možnosti
ĽH

EV auta založené na batériach asi nebudú to pravé riešenie, snáď v budúcnosti palivové články novej konštrukcie, ak sa podarí inak vyriešeť skladovanie vodíka.

Plugin hybridy podľa mňa budú dosť dlho vládnuť na cestách lež sa dopracujeme k nejakej funkčnej schéme dopĺňania a skladovania paliva (elektriny) do áut.

To že Toyota po hybridoch pokračuje co vývoji vodíkovej technológie Mirai čosi nasvedčuje..

0 0
možnosti
KN

Spicky po prichodu z prace jsou jedna vec. Jenze elektrarny a predevsim prenosova soustava musi ustat i extremni situaci, kdy posledni prazdninovy vikend, a predevsim posledni prazdninovou nedeli prijedou domu z dovolenych statistice lidi naraz, s baterii temer prazdnou, a budou ji chtit dobit do druheho dne, aby mohli rano do prace. Pokud to neustoji, pokud na to nebudou dimenzovane, tak si jednoho krasneho dne budem muset vsichni koupit domu benzinove agregaty a pred koncem prazdnin se zasobit palivem, protoze prvni tyden v zari budem mit pravidelny blackout... Ve jmenu ekologie, samozrejme.

1 0
možnosti

Nu, řekněme, že poslední prázdninový víkend přijede takto domů 1,5 milionu aut, které budou chtít nabíjet. To je sice silně, silně nadsazené, ale budiž. Naše přenosová soustava běžně zvládá aktuální příkony asi 11 GW, dimenzovaná je až někam k 15 GW. Dejme tomu, že všechny ty 2 miliony aut si při nabíjení průměrně vezmou 32 A z 230V sítě. to je zhruba 7,2 kW. Vyjde vám, že příkon bude potřeba asi 10,8 GW. K tomu je nutné samozřejmě přičíst běžnou spotřebu, která v noci dosahuje asi 5 GW, ale i tak to přenosová soustava zvládne.

0 0
možnosti
KN

To uz tady pisu do diskuzi prinejmensim dva roky. Vyrobit tu elektrinu az takovy problem taky neni, ale kamen urazu je prave ta distribuce. Navic - pokud se vyrobcum podari vyresit jeden problem - rychlost dobijeni a kapacita baterii, tak tim naopak vzroste problem druhy, tj. naroky na vyrobu, ale predevsim na distribucni sit.

Suma sumarum, stale zastavam nazor, ze koncept elektromobilu dobijenych z verejne site je slepa ulicka. Tu elektrinu je potreba vyrabet primo v aute.

1 0
možnosti
VB

když se přecházelo na dráze od páry k elektřině, tak se taky říkalo, že to nejde a hledaly se důvody, proč to nejde a dneska se parním lokomotivám děti smějí, tak ony všechny tyto hloupé úvahy vycházejí z toho, že něco nejde a to se dokola demagogicky obhajuje proč to nejde a pak, že změna proběhne najednou a elektro auto bude muset mít každej, prostě samý bludy, tak to určitě nebude

1 3
možnosti
KN

Srovnavate jablka a hrusky. Zeleznice nepotrebuje resit lokalni distribuci - lokomotivy nemaji zadne baterie (aspon ne urcene k primemu pohonu cele soupravy), elektrinu maji k dispozici primo v dratech nad kolejemi. Navic trat je pevne dana a nemeni se ze dne na den, navic lokomotiv je radove mene, nez osobnich automobilu.

1 0
možnosti
Foto

Když odejde bydlet do lesů všech 75.000 voličů Strany zelených, tak ušetříme 3% el. energie a do konce života pak mohou splácet škody na majetku za ekopoplatky při převodu automobilů, zničené místní komunikace od nákladních automobilů.8-o

.

Mimojiné má Strana zelených v programu zrušení jaderných elektráren ;-O(prý těch nejnebezpečnějších), takže zapoměňte na elektromobily, ke kterýmžto mají ve svém programu také podporu. Asi chtějí zastavět další úrodná pole nesmyslným fotovoltaickým zlem. Kdyby to byl Albert Einstein věděl;-€, tak by se na ten fotovoltaický jev vykašlal.

.

Mimochodem, v roce 2027 se počítá s rozšířením Temelína o další bloky.

5 2
možnosti
DP

To zas někdo objevil světadíl, konkrétně Ameriku.;-D

0 0
možnosti

Nemá smysl porovnávat celoroční sumu výroby a spotřeby. Výroba a spotřeba musí být vyrovnané v každé vteřině celého roku.

-

Pro bilanci jsou tedy důležité zdroje, které vyrábějí podle potřeb soustavy. Dodávky se spíše náhodným průběhem (fv, větrníky) jsou z pohledu zajištění stability akorát pro vztek.

4 1
možnosti
JP

V tom je právě obrovská výhoda elektromobilů, když se rozfouká, nebo bude svítit, tak jedním povelem do sítě se v klidu situace vyrovná a obráceně, při nějakém výpadku prostě vypnete třeba všechna auta, která mají nad 60% kapacity a bleskově snížíte spotřebu. Mnohem rychleji než jak jsou schopny reagovat ty nejlepší špičkové elektrárny.

1 0
možnosti
PHH

Elektřiny málo nebude a článek to jen potvrzuje. Titulkář zase chytil slinu.

4 2
možnosti

Pokud se budou (hodně rychle) stavět nové jaderné bloky, tak bude elektřiny dost.

6 0
možnosti
JP

Poprosil bych autory, aby články kde jde o výpočty raději přenechali kolegům z Technetu.

Spotřeba elektromobilu těžce nadsazená, spotřeba fosilních paliv, jako kdyby všichni jezdili 2 roky starým autem. 7l/100 pro benzín je naprosto z říše fantazie pokud si uvědomíme, že průměrné stáří os. automobilu v ČR je 15 let. O tom, kdy bude nastane onen rok, ve kterém by polovina nájezdu byla elektromobilem, ale pokud je průměrné stáří vozu 15 let, tak je poměrně jasné že dříve jak za 15 let to nebude.

Další drobnost kterou autor trochu vypustil, je že i v loňském roce, kdy probíhala dlouhá odstávka v obou jaderných elektrárnách, jsme pořád vyrobili o 11TWh energie více než kolik spotřebujeme. Tedy prakticky pokryta veškerá spotřeba. Pokud budeme počítat s reálnější spotřebou 15kWh/100km tak se jen s touto nadprodukcí dostáváme na 73 miliard km, tedy prakticky celý nájezd, který autoři přisoudili osobním automobilům.

6 2
možnosti
JS

Asi tak, autor předvádí jaká je matematika mocná čarodějka:

když se to hodí, tak při výpočtech ubereme 10% a u čtyř závislých parametrů dostaneme 0,9 x 0,9 x 0,9 x 0,9 = 0,656

a když se to nehodí, tak těch 10% přidáme 1,1 x 1,1 x 1,1 x 1,1 = 1,464 a to už máme více jak dvojnásobek oproti první variantě.... ;-)

4 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...