Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Japonsko-nizozemská šifra GLM-G4: osmiválec nahradili bateriemi

  20:00aktualizováno  20:00
Paříž (Od zpravodaje iDNES.cz) - Znalec v tom supersportu s krovkami s nejšílenějším jménem celého autosalonu pozná zapomenutý nizozemský stroj. Na jeho základech postavil japonský start-up napojený na univerzitu v Kjótu elektrický sporťák.

Z téměř neznámého čtyřmístného supersportu Savage Rivale Roadyacht GTS, představeného v roce 2011, který měl v útrobách osmiválec z Chevroletu Corvette, postavil elektrický start-up sídlící v bývalé továrně Nissanu elektromobil.

Fotogalerie

GLM získalo podíl ve firmě Savage Rivale, založené Justinem de Boerem a Emile Popem. O stroji, který na pařížském výstavišti budí velkou pozornost, se toho moc neví. Tvůrci udávají jen pár parametrů: maximální výkon je 400 kW, raketové zrychlení na stovku za 3,7 sekundy zajistí tisícinewtonmetrový točivý moment. Baterie mají při střídmé jízdě vydržet na 400 kilometrů a maximální rychlost je 250 kilometrů v hodině.

G4 není první auto firmy GLM, už v roce 2013 představila elektrický roadster jménem Tommy Kaira ZZ.





Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.